Kiek dan!

Dat flitspalen over het algemeen niet zo in de smaak vallen, lijkt duidelijk te zijn. En zo dacht de vernieler van deze flitspaal aan de Zwartewaterallee er ook over duidelijk over. Deze kleine ‘Al Qaeda-actie’ zorgt er in ieder geval voor dat deze flitspaal het niet meer doet…(!)

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

28 gedachten over “Kiek dan!”

  1. Ik zag ‘m ja. Hoewel het niet goed te keuren is, is het wel begrijpelijk. In principe kan de gehele ring probleemloos naar 70km/h. Waarom er nou een depressieve 50km/h is ingesteld weet ik ook niet :-

  2. 50 in z’n 3 en 70 in z’n 4? Diesel zeker?
    Ik rijd met mijn benzinemotorauto rustig 50 in z’n 5.
    Maar inderdaad erg deprimerende snelheid op die weg. Maar goed, over de afstelling van de verkeerslichten hebben we het dan ook nog niet gehad.
    De weg leent zich qua structuur uitermate goed voor 70; 4 baans, aparte sorteervakken voor afslaand verkeer, gescheiden rijbanen, vrijliggend fietspad.

  3. Het geluidsniveau wordt niet alleen bepaald door het geluid dat de motor maakt. Sterker nog, de wrijving van de banden met het asfalt maakt veel meer lawaai. Reken maar dat het verschil maakt of er 50 of 70 km/u wordt gereden.

  4. Ik rijd met mijn benzinemotorauto rustig 50 in z’n 5.

    Net effe geprobeerd met m’n benzinekar. amper 1200 toeren. Mij niet gezien, 50 in z’n 5, lekker in z’n 4.

  5. Hm…. stomme opmerking van me…. over die diesel; die rijden doorgaans juist met lagere toeren dan een benzinewagen.
    Maar goed, de ene auto is de andere niet. Hoeveel toeren mijn auto draait bij 50 in z’n 5, weet ik niet. Wel weet ik dat het motorgeluid nog steeds aangenaam is; hij begint niet te mopperen/brommen/steunen oid. Veel langzamer moet ik echter niet gaan rijden want dan begint hij wel te drammen.

  6. oud nieuws, was al kapot op 1/1/07

    ____________________________
    Admin Weblog Zwolle.

    Jansen, het is geen nieuws maar een ‘Kiek dan!’ 😉

  7. Misschien leent de weg zich wel voor 70 km, maar ik denk de situatie niet.
    Althans, dat stuk vanaf de Ceintuurbaan en die bochten krijg je die oversteek, regelmatig zie je een fietser overschieten die geen gebruik maakt van de verkeerslichten, en bij 50 km is de kans groter dat het goed afloopt.

  8. Maar goed, die kast ziet er niet fris uit. Hoe zouden ze dat gedaan hebben? Gevalletje breekijzer ofzo?

    Ik reed er vanmiddag in tegengestelde richting langs (zag toen niet dat de achterkant er z?³ uit lag), maar toen had ik direct het idee dat het met zwaar illegaal vuurwerk gebeurd zou zijn.

  9. Misschien leent de weg zich wel voor 70 km, maar ik denk de situatie niet.

    Het nadeel is inderdaad de gelijkvloerse fietsoversteken. Ik denk dat daarom de boel op 50km gezet is. Toch zou de doorstroming al kunnen verbeteren als er een of twee fietstunneltjes worden aangelegd. Dat zie je ook bij de toekomstige verbouwing van de Ceintuurbaan.

  10. Ik reed er vanmiddag in tegengestelde richting langs (zag toen niet dat de achterkant er z?³ uit lag), maar toen had ik direct het idee dat het met zwaar illegaal vuurwerk gebeurd zou zijn.

    Dat was ook mijn eerste gedachte (zeker omdat we net oud-en-nieuw gehad hebben) maar ik twijfel daar toch over. Ik heb een filmpje gezien waarbij een auto vanbinnen opgewarmd werd door een stuk of 3 lawinepijlen. Naderhand stond het dak van die auto zo bol als de koepel op het witte huis. Die bolle vorm zie ik veel te weinig terug in dat ding.

