Zwolle – Dinsdag werd de Kerkstraat weer opengesteld voor het verkeer. Dit geldt voor het busverkeer, hulpdiensten, bevoorradend verkeer, fietsers en voetgangers. De openstelling is onder voorwaarde dat de pollers goed werken.
De Kerkstraat blijft net als voorheen afgesloten voor het doorgaand verkeer. Waar eerst de bussluis was, zijn nu drie pollers geplaatst. Deze staan buiten de venstertijden (tijden waarop de winkels bevoorraad worden) omhoog en sluiten de weg af voor het autoverkeer. Om te voorkomen dat automobilisten via de stoep om de pollers heen rijden, zijn op de trottoirs paaltjes geplaatst. De pollers in de Kerkstraat maken deel uit van het bereikbaarheidsplan voor de binnenstad. Dit plan voorziet in het plaatsen van pollers op verschillende plekken in de binnenstand om deze autoluw te maken. Vorige maand werden er bij het Rodetorenplein pollers geplaatst.
Alweer? ben nu wel uit gepollerd hoor 😀
O?
Net als de krant klopt dit stuk niet. Je kunt er nog steeds amper door met de fiets, ja over de stoep. Ze zijn dus nog niet klaar en het blijft een zooitje. Sommige delen zijn ook 3 keer open gebroken, verschillende aannemers? Of werkverschaffing?
Ben er bang voor dat het iig deze week nog niet normaal toegankelijk is, dus schrap bovenstaand bericht maar. 😀
“De openstelling is onder voorwaarde dat de pollers goed werken”
De pollers zullen dan nog niet werken.
ik snap niet wat het nut is om dat stuk af te sluiten voor automobilisten?? nu moet je helemaal de stad rond rijden, wat tevens ook weer slecht voor het ”milieu” is.
Zouden ze die pollers voor het milieu geplaatst hebben? Ik denk eerder voor de chaos die ontstaan is met de jaren doordat steeds meer mensen voor een boodschapje bij de HEMA ‘even de auto pakken’.
Idd Danny; zoals ook veel verkeersopstoppingen bij basisscholen ontstaan.
@Danny en
@Dick;
Eigenlik zouden ze bij alle basisscholen een redelijk lange doorgetrokken gele streep moeten aanbrengen (= verboden stil te staan), leren die kids meteen goed fietsen (wat ze nu dus niet leren omdat ze telkens met de auto gebracht worden), het is goed voor het milieu en voor hun conditie bovendien!
Daarnaast weet oom agent waar hij voortaan z’n bonnetjes kan gaan schrijven; daar waar de scholen zijn en de ouders hun kids met nog steeds met de auto brengen…. 🙂 😉
Om ontopic te gaan: om de binnenstad autovrij te maken, prima, maar maak dan wel iets leuks van het centrum; het centrum van Zwolle is naar mijn mening vrij klein qua voorzieningen, zeker als je naar het inwoner aantal kijkt (vooral als je dat vergelijkt met een stad als leeuwarden; een veel groter centrum (inclusief voorzieningen), maar eveneens veel minder inwoners.
Geen gek idee Pietje: gele streep.
On-topic: welke voorzieningen mis je nog in het centrum van Zwolle?
@Evert:
Gezien je reactie zou ik bijna denken dat je blijkbaar niet weet dat je met de auto al zeker 15 jaar niet door de Kerkstraat mocht rijden?
@Evert:
Even nuance (nu ik je bericht nogmaals lees):
Afsluiting is omdat er veel te veel verkeer gebruik van maakte, waardoor het op diverse punten te druk en te gevaarlijk werd.
Dikke plus hoor Pietje!
Alleen ben ik wel bang, dat veel ouders die hun kids naar school brengen toch de auto voor de school neer zullen zetten. Want die gele streep is er naar idee van de ouders vast om te voorkomen dat mensen overdag hun auto er neerzetten. Bovendien snappen veel mensen een gele streep niet.
Hier in Groningen onlangs een bord met een kruis gekomen….nog steeds velen die denken dat dat inhoudt dat je aan beide kanten niet mag parkeren!
Maar ZEKER beter voor de gezondheid van de kids! En ook lekker voor jezelf als ouder: eerst even op de fiets de kids wegbrengen…en áls je dan toch met de auto naar je werk moet ga je daarna maar auto rijden.
Ik denk dat onze binnenstad wel autoluw gemaakt kan worden, maar dat het winkelgebied op den duur in de breedte in plaats van de lengte moet worden uitgebouwd.
Gewoon op zo’n poller gaan staan, voordat ie omhoog gaat, wat een avontuur……waliby, eat your heart out