Uitrijkaart nodig voor parkeergarage Stadshagen

Zwolle – De toegang tot de parkeergarage onder het winkelcentrum in Stadshagen wordt vanaf maandag 11 januari 2010 gewijzigd. Bij het inrijden van de parkeergarage moet er vanaf die datum een inrijkaart uit de automaat bij de slagboom worden getrokken. Die kaart kan bovenaan de loopbaan in het winkelcentrum gratis worden omgezet in een uitrijkaart.

knip.jpg
Compositie: Arjan Hoefakker

Stadshagen kent een verkeersluw centrum. Hoewel het centrum wel van alle kanten voor automobilisten bereikbaar is, is het niet de bedoeling dat er een doorgaande route ontstaat. Ongewild is er via de parkeergarage bij het winkelcentrum een verbinding ontstaan tussen de ene kant van het centrum en de andere kant, waar veel automobilisten onnodig gebruik van maken. Hierdoor ontstaat veel overlast in het centrum en is er meer verkeer rondom het centrum dan gewenst. Met de ontwikkelaar/eigenaar van het winkelcentrum is al bij de bouw afgesproken dat sluipverkeer door het centrum voorkomen moest worden.

De “knip” zoals de verkeersstructuur in Stadshagen is gaan heten heeft tot veel discussie geleid. In 2007 is door een klankbordgroep een uitgebreide discussie gevoerd over mogelijkheden de situatie te verbeteren. Elke bewoner van Stadshagen heeft mee kunnen praten in die klankbordgroep. De klankbordgroep heeft het college geadviseerd niet te kiezen voor een alternatief voor de “knip” en deze dus te handhaven. De klankbordgroep heeft het college wel een aantal suggesties gedaan voor verbetering van de algehele verkeerssituatie in Stadshagen die zoveel mogelijk zijn opgevolgd.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

108 gedachten over “Uitrijkaart nodig voor parkeergarage Stadshagen”

  1. Hmm je kunt toch ook gewoon door dat hek daar? Die code die je in moet toetsen is ieder bewoner van stadshagen bekend

    🙂 Kom er zelden met de auto. Wel een gehannes: Hek openen…inrijden….hek sluiten….doorrijden….stoppen en 2e hek openen….hek sluiten.

    Het zal allemaal wel.

  2. Die klankbordgroep is zeker gevormd met enkel mensen die nooit aan de andere kant van stadshagen komen. het scheelt ons 4 km enkele reis elke keer als onze dochter naar school moet. en dan hebben we het niet over ouderen die naar het gezondheidshuis moeten vanaf de andere kant van het winkelcentrum.

    blijft een belachelijk geheel die tweedeling in stadshagen

  3. prachtig. enhoe zit het dan met een normale route? je moet wel vijf kilometer omrijden om aan de andere kant te komen, dus hup, weg milieu-idealen…..

  4. @ Richard, die klankbordgroep (alleen daarom reageer ik) is gevormd na een zeer druk bezochte bijeenkomst. In 2002 ofzo. Toen mijn zo kort mogelijk geformuleerde vraag tot 3x toe door Peter Pot (nu monnik oid) werd genegeerd. Dit verhaal loopt al vanaf de vorige eeuw. Wij wonen er vlakbij, heb ook nog eens 2x verschillende gemeenteraadsleden thuis gehad om naar de situatie te kijken. Daarna is vanalles gebeurd. Staat ook wel op dit onvolprezen weblogZwolle. Heb eigenlijk geen zin om die frustraties weer naar boven te halen. Maar als je twijfelt of er nog iets veranderd kan worden….ga maar eens in de Frankhuizerallee vragen.

  5. Hiernaar zoeken is denk ik een onbegonnen zaak

    ik woon sinds 06 in zwolle eerst in stadshagen en sinds eind vorig jaar in westenholte, ik weet niet hoe het allemaal tot stand gekomen is, vind het alleen een erg kromme situatie, waardoor het straks op de mastenbroekerallee op die rotondes waarschijnlijk helemaal niet meer te houden is

  6. Die klankbordgroep is zeker gevormd met enkel mensen die nooit aan de andere kant van stadshagen komen

    Of mensen die gewoon de fiets gebruiken of wel omrijden.

    vind het alleen een erg kromme situatie, waardoor het straks op de mastenbroekerallee op die rotondes waarschijnlijk helemaal niet meer te houden is

    Misschien dat het dan voor schoolgaande jeugd wel een stuk ‘beter te houden is’. De auto’s die de sluiproute nemen, komen over een zéér druk fietspad voor schoolgaande kinderen. Auto’s moeten voorrang verlenen maar schijnen dat nogal eens te vergeten.
    Voor voetgangers is het helemaal een drama, die stroom auto’s. Er is geen fatsoenlijke voetgangersoversteekplek ter hoogte van het gezondheidshuis en dan verder de Werkerlaan af. Ik zou blij zijn als die boel actief is gemaakt.