  11. … : jansen
    oud nieuws, was al kapot op 1/1/07

    Deze flitspaal was niet al kapot op 1 januari. Ik reed op 8 januari rond 0.30 uur op de Zwartewaterallee en toen had de vernieling volgens mij net plaatsgevonden. Er lagen namelijk allemaal brokstukken van die flitspaal op de weg en die hebben daar denk ik niet al de hele week gelegen :P.

  12. @Diana:
    Ik denk dat de meeste mensen het wel laten om dan zonder stoplichten over te gaan steken, dus misschien komt het de verkeersveiligheid wel ten goede? 😛

  13. Diana heeft wel gelijk, ik mocht het zelf eens ervaren dat een dronken fietser zonder licht aan de verkeerde kant van de weg overstak door rood fietste en daardoor bij mij over de motorkap vloog omdat ik net optrok voor een groen licht.
    Dat was nog langzaam, laat staan dat je dan 70 km op de teller hebt staan.
    En sommige kijken nergens naar en steken gewoon over…

  14. Verschil tussen net optrekken en 50 km/h of voor mijn part 70 km/h is wel even wat anders dan het verschil tussen 50 en 70. Idioten zijn er genoeg, dronken lorren ook.

    Als je iemand met 50 of met 70 km/h aanrijdt, maakt niet zo gek veel uit. Ik heb het al eerder genoemd maar niet expliciet zo gesteld:
    50 km/h is de snelheid die je bereikt als je van 10 meter hoogte zou vallen, 70 km/h bereik je na 20 (goed, iets minder; ergens tussen de 18 en 19 meter) meter vallen. Niet om het ?©?©n of ander maar ik vind 2 meter vallen al veel laat staan 10 meter. 10 meter is al genoeg om dikke ellende te hebben. We spreken daarbij dus wel of 3 verdiepingen vallen.

  15. Je kan ook moeilijk de maximumsnelheid aanpassen op dronken fietsers. Je mag uberhaupt niks besturen, als je gedronken hebt. Ook geen fiets.

  16. Tja, helemaal waar. Maar goed, lopen mag nog wel met alcohol op….. totdat het natuurlijk teveel is en zoiets als ‘openbare dronkenschap’ aan de orde is.

    Maar 50 of 70, de situatie was ook bij Westenholte. Nu niet meer met de nieuwe brug maar de situatie is j?¡?¡?¡?¡ren zo geweest. Ongelukken kwamen er bar weinig voor terwijl er toch meer dan genoeg fietsers overstaken, ook kinderen die vanuit Frankhuis naar Westenholte gingen naar school.

  17. Die rondweg van Stadshagen is ook een groot deel maar 50km/h. Gruwelijk wat een slakkegang, dat had beter 70km/h of 80 kunnen zijn voorlopig.

  18. Die filtspaal stond wel heel kl*t*… geef dat maar toe 😉 Ik denk dat menig Zwollenaar een boete heeft gekregen door die paal. Niet dat ik deze actie goed keur want de burger kan hem weer van zijn belanstingcenten betalen.

    Nog ff over die fietsers. Er staat niets voor niets een stoplicht. Als fietsers met hun dronken kop door rood rijden dan vraag je er ook om. Het verschil tussen rood en groen is goed te zien. Ook als je te veel biertjes op hebt.

  19. Het gaat om een oude paal meldt de woordvoerder van de politie. ‘Bij deze palen zijn de flitsen nog te zien als automoblisten de snelheid overtreden. Tevens zijn deze palen vandalisme gevoeliger dan de nieuwe niet-flitsende flitspalen.’ E?©n van de nieuwe flitspalen staat op de Zwartewaterallee ter hoogte van het Deltion College. De politie heeft bij de leverancier melding gedaan van de kapotte paal. Zij gaan de paal spoedig vervangen. Het is niet bekend of dit een niet-flitsende paal wordt.

Reacties zijn gesloten.