Zwolle – Met de benoeming van Jacqueline van Dinten tot directeur Zwolle Marketing is een belangrijke stap voorwaarts gezet. Met ondersteuning van een werving en selectiebureau is na een zorgvuldig gevoerde procedure is mevrouw van Dinten gekozen als boegbeeld van de nieuwe organisatie.
Jacqueline van Dinten werkt nu nog als hoofd PR & Communicatie bij Countus Accountants en Adviseurs te Zwolle. Met een brede ervaring in het bedrijfsleven, waarvan de laatste vijf jaar bij Countus, treedt zij per 1 november 2008 als directeur Zwolle Marketing in dienst van het RBT Vechtdal-IJsseldelta. Mevrouw van Dinten is veertig jaar en heeft twee kinderen in de middelbare school leeftijd. Onder het motto “Meer rendement en minder kwetsbaarheid door krachtenbundeling en focus” besloten eerder dit jaar de Stichting Evenementen Support Zwolle (SESZ), Zwolle Stadsmarketing (ZSM) en het Zwolse deel van het RBT Vechtdal- IJsseldelta op te gaan in de nieuwe organisatie Zwolle Marketing.
Zwolle Marketing stelt zich ten doel het imago en de naamsbekendheid van Zwolle te verbeteren c.q. te vergroten om het gebied aantrekkelijker te maken voor bewoners, profit en non-profit organisaties en bezoekers met recreatieve en zakelijke doelstellingen. Het samen met de gemeente en de drie genoemde organisaties opgestelde businessplan “Zwolle Marketing 2008-2013” vormt hierbij het uitgangspunt. In dit businessplan worden de vier domeinen beschreven (vrije tijd, wonen, werken en onderwijs/zorg), die samen de ‘Zwolse ster’ vormen en die vanuit de basis de input leveren voor Zwolle Marketing. Deze input wordt gekanaliseerd via gelijk gestemde belanghebbenden in de vier domeinen naar de Raad van Advies, waarin ook de gemeente is vertegenwoordigd.
Zwolle Marketing maakt samen met Vechtdal Marketing en IJsseldelta Marketing deel uit van het RBT Vechtdal- IJsseldelta. Met de benoeming van Van Dinten tot directeur Zwolle Marketing is de nieuwe organisatie van het RBT compleet en hebben alle drie marketingeenheden hun eigen ‘merkleider’.Voor Zwolle Marketing wordt een Raad van Advies geformeerd, waarin de vier domeinen en de gemeente Zwolle vertegenwoordigd zijn en die samen met de directeur de koers van Zwolle Marketing verder zullen uitzetten.
Ben benieuwd of we er iets van gaan merken. Imago van zwolle voor inwoners en er buiten verbeteren??? Is dat nog niet goed genoeg dan?
Wat schuift dat, marketing directeur ?
Ze moesten eens weten hoeveel marketing wij al die jaren al voor Zwolle hebben gedaan. Altijd al met als doel
@Dick
Hoeveel heeft jou dat dan opgeleverd ?
Zwolle slaat door? Of terug?
Nu er eindelijk van alles te beleven is in Zwolle na jarenlang de op 1 na grootste slaapstad (na Den Haag) van NL te zijn geweest draaft met hier door. Nu is Zwolle ineens van alles en nog wat en moet er na een nieuw evenement ook direct weer een titel voor de stad aangehangen worden. Komt beetje kneuterig over en door de vele titels wordt het waarschijnlijk niet meer serieus genomen. Lijkt me beter Zwolle gewoon als een complete stad te betitelen met een hele hoop mogelijkheden. Hier wordt flink aan de weg getimmerd (zie het meer als een inhaalslag) om uiteindelijk boven het maaiveld uit te komen.
We zijn goed onderweg maar moeten niet de arrogantie gaan krijgen door te denken dat we er al zijn want dat houdt nieuwe ontwikkelingen op den duur alleen maar tegen.
Zwolle wordt steeds leuker! lijkt me voorlopig de beste en enige juiste titel!