    Handig dat het vanmorgen nog prima ging zonder parkeerkaart. Scheelt weer naar boven en teruglopen

    Zou me niets verbazen als menig luie automobilist toch de moeite gaat nemen om uit de auto te stappen, naar boven te rollen op de loopband, kaartje af te stempelen, weer omlaag te laten transporteren en weer verder te rijden…. de boel in de garage blokkerend. Hoewel…. als genoeg het doen is de gein er snel vanaf ;D

    Gewoon een smoes om het milieu verder te belasten.

    Typisch geluid van iemand die vermoedelijk kiest voor een vervoermiddel wat minder goed is voor het milieu (lees auto) en zich, als het hem uitkomt, ineens zonodig druk moet maken over het milieu.

  7. dat wordt dus vanaf maandag elders boodschappen doen.. ik vind het niet erg, maar als dr meer volgen winkeliers misschien wel.. tijd zal t leren

  8. Waarom vanaf maandag elders boodschappen doen? Die logica ontgaat me volledig. Parkeren blijft immers gratis. Parkeren deed je blijkbaar toch al. Omhoog en omlaag moest je ook al. Je hebt nu 3 handelingen extra: kaartje uitnemen, boven omzetten naar uitrijkaart en bij verlaten van de garage weer invoeren.

  9. Je hebt nu 3 handelingen extra: kaartje uitnemen, boven omzetten naar uitrijkaart en bij verlaten van de garage weer invoeren.

    Is te veel moeite, mensen willen hun auto toch ook het liefst IN de V&D parkeren?

  10. dit doet me denken aan een finkers qoute

    het actiecommitee van “Mensen die dicht bij het station wonen”
    Dit actiecommitee wil afschaffing van stadsbussen…. als zij van het station naar huis kunnen lopen, kunnen andere mensen dat ook wel, aldus een woordvoerder.

  11. mijn idee dr achter is dat ik niet opgesloten wil zitten, ik wil weg kunnen rijden wanneer ik dat wil en ook inderdaad: teveel heen en weer lopen. bv: ik wil een zak hondevoer kopen, ik heb een grote hond dus wordt een zak van 20 kilo. Ik kom van de kant van de apotheek. moet mijn auto onder het dek parkeren, naar boven lopen naar de dierenwinkel, op mn nek 20 kilo voer en weer heelmaal terug. dat vind ik teveel moeite, of ik rij tig kilometer om om niet zo ver te hoeven tillen. of ik zoek een andere winkel waar ik mn auto voor de deur kan parkeren zoals ik tot nu toe nog kan/kon in stadshagen. dan lijkt me de keus makkelijk gemaakt…

  12. Of in plaats van bakken met benzine uit te geven aan omrijden of rijden naar een andere winkel, geef je dat geld uit aan een karretje zodat je lopend kan. Dat verdient zichzelf snel terug.

    Maar goed, je geeft mij wel genoeg duidelijkheid. Ik gok dat ook nu het antwoord zal zijn:

    dat vind ik teveel moeite

  13. U bent welkom in de Aa-landen. Bij Pets Place ongeveer 100 gratis plaatsen voor of naast de deur. Niet tegen iedereen vertellen hoor, want het is hier druk zat.

    Jammer dat die P-garage ‘dicht’ gaat. Van de Aa-landen naar Stadshagen West neem ik ook altijd de garage-route. Toch ga ik dan boven even het kaartje stempelen en dan maar weer verder. De 5 km om is kwa tijd net zoveel denk ik. En de kortere route is beter voor ons milieu. Zowiezo stom dat Stadshagen gescheiden is van autoverkeer. Totaal niet van deze tijd.

  14. @WFvN, jij fietst waarschijnlijk alleen maar, prima maar niet iedereen heeft een zelfde situatie dat dit mogelijk is.
    Mijn vrouw moet straks omrijden en met een beetje pech veel eerder van huis om op tijd in de file in Stadshagen aan te sluiten en daarna de kinderen bij school af te zetten en naar haar werk te rijden.
    Fietsen is helaas geen optie.
    Ik vraag me af of dit geen enorme opstoppingen gaat geven.
    De tijd zal het leren…..

  15. Het ontgaat de gemeente waarschijnlijk dat er veel doorgaand verkeer door stadshagen heenkomt wat helemaal niets bij het winkelcentrum te zoeken heeft, ze rijden er puur langs omdat het kilometers korter is.

    En de opzet is toch ook ronduit belachelijk, probeer maar eens aan iemand van buiten de stad uit te leggen dat ie 150 meter van zijn bestemming af is, maar nog wel even 4 kilometer moet omrijden.

  16. ik gok nooit. dat vind ik teveel moeite. keb mijn mening gegeven betreft parkeren en heb geen zin in getrokken conclusies. groetjes en veel wandelplezier

  17. of ik zoek een andere winkel waar ik mn auto voor de deur kan parkeren zoals ik tot nu toe nog kan/kon in stadshagen. dan lijkt me de keus makkelijk gemaakt…

    Probleem opgelost toch?

