Kamperlijntje vanaf 2018 elektrisch

Zwolle – De provincie Overijssel is begonnen met een marktconsultatie voor de exploitatie van de treindienst Zwolle-Kampen v.v. De verbinding worden op dit moment door de Nederlandse Spoorwegen (NS) geëxploiteerd maar zullen in de toekomst openbaar worden aanbesteed. De nieuwe concessie zal naar verwachting per december 2017 ingaan. De toekomstige concessie omvat het personenvervoer per trein op de spoorlijnen Zwolle-Kampen.

regiotram.jpg 

In de marktconsultatie wordt uitgegaan van een exploitatie met elektrische treinen en een concessieduur van 15 jaar. De provincie Overijssel wil de spoorlijn vóór eind 2017 hebben geëlektrificeerd. De provincie is voornemens geen exploitatiebijdrage te verlenen, omdat de kosten voor de vervoerder volgens haar in evenwicht zijn. De treindienst is daarmee volgens de provincie rendabel te exploiteren. Geïnteresseerde marktpartijen hebben nog tot 23 mei 2014 om op de marktconsultatie te reageren.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

14 gedachten over “Kamperlijntje vanaf 2018 elektrisch”

  1. Ik denk dat weblogzwolle die afbeelding zelf heeft toegevoegd.

    Plan is om 1 station in Stadshagen toe te voegen. De overige stations op deze afbeelding zijn langere termijnwerk.

  2. Laten ze die lijn dan eens doortrekken tot en met winkelcentrum Zwolle-Zuid. Wordt de kans op rendabiliteit ineens een stuk groter naar mijn mening.

  3. We zullen zien maar ik ben erg sceptisch. Ik denk dat de inschatting die gemaakt is in het rapport van 2013 veel te optimistisch is, en het idee dat er geen geld bij hoeft niet realistisch is. En als marktpartijen in 2012 niet willen bijten dan moet men niet denken dat ze in 2014, met een veel duurder plan, wel toe gaan happen.

  4. Bericht door Blauwvinger, op 10 mei 2014 7:50
    Als ze slim zijn trekken ze de lijn door naar Pec/Isala en door naar Ikea.

    Ik ben dan wel benieuwd hoe je dat qua infrastructuur voor je ziet. Klinkt alles behalve goedkoop.

  5. @Blauwvinger: de enige manier waarop je dat kunt doen is met een spoorlijn dwars door het centrum van de stad. Dat gaat ‘m niet worden denk ik.

    @Agusi: als je op mij reageerde: ik weet dat het een marktconsultatie is maar dat veranderd niets aan de feiten. En ook niets aan mij mening.

  6. ” De provincie is voornemens geen exploitatiebijdrage te verlenen, omdat de kosten voor de vervoerder volgens haar in evenwicht zijn”

    zwiet driems8)

Reacties zijn gesloten.