Zwolle – In tijden van de coronacrisis is het voor veel ondernemers een behoorlijke uitdaging om het hoofd boven water te houden. Onder andere winkels, restaurants, reisorganisaties, zorgverleners en fitnesscentra moeten sluiten of hanteren verkorte openingstijden.
Bij ondernemers die beperkt of helemaal niet online zijn komt de klap nog harder aan, omdat er geen alternatief afzetkanaal is. Deze ondernemers schiet Topcentrum E-commerce te hulp. Met de achterban van het Topcentrum helpen de adviseurs deze ondernemers om online actief te worden.
Al enkele bedrijven hebben zich aangemeld voor dit initiatief. Zo is Chinees Restaurant uit Hattem dankzij de expertise van Topcentrum E-commerce hun eigen thuisbezorgd-service gestart via eMeals.nl. Hierdoor had het restaurant binnen twee dagen na sluiting alweer maaltijden die de deur uitgingen.
Ook cateraar Stern uit Zwolle startte met een maaltijdservicedienst. Jos en Maria Langenkamp van Stern Catering: “Thuis genieten van een degelijke en smakelijke maaltijd, zonder er lang de keuken voor in te moeten. Een uitkomst in deze lastige tijd van het coronavirus.”
Bedrijven die graag hulp willen bij het opstarten van het online zaken doen, kunnen contact opnemen met Topcentrum E-commerce via info@topcentrum.nl. Vanuit daar ontvangen zij een gratis advies over de digitale kansen die er voor hun onderneming zijn. Indien gewenst kan één van de expertbedrijven verbonden aan Topcentrum ondersteunen of kunnen studenten van de aangesloten onderwijsinstellingen helpen bij het bouwen van een webshop of bij de online marketing.
Topcentrum E-commerce is een samenwerkingsverband van ruim 40 bedrijven, vijf onderwijsinstellingen, Provincie Overijssel en Flevoland en de 21 gemeenten van Regio Zwolle. Gezamenlijk spannen zij zich in om Regio Zwolle en Flevoland op de kaart te zetten als E-commerce regio van Nederland. Meer weten? www.topcentrum.nl.