  18. Ik heb net eens zitten meten. Als je aan de Klokkengieterlaan woont (dichtstbijzijnde straat voor de Aalanden), dan is de Aalanden maar 2,9 kilometer terwijl naar het winkelcentrum ‘aan de andere kant’ (lees: bij de dierenwinkel bijvoorbeeld) 4,3 kilometer. Ik had niet verwacht dat de Aalanden dichterbij zouden zijn.

    Maar het winkelend publiek is niet de ‘doelgroep’ voor die kaartjespalen. De mensen die steevast de parkeergarage gebruiken als sluiproute voor bijvoorbeeld woon-werk-verkeer en ritjes door de garage met een ander doel dan winkelen zijn het mikpunt.

    Hoe dan ook, ik ben blij dat ik de auto zelden nodig heb en het meeste fietsend of lopend kan doen.

  19. oo ja niet vergeten, spaarlampen gebruiken want gloeilampen zijn slecht voor t milieu. 5 km nutteloos omrijden daarentegen belast het milieu in het geheel niet

  20. Inderdaad, de gemeente en andere overheidsinstanties doen het helemaal verkeerd. Iedereen moet omwille van het milieu een mooie strakke asfaltweg hebben die ligt tussen huis en elke bestemming waar naartoe geautood moet worden. ?én naar het werk, één naar het werk van de andere partner, één naar de winkel, één naar…..

  21. rechtstreeks natuurlijk, geen bochten erin, geen verkeerslichten, etc. Echt linea recta, echt de afstand hemelsbreed dus kunnen afleggen.

  22. Je hebt helemaal geen uitrijkaart nodig Gewoon vlak achter iemand aan gaan rijden die wel een kaart heeft.Werkt in Zwolle bij elke slagboom van een parkeerterrein.:-)
    Proefondervindelijk vele male vastgesteld .Parkeergarage mediamarkt,Noorder eiland,Parkeerterrein bij Zwembad.Ziekenhuizen.
    🙂

  23. Jammer dat ze de uitrij automaten precies voor de roltrap hebben geplaatst.
    Zo komt er vooral zaterdag een opstopping voor de roltrap, en hoe vaak is die ook niet in storing.
    Zo houden ze bij de gemeente werk, om over een paar maanden de automaten te kunnen verplaatsen naar een ander plaats.

  24. Nou, als we in 2012 de kilometerheffing krijgen, kan het wel lonen om even naar boven te lopen en een kaartje te stempelen.

    Heb vandaag bij autoweek de berekening gedaan, zo’n 5 ct/km voor mij. Heen en terug 10 km, dus 50c plus de brandstof natuurlijk.

    Maar ja, ik kom eigenlijk nooit aan de ‘andere’ kant, woon aan de Zwolle kant. Maar voor anderen kan dit gaan meespelen.

  25. Handig, die rekentool van autoweek!
    Laat voor mij maar komen die kilometerheffing. Met 1,5 ct/km en per jaar misschien 5000 kilometer rijden per jaar ben ik 200 euro voordeliger uit ;D

  26. Ik kom zelden in Stadshagen en ken er de weg niet goed, maar een paar jaar geleden wilde ik met de auto vd ene kant v Stadhagen naar de andere kant.
    Ik zag de ‘overkant’, maar kon er niet komen en nergens stond aangegeven hoe je met de auto moest rijden om daar te komen. Na een paar rondjes heb ik het opgegeven en ben ik weer naar Zuid gegaan (daar was ik sneller dan ad andere kant v Stadshagen…)

    Maar nu weet ik een leuk bijbaantje voor kinderen daar: tegen betaling van een Euro kaartjes wisselen voor wachtende automobilisten (maken we er gewoon een tolweg van)

  27. Maar nu weet ik een leuk bijbaantje voor kinderen daar: tegen betaling van een Euro kaartjes wisselen voor wachtende automobilisten (maken we er gewoon een tolweg van)

    Slim!

    Je kunt overigens gewoon ook in één keer een zootje inrijkaarten pakken en dan naar de automaat een berg uitrijkaarten regelen en dan leg je die in de auto. één keer op een keer af.

    Loop overigens niet zo te zeiken; de gemeente is juist druk bezig met het milieu. Ze willen je niet meer kilometers laten rijden juist minder. Ze willen het ONTMOEDIGEN. Maar somige mensen hebben een momo-leven, one way, straight right.

  28. Wie heeft er last van dat er auto’s onder het winkelcentrum doorrijden?? Ik zie het probleem niet.. Het is toch onlogsich dat je niet eens normaal van de ene kant van stadshagen naar de andere kant kunt komen??? Om bij mn broer aan de frankhuizerallee te komen (jaa.. net buiten het winkelcentrum..) moet ik vanuit de aalanden helemaal via de gamma & de hasselterweg daar naartoe rijden.. :'( Dat is wel even 1.3Km langer.. 🙁

  29. @ Tim ik neem aan dat jouw oplossing niet werkt. Misschien heb je (nog) geen rijbewijs, maar in het algemeen is het zo dat je echt met de auto in moet rijden (langs een slagboom) wil je 1 (en ook niet meer dan 1) inrijkaart krijgen. En die ene inrijkaart moet je dan inruilen voor 1 uitrijkaart om die ene auto er weer uit te krijgen. Je kunt dus niet in een keer een zooitje inrijkaarten pakken. Bovendien zijn uitrijkaarten meestal maar een beperkte tijdsduur geldig.

