Zwolle – Woensdag 24 juni hebben de tweedejaars studenten van de Song & Dance Academie / Landstede MBO een geweldige voorstelling gegeven tijdens de première van Hashtag de Musical in schouwburg Odeon te Zwolle. De productie is gerealiseerd door vakmensen uit de musicalbranche bestaande uit; de Zwolse musicalarties William Spaaij (regie), Mark Kuypers (muziek) en Yannick Baetens (choreografie).
Hashtag de Musical gaat over de overheersende rol van social media in het leven van een jonge studente en de miscommunicatie die daarbij gepaard gaat. Het is een musical komedie die interessant is voor iedereen die met social media in contact komt. De voorstelling is in de toekomst voor op aanvraag te boeken. Hashtag de Musical is geproduceerd door de Song & Dance Academie en is mede mogelijk gemaakt door de samenwerking met Landstede MBO en de Zwolse Theaters. Meer informatie op www.hashtagmusical.nl.
Hashtag de Musical vertelt het verhaal van de naïeve Eva, die staat te popelen om van het platteland naar de grote stad te reizen om daar met haar nieuwe opleiding te beginnen. Eenmaal daar aangekomen krijgt ze een koud welkom. Voor sociale acceptatie en om sowieso gehoord te worden moet ze zich de onbekende digitale wereld van social media eigen maken. Dit gaat gepaard met veel humor en miscommunicatie. Als ze dan op slag verliefd wordt op een klasgenoot kan ze helemaal niet meer achterblijven. Ze krijgt een crashcursus social media en raakt op die manier steeds verder verloren in deze voor haar nieuwe wereld. Zelfs zo ver dat ze de echte liefde niet meer ziet staan. Hashtag de Musical is een heuse musical komedie die geïnspireerd is op eigentijdse musicals zoals The Book of Mormon en Avenue Q.