Zwolle – Vanaf 17 april kunnen automobilisten ook mobiel parkeren in Zwolle. Met de komst van deze gemeente is bricken nu in alle grote Nederlandse steden mogelijk. Mobiel parkeren zorgt voor meer parkeergemak. De automobilist heeft geen kleingeld nodig en riskeert geen parkeerboete.
Zwolle gaat mee met de rest van Nederland en voorziet haar inwoners, bezoekers en ondernemers van parkeergemak. Met de komst van Zwolle is mobiel parkeren mogelijk in de volgende zes Overijsselse gemeentes; Deventer, Kampen, Enschede, Hengelo, Oldenzaal en Zwolle. De diensten van Yellowbrick bespaart de automobilist meer dan dat het kost. Na een eenmalige registratie heeft de automobilist geen terugkerende abonnementskosten. Bovendien kan de bezitter van een Yellowbrick parkeerpas in meer dan 100 gemeentes van Nederland terecht op straat én in de Q-Park parkeergarages.
Yellowbrick heeft in 2006 bricken geïntroduceerd in Nederland. Het bricken – starten en stoppen van parkeertijd – is mogelijk in meer dan 100 plaatsen. Klanten kunnen bricken op straat, bij Q-Park garages, Q-Park P+R terreinen en bij Schiphol. Yellowbrick werkt samen met onder andere ANWB, FBTO, Hertz, Shell en Travelcard.
Dat zou tijd worden. Bricken in Amsterdam is erg gemakkelijk gebleken.
ANWB kunnen gratis een yellowbrick-account aanvragen trouwens…. http://www.anwb.nl/verkeer/nederland/parkeren/anwbparkeren
dure grap via yellowbrick betaald parkeren
Kost dat dan pjotr ?
Je betaald transactiekosten extra… duurder dan een parkeerkaartje kopen.
Is dat veel meer tov huidig systeem en hoe veel dan ?
@kwallekop, http://www.yellowbrick.nl/wat-kost-yellowbrick/
16 voor inchecken en 16 cent voorhet uitchecken op een p-plaats is totaal 32 cent. Voor dat bedrag hoef je je dus geen zorgen meer te maken dat je tussentijds bij moet vullen.
Dank je olaf 🙂
Enige zorgen die je moet maken gaan over het feit dat YellowBrick heel onzorgvuldig met je privacy omgaat. Ook zij hebben zonder slag of stoot de gegevens met de belastingdienst gedeeld, terwijl de rechter een concurrent in het gelijk stelde die weigerde om de gegevens af te staan.
Gelukkig ben ik meestal op het fietsje in de stad. 🙂
Is voor de tv geweest een test van diverse telefonische parkeerplaatsen en bleek dat er nog wel eens wat mis gaat met de afrekening .
Parkeermaffia
Dank voor je toevoeging viper….heel waardevol 😀
Ik begrijp niet, dat commerciële bedrijven hier op in moeten springen! Je betaalt dus voor een account en dan betaal je ook nog eens “servicekosten” per parkeerbeurt. Wanneer gemeenten wat zouden investeren in dergelijke technologie en het “belparkeren” zelfs een tikje goedkoper maakt dan “gewoon parkeren” (hoeft echt maar minimaal verschil te zijn) denk ik dat veel meer mensen ook voor een korte periode netjes zullen betalen! Onder de streep krijg je dan meer geld binnen dan wanneer je het op deze manier doet lijkt me zo.
Bovendien is het controleren ook veel gemakkelijker, sneller en dus goedkoper. Simpelweg het kenteken scannen en het systeem geeft aan of het goed zit…geen lopen om de auto heen meer om te kijken of er een kaartje ligt en wat daar dan op staat.
Plantje wil big brother praktijken ?
Hoezo? Hoe gaat een controleur controleren of jij met Yellowbrick betaald hebt?!? Precies: exact op diezelfde manier als ik schets.
Waar het dus om gaat is niet zozeer of er Big-Brother-praktijken komen, want dat gebeurt (als je het zo moet noemen) sowieso. Het gaat er om, dat de overheid een mooie kans laat liggen en dat je als automobilist meer aan het betalen bent voor iets dat juist goedkoper zou moeten zijn dan het ouderwetse kaartje kopen!
Gelukkig 🙂
Maar systeem om kentekens te scannen op te zetten kost ook klauwen vol geld zekers alsde overheid dat doet want daar loopt elk project gierend uit de klauw .
Zeker, maar dát is dan weer het enige stuk dat ze wél in handen van een bedrijf moeten leggen. En daarbij moeten ze gewoon duidelijke afspraken maken over wat ze verwachten tegen welke tijdslijnen.
Ja, dat is ook zoiets. Waarom kunnen ingehuurde bedrijven goedkoper werken dan de overheid zelf. Volgens mij is dat de overdaad aan regeltjes waaraan de ambtenaar zich moet houden. Een voorbeeld een oud-collega van mij was als werknemer van Getronics gestationeerd bij de belastingdienst in Apeldoorn. Hij woont overigens in Zwolle. Sommige avonden moest hij telefonisch bereikbaar zijn voor eventuele problemen. Op zo’n avond werd hij gebeld: Het systeem werkte niet meer. Diagnose was snel gesteld. Oplossing: De server moest even herstart worden en dan zou het weer werken. Helaas was die ambtenaar daar niet toe bevoegd. Oké, dan kom ik wel even naar Apeldoorn om dat te regelen. Beveiliging: Jij mag hier ’s avonds niet naar binnen. Oké, ik wacht wel even. Een half uur later was het oké en kon hij eindelijk die server een reset geven. Alles werkte weer en hij kon weer richting Zwolle.
Prachtig verhaal, maar dit is natuurlijk belachelijk. Dat herstarten van die computer zal een behoorlijke duit gekost hebben. Zo wordt er met ons belastinggeld omgegaan. De ambtenaren zelf mogen niks en externen doen het werk omdat die aan minder regels gebonden zijn.
Schrap zoveel mogelijk interne regeltjes, zodat een ambtenaar weer kan werken en je hebt geen extern bedrijf meer nodig.