    Wat dat zeiken betreft: tegen een ander zeggen dat ‘ie zeikt, dat vind ik pas zeiken…

  30. @Derk: Wat is de code. Kun je die hier melden? Ik ben wel geen stadshagenees en ken hem dus niet, maar er zullen vast meer mensen zijn die hem graag willen kennen.

  31. Bericht door bernard, op 7 januari 2010 om 23:05
    @Derk: Wat is de code. Kun je die hier melden? Ik ben wel geen stadshagenees en ken hem dus niet, maar er zullen vast meer mensen zijn die hem graag willen kennen.

    Tsja lijkt me niet verstandig om het hier neer te zetten vier cijfers………. denk maar aan de miljoenen loterij 8) meer zeg ik niet

  32. Wat een drama en irritatie is dit toch! Zal er nog eens iemand bij de gemeente Zwolle wakker worden? Een kennis van mij wist vorige week ook niet naar de andere kant te komen, is van ellende maar weer terug naar huis gegaan….milieu jaja

  33. Een kennis van mij wist vorige week ook niet naar de andere kant te komen, is van ellende maar weer terug naar huis gegaan

    misschien handig om eens een info-bord op te zoeken, zo lukt het mij ook om overal te komen? (meestal staan ze ergens aan het begin van een wijk) en trouwens, hoe groot is zwolle, ik doe alles nog dagelijks op de fiets( en ja ik ga ook gewoon naar mijn werk op de fiets +/- 15 km heen ) , dus de mensen die lopen te zeuren zijn gewoon lui!!!

  34. @hans ,,, 150 meter kun je gewoon lopen hoor

    Zeg je dat ook tegen een oud mensje wat slecht ter been is? Of als je van de Belvederelaan/eind frankhuizerallee komt en naar de Aalanden wilt? Ik neem toch niet aan dat de mensen die daar wonen de auto 500m verderop parkeren.

    En er zijn ook zoveel mensen die niet de mogelijkheid hebben om te fietsen, of voor het werk met de auto moeten!
    Ik rijd taxi en word naar het Boswalstraat geroepen (Ik noem maar een dwarsstraat) de mensen blijken naar de Aalanden te willen Als ik om Stadshagen heen rijd is dat bijna 8km Als ik onder de garage door kan ruim 4 kilometer. Dat is onder de streep wel 10 euro verschil!
    En zo zijn er nog tal van mensen die simpelweg geen andere mogelijkheid hebben dan de auto.
    Zoals ik net al zei, het gaat lang niet alleen om de mensen die daar in de buurt wonen!

  35. @hans 99% is wel goed te been
    gaat vooral om mensen die niet willen
    stadshagen is een auto vrije wijk zo veel mogelijk:)
    je kunt toch ook niet de diezerstraat door om b.v . effe te sjoppen bij hema?

  36. @poedeliwoepsie
    Het gaat volgens mij niet zozeer om het verkeer dat door de parkeergarage rijdt maar meer om datzelfde verkeer wat zich rondom de garage begeeft. Zoals ik al aangaf: véél meer auto’s op een zeer belangrijke huis-school-route. Dat maakt het er voor de massa’s schoolkinderen (en hun ouders/verzorger) niet beter op.

  37. Bericht door Marjan, op 7 januari 2010 om 18:23
    U bent welkom in de Aa-landen. Bij Pets Place ongeveer 100 gratis plaatsen voor of naast de deur. Niet tegen iedereen vertellen hoor, want het is hier druk zat.

    Jammer dat die P-garage ‘dicht’ gaat. Van de Aa-landen naar Stadshagen West neem ik ook altijd de garage-route. Toch ga ik dan boven even het kaartje stempelen en dan maar weer verder. De 5 km om is kwa tijd net zoveel denk ik. En de kortere route is beter voor ons milieu.

    Ik denk dat 4-5 km gewoon rustig extra rijden minder belastend voor het milieu is dan: parkeerplek zoeken, auto uitzetten, auto weer starten (na het halen van een kaartje) en weer vertrekken.

    Bericht door –tjalling, op 7 januari 2010 om 21:20
    Je hebt helemaal geen uitrijkaart nodig Gewoon vlak achter iemand aan gaan rijden die wel een kaart heeft.Werkt in Zwolle bij elke slagboom van een parkeerterrein.:-)
    Proefondervindelijk vele male vastgesteld .Parkeergarage mediamarkt,Noorder eiland,Parkeerterrein bij Zwembad.Ziekenhuizen.

    Waarom doe je dat? Om een paar centen te besparen?!? Ik denk niet, dat ik heel blij zou zijn als je dat bij mij zou doen…

    Bericht door Hans., op 8 januari 2010 om 02:45
    @hans ,,, 150 meter kun je gewoon lopen hoor
    Zeg je dat ook tegen een oud mensje wat slecht ter been is?

    Oude mensen die slecht ter been zijn hebben best de tijd om even om te rijden. 🙂

  38. Met een ziek iemand vanuit westenholte naar de dokter in stadshagen werkeren, wel door de garage heen. Moeten we nu omrijden als iemand van de trap valt en de dokter wil niet komen, hoe doet de dokter dat nu?

  39. Hierbij haal ik de totaal correcte opmerking van WFvN even aan:

    Bericht door WFvN, op 7 januari 2010 om 21:01
    Inderdaad, de gemeente en andere overheidsinstanties doen het helemaal verkeerd. Iedereen moet omwille van het milieu een mooie strakke asfaltweg hebben die ligt tussen huis en elke bestemming waar naartoe geautood moet worden. ?én naar het werk, één naar het werk van de andere partner, één naar de winkel, één naar…..

    Bericht door WFvN, op 7 januari 2010 om 21:02
    rechtstreeks natuurlijk, geen bochten erin, geen verkeerslichten, etc. Echt linea recta, echt de afstand hemelsbreed dus kunnen afleggen.

  40. Gewoon vlak achter iemand aan gaan rijden die wel een kaart heeft.Werkt in Zwolle bij elke slagboom van een parkeerterrein

    Niet bij mij doen hoor, dit truc kende ik al langer.;) Vroeger deed ik boodschappen bij die supermarkt bij de Veemarkt. Toen heette dat nog Konmar geloof ik. Stond er bij de slagboom ook iemand dicht achter mij. Gelijk een dot gas gegeven bij het uitrijden, was hij/zij niet op bedacht. Geeft nog een behoorlijke knal hoor, zo’n slagboom op het dak.:)

  41. Waar waren de vragen toen er nog verandering mogelijk was, tenminste discussie…..jaaaaaaren geleden? 2002 ofzo?
    Het winkelcentrum, dat overigens uitstekend bevalt bij ons in de buurt, is 12,5 jaar oud.

    Anders begin je toch een actiegroep om de afsluitdijk weg te halen?

  42. wat die afsluitdijk er mee te maken heeft kan ik niet helemaal volgen. En ik denk dat de helft van de mensen die nu in stadshagen wonen dat in 2002 nog niet deden geoordeeld op hoeveel er te koop staat en hoeveel er is bijgebouwd sinds toen

  43. @ rich, als je ergens gaat wonen, ben je toch verdorie wel op de hoogte van de verkeerssituatie? Mag ik even voorop stellen dat veruit de meerderheid van mijn wijkgenoten er met enorm veel plezier woont.
    Spreek nog wel eens iemand. Er zit tot nu toe niemand bij die uit Stadshagen weg wil. Er staat idd nog wel wat te koop maar weet je waar de meeste mensen blijven? Stapje duurder…..ook in Stadshagen.
    Ook niet zo gek gezien de leeftijdsopbouw van de inwoners. Ondanks de crisis.

  44. @ dick, ik was op de hoogte dat je door de parkeergarage kon (toen zelfs nog bij het health center, vond het toen al een stom idee dat je zo’n wijk in tweeen deelt het lijkt berlijn tot 89 wel, maar het werkte.

    vanaf maandag is dat dus afgelopen

  45. Maar je dacht écht dat je nog wat kon veranderen? Dat was mijn tot minstens 3x toe genegeerde vraag tijdens die druk bezochte bijeenkomst: “Hoe kunnen we nog wat veranderen?” Terwijl ik toch ergens voorin zat, mensen in mijn buurt verbaasden zich er ook over. Later korter: “Kan er nog wat veranderen”?
    Heb niet voor nixxx mailwisselingen en gesprekken gehad. Ook met politie die e.e.a. erkende en me doorverwees. Met 2 raadsleden die thuis langskwamen.

    Het is ook herhaald door de gemeenteraad gekomen. Inmiddels heb ik geaccepteerd dat we tussen 2 bussluizen inwonen, een een eind achter ons een slagboom (die met oud&nieuw vernield is). Heb de gemeente aanbevolen Stadshagen dan meer als fietswijk te promoten.

  46. Als je het ergens niet mee eens bent doe je toch alles om een andere situatie te creeeren?

    Vanaf het moment dat de parkeergarage voor sluipverkeer werd gebruikt is er in heel Zwolle gespeculeerd welke maatregelen getroffen zouden worden. Dat er maatregelen zouden volgen, was al snel duidelijk. Ze stonden al vrij snel na realisatie regelmatig te tellen hoeveel sluipverkeer er was.

    Nee, ik kan me idd ook opwinden zonder wat te kunnen/willen veranderen. Maar dat wordt wel erg off-topic.

  47. Bericht door zusenzo, op 8 januari 2010 om 07:44
    Met een ziek iemand vanuit westenholte naar de dokter in stadshagen werkeren, wel door de garage heen. Moeten we nu omrijden als iemand van de trap valt en de dokter wil niet komen, hoe doet de dokter dat nu?

    Ik denk inderdaad dat je moet omrijden. Maar als je al van een andere kant Stadshagen in rijdt kan het toch niet veel langer duren voordat je op plaats van bestemming bent?
    Hoe de dokter dat nu doet? Volgens mij heeft een dokter nooit zoveel haast, dat ie niet om kan rijden.

    Heb de gemeente aanbevolen Stadshagen dan meer als fietswijk te promoten.

    Dat is toch ook het hele idee achter die knip of niet?

  48. Hoe de dokter dat nu doet? Volgens mij heeft een dokter nooit zoveel haast, dat ie niet om kan rijden.

    ik weet dat onze dokter een parkeerplaats helemaal in de hoek van de garage gebruikt, die zal dus ook naar de roltrap moeten lopen voor een uitrijkaart

  49. Daar waar eerst enorm veel loosers in de bussluizen bleven steken….dikke schade natuurlijk…..kunnen er nu ook politie over de één. De ander is veranderd en heeft een verkeerslicht gekregen, weet niet precies hoe dat nu werkt. Maar met “veiligheid” is vast rekening gehouden. Je zou eens kunnen informeren bij de wijkmanager/-coordinator, de politiek (die hebben er over beslist) politie of ziekenhuis?

  50. In wezen zijn de mensen vergeleken met vroeger verwent en luier geworden .Men pakt tegenwoordig voor de kleinste boodschappen vlak bij huis nog de auto .Mannen zie ik smorgens op de fiets naar hun werk gaan en de vrouwen doen dan de boodschapjes in de auto.Mijn vrouw deed het toen de kinderen klein waren allemaal op de fiets smorgens naar zwemles ,school en dan de boodschappen .Dat is men nu helemaal niet meer gewend.Men klaagt alleen maar als ze te ver moeten omrijden en te vroeg van huis moeten .Pak de fiets dan hoef je niet om te rijden en kunt overal dichtbij komen.

  51. Het blijft natuurlijk zo dat het probleem nu verplaatst word, tuurlijk het zal rustiger worden bij de parkeergarage, maar nu kun je ’s ochtends ipv bij de eerste rotonde op de kruising mastenbroekerallee/milligerlaan al gelijk als je stadshagen binnenkomt aansluiten, eens kijken wat dat met de drukte in milligen a/d plas doet

  52. Ik ben een man van 42 en woon al 5 jaar tot mijn volle tevredenheid boven het winkelcentrum. Als bewoner kan ik mijn auto parkeren in deze parkeergarage. Ik stoor me al jaren aan dat sluipverkeer, verkeersregels lijken in de parkeergarage niet te bestaan, want ook in de parkeergarage rijden mensen op stukken waar ze niet mogen rijden, wordt er veel te hard gereden, heb je als voetganger geen voorrang meer als je op het zebrapad loopt enz. enz. Het argument dat de kinderen met de auto naar school gebracht moeten worden is grote flauwekul. Er zijn nl. prima voorzieningen om met de fiets de kinderen naar school te brengen, een parkeergarage is bedoeld om auto’s te parkeren en niet om er een openbare weg van te maken. Ik vind het dus een uitsekende maatregeol van de gemeente, het wachten was namelijk op het eerste ongeluk daar. Ook het milieu-argument gaat bij mij de prullenbak in, dat neem ik helemaal niet serieus. Het gaat hier alleen maar om gemakzucht en luiheid, niet meer en niet minder.

  53. “Mannen zie ik smorgens op de fiets naar hun werk gaan en de vrouwen doen dan de boodschapjes in de auto”
    ->
    ’t Is toch wat tegenwoordig Pieters. Dat DE man op de fiets naar kantoor moet waar hij de hele dag moet zitten, alleen omdat zijn vrouwtje te beroerd is met kinderen en boodschappen op een fiets te slingeren…

  54. Ik snap best dat de route door de parkeergarage geen ideale route is, maar om de wijk heen is weer een ander uiterste, waar overigens zoals ik al eerder zei, die bewuste wegen ook niet op berekent zijn.

    en iedereen roept hier maar dat je dan maar op de fiets moet. fietsen is lang niet altijd een alternatief, op het moment dat je alleen maar in stadshagen, of zelfs binnen zwolle moet zijn kan ik me voorstellen dat de fiets een alternatief kan zijn, maar in veel gevallen is dit niet zo.

    Ik ken een gezin dat aan het twistvlietpad woont, zij hebben de kinderen op een kdv aan de klokkengieterlaan, deze man moet dus nu voor hij naar zijn werk gaat eerst de kinderen op de fiets wegbrengen naar het kdv, om vervolgens weer naar huis te fietsen om zijn auto op te halen om naar zijn werk te rijden.

  55. @richfield; wat is het probleem? Iets eerder opstaan, that’s all en het is nog gezond ook. Snap echt niet dat dat een punt is. Ga ze in Malawi maar eens uitleggen dat dit een probleem is. Ik noem het Nederlands gezeur!

  56. We leven hier in nederland en niet in Malawi, die vergelijking gaat mank, we hebben hier te maken met nederlandse standaarden.

    blijft overigens nog het punt van de belasting van de rest van het wegennet in stadshagen wat op deze maatregel absoluut niet berekend is.

    er zijn nu dagelijks 2 opstoppingen, de ene maken we dicht ergo de andere word erger.

    fijne probleemoplossing noem ik dat

  57. Ik ken de situatie in Stadshagen niet zo goed.
    Ik snap dat je geen sluipverkeer wilt, maar ik snap ook dat bestemmingsverkeer niet zoveel km wil omrijden.
    Zou er geen oplossing mogelijk zijn waarbij bestemmingsverkeer een korte – maar niet snelle route – kan nemen die voor sluipverkeer niet sneller is en daardoor niet aantrekkelijk? (iets met bochtjes en drempels ofzo)
    Heeft iemand een idee?

  58. Reken er maar op Carola, dat wanneer Nederlanders opeens veel meer auto’s voor de deur langskrijgen, ze aan alle alarmbellen gaan hangen.
    Regels aangaande de
    – hinderwet
    – geluidshinder
    – stankhinder
    – veiligheid
    worden uitgekleed en ontleed, gebruikt om te klagen en te procederen.
    Onder die voorwaarden zijn die mensen er immers niet gaan wonen….

  59. Ook ik woon boven het winkelcentrum…maar stoor me niet aan de sluiproute (gebruikte hem zelf ook voordat ik hier woonde); waar ik me wel aan stoor is het onbenullig hard rijden door de parkeergarage..maar dat is een ander probleem.

    Waar ik me het meest aan stoor is dat we als bewoners nog geen enkele informatie hebben ontvangen; we hebben het moeten lezen in de krant…

    Ben benieuwd of er nagedacht is over de bewoners die nu een parkeerplek hebben in de garage; ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat die ook elke keer een kaartje moeten halen…

  60. @Stadshagenees:

    wat is het probleem? Iets eerder opstaan, that’s all en het is nog gezond ook.

    Hoewel ik ook blij ben met de afsluiting van de garage (ik ga ook wel vaker naar Westenholte waarbij door de garage rijden korter is maar dat doe ik niet, ik rijd gewoon om als ik de auto neem), wil ik je toch ook even een ander geluid laten horen over dat eerder opstaan.

    Ik sta om 6:00h op. En dat is vroeg zat. Genoeg tijd om mezelf klaar te maken, de kinderen in de kleren te hijsen, iedereen van ontbijt en lunchpakketje te voorzien. Maar dan. De oudste moet naar school, de jongste naar de kinderopvang. Die deuren gaan pas om 7:30h open (ik ben doorgaans om 7:00h startklaar). Dus als ik bij de ene toko sta met de ene koter, moet ik die nog droppen en naar de andere toko gaan om de andere te droppen. Dan ben je al snel een kwartier verder als je de tweede gedropt hebt. Is het inmiddels dus 7:45h. Ik moet om 8:00h in Wezep op m’n werk zijn. Ik kan je verzekeren: dat ga je met de fiets en met de auto niet redden.
    Vroeger opstaan heeft helaas niet altijd zin omdat je soms ook afhankelijk bent van anderen.

    @richfield

    en iedereen roept hier maar dat je dan maar op de fiets moet. fietsen is lang niet altijd een alternatief, op het moment dat je alleen maar in stadshagen, of zelfs binnen zwolle moet zijn kan ik me voorstellen dat de fiets een alternatief kan zijn, maar in veel gevallen is dit niet zo.

    In Stadshagen of misschien binnen Zwolle de fiets alternatief? Verder weg wil ook uitstekend hoor. Dagelijks retourtje Zwolle-Wezep met de fiets. Verder weg had voor mij ook best gemogen.

  61. Da’s wel een forse afstand ja. Die zou ik vermoedelijk ook niet fietsend doen. Maar goed, m’n punt is dat sommige mensen voor 3 kilometer al menen de auto te moeten nemen. Jij sprak over binnen Zwolle. Maar ook buiten Zwolle kan je nog een fors deel met goed fatsoen op de fiets doen vind ik.

  62. Onze dochter zit op 5 km op school, als je dat 4 keer op een dag heen en weer moet fietsen word je dat ook wel snel zat. (’s zomers wil nog wel maar met dit weer, om nog maar te zwijgen over de gesteldheid van sommige wegen)

  63. @richfield
    Mijn zoon zit op 3 km van school, maar ik heb alleen maar een fiets, wat heb jij het toch moeilijk! Heb medelijden met jou.

  64. Bericht door richfield, op 8 januari 2010 om 15:36
    Ik rijd dagelijks naar deventer, dat is zelfs met het OV geen alternatief

    Bus naar station, trein? Wat nou OV geen alternatief.

  65. ben 3 keer zo lang onderweg met de trein en bus, dat noem ik geen alternatief. dat is kiezen tussen 10 uur per dag of 12 uur per dag van huis zijn, ik vind het prettig om met mijn gezin te kunnen eten, dat is waarom het geen alternatief is.

    @federic zullen we de discussie hier niet op persoonlijk vlak gaan voeren.

  66. Bericht door dick, op 8 januari 2010 om 16:56
    De kinderen uit de buitengebieden die naar Zwolle op school gaan, komen niet meer bij van het lachen van dit gejank.

    Indd, ik heb lui in de klas uit -elst -lelystad -nieuwleusen/dalfsen en die gaan FIETSEND naar school…

  67. met alle respect hoor maar de middelbare of hogere school is niet te vergelijken met een basisschool. Met goed weer fietst mijn vrouw ook wel maar met deze kou of met regen ben je toch gek als je gaat fietsen als je ook met de auto kan

  68. Dick inderdaad die kinderen die hier elke dag van Wilsum etc langskomen die zijn wel wat gewent maar dat ligt ook wel aan de ouders.Mijn kleindochter fietst ook elke dag 10 km heeen en 10 terug,dat laatste moet ze wel ,want als je heen gaat moet je ook weer terug anders komje niet meer thuis en kun je de volgende dag geen 10 km fietsen om naar school te gaan laat staan om 10 km terug te gaan om weer in huis te komen,wat een gezeur toch

  69. Oeps!

    …met deze kou of met regen ben je toch gek als je gaat fietsen als je ook met de auto kan

    Nou… eh… Wat zal ik zeggen. Het is toch niet zo heel erg als je een beetje met de fiets gaat? Volgende week zal ik een keer met de auto gaan. Goed?

  70. Ik ga zo op de fiets maar eens naar Popfront. Dan kan ik in ieder geval nog een potje bier drinken! 😀

    Oeps… off topic…

    Ik snap wel dat het vervelend is dat er nu een kaartje getrokken moet worden. Maar als je daar tegen bent moet je gewoon je inzetten voor het verwijderen van deze afsluiting en niet zozeer tegen het kaartje trekken.

  71. @plantje ik heb ook niets tegen het afsluiten van de parkeergarage op zich als je de discussie terug leest zul je dat ook zien. Ik heb iets tegen de non-oplossing cq verschuiving van het probleem die deze met zich mee brengt. Het is belachelijk om te denken dat mensen die nu met de auto gaan omdat ze daar hun redenen voor hebben nu opeens de fiets zouden pakken.

  72. @ Plantje; Wat is er zo spectaculair in het Popfront op het moment dan?

    On-topic: mooi dat je het zo goed kunt bereiken en logisch dat je binnen Zwolle op de fiets gaat 😉

    Veel plezier!

  73. ik denk dat ik ga proberen hier in ieder geval tegen te protesteren ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die na die beslissing hier is komen wonen en nu voor een voldongen feit staat waar hij het absoluut niet mee eens is

  74. Dank je Dick! In Popfront spelen twee bands. De eerste is net geweest. Ben benieuwd naar de tweede!

    Richfield: inderdaad het probleem an sich zal alleen maar groter worden nu. Mensen gaan echt niet massaal de fiets pakken. maar volgens mij is er ook niet zo ver nagedacht, als de mensen maar niet meer met de auto door de garage rijden. Tja…

  75. ooit langer dan 121/2 jaar geleden is de keuze gemaakt voor een autoluuw stadshagen, jullie zitten op de blaren, wat kan er behalve een parkeergarage als doorgaande weg (want als je er bij nadenkt natuurlijk ook absurd is) gebruiken. En die andere oplossing zal of planmatig wel niet kunnen of zo duur zijn dat het niet gebeurd.
    Ik denk dat je geen andere keuze hebt dan te roeien met de riemen die je hebt. Waren diegene die hierboven vaak aan het woord zijn geweest zich bewust van deze problemen toen ze er gingen wonen, of werden ze hier pas van bewust toen ze er al woonden.

  76. Mijn GSM voldoet prima als mobiele pc 🙂 Toevallig sprak een meid me zojuist aan omdat ze dit zo’n goeie telefoon vond. (Uiteraard had ze er zelf ook 1) Indien nodig breng ik live verslag uit. Op het algemene log dan wel natuurlijk!

    De knip is voor ons 1 van de redenen geweest om niet voor Stadshagen te gaan.

  77. Waren diegene die hierboven vaak aan het woord zijn geweest zich bewust van deze problemen toen ze er gingen wonen, of werden ze hier pas van bewust toen ze er al woonden.

    Toen wij hier kwamen wonen was de knip er al. Dus ik heb er eerlijk gezegd geen moeite mee dat de garage wordt afgesloten. Wij wonen aan de kant wat ze Stadshagen noord noemen, en daarom ook bewust gekozen voor een huisarts en apotheek die aan ‘onze’ kant zit. Als wij al in de garage komen, dan is het ook echt om de ‘grote’ boodschappen te doen en dan parkeren wij daar. Alles wat aan de kant van de dierenarts zit, dan doen wij lopend (even het bruggetje over) of met de fiets.

  78. Wat ons betreft ook prima zo Sil, we zijn eraan gewend en het is een uitstekende wijk om te wonen.

    Inderdaad! Wij zijn dan ook echt niet van plan om nog eens een keertje te verhuizen. Okee, je weet nooit wat op je weg komt als je ouder wordt, maar mijn voorkeur blijft toch Stadshagen.

Reacties zijn gesloten.