Het college van Zwolle heeft dinsdag besloten de BREZ-maatregelen IJsselallee uit te voeren. Een verbetering van de Bereikbare Regio Zwolle-Kampen. Concreet betekent dit het verbreden van de IJsselallee van 2 x 2 naar 2 x 3 rijstroken tussen de A28 en de Hanzeallee, en het vergroten van de capaciteit van het kruispunt IJsselallee – Hanzeallee door de aanleg van extra opstelstroken.
B&W stelt hiervoor een krediet beschikbaar van € 3.600.000,- te dekken uit de gelden die hiervoor in het kader van de PPN 2008/2009 zijn gereserveerd in de Reserve Stadsuitleg (€ 2.600.000,-), en een subsidie van de provincie Overijssel uit het RMF (€ 1.000.000,-). De hele operatie moet nog dit jaar gerealiseerd zijn.
Kunnen ze voor dat bedrag dan ook eindelijk eens dat kabeltje leggen tussen de verschillende STOPlichten, zodat er een betere doorstroming plaatsvindt?
Nu worden er opstelstroken gemaakt – om maar meer mensen te laten wachten 😮
En nou Stadshagen ook nog eens fatsoenlijk ontsluiten.
Een groene zone schijnt al eens te zijn uitgeprobeerd.
Als leek zou ik zeggen dat zoiets meer aandacht verdient om dat toch te realiseren.
Nu is het optrekken en stoppen.
Wat dacht je van optrekkende vrachtwagens, daar komt een vracht roet en fijnstof uit de pijp. En als dat gevaarte op gang is moet hij weer stoppen. En dat een aantal keren..
Het is maar een klein stukje van de IJsselallee tot aan Windesheim. De noordkant daarvan is al grotendeels driebaans. Dus veel zal er niet veranderen op de IJsselallee.
En dit gaat helpen want?
Het is net als met kasten: hoe meer ruimte je hebt, hoe meer troep.
Laten ze idd eerst de stoplichten verkeerslichten laten worden.
Het stomste van alles is: je kunt redelijk van groen naar groen rijden op de IJsselallee…. Maar dan moet je wel te snel rijden! Als je je daar aan de snelheid houdt zie je telkens het licht voor je neus weer op rood gaan!
Maar daar is Zwolle al sinds jaar en dag een ster in. Jáááááren geleden was het zelfs een item in het TV-programma ‘Ook dat nog’ waarin (ik meen) Hans Böhm met veel plezier 118 zegt te jakkeren om de groene golf te halen waar 50 is toegestaan. (rekenen kunnen ze dan niet want als je met 118 km/h groen redt, doe je dat ook met bijvoorbeeld de helft = 59 km/h en 1/3 en 1/4e etc. maar dat boeit niet, was wel een erg leuk item waarin duidelijk werd hoe goed die groene golf was) 😀
Gezien, maar sindsdien lijkt het op de Zwartewaterallee….waar gereden werd prima voor mekaar.
Gister overigens iemand Femke bij DWDD zien aankondigen dat ze doorgaat. Ondanks de statuten?
En Midas Dekkers en die pornoster zien discusseren over het verbod op “sex met dieren” bij P&W?
Dick, Femke wil er nog een periode aan vastknopen als partij- en fractieleider (ook i.g.v. regeringspartij). Dat is inderdaad niet helemaal conform de statuten; er kunnen zich nog tegenkandidaten melden. Heb overigens in de andere media hier nog niets over gelezen. Ben benieuwd naar een persbericht van GL.
En Midas was weer op dreef. De pornodame vond dat sex met kinderen en dieren niet kon (iedereen natuurlijk eens). Daarna volgde van haar kant een vraag die begon met “hoe het mogelijk was dat God etc.”. Midas hielp haar op zijn manier snel uit haar droom: “God bestond niet”. Daarna bijzonder snel ander onderwerp.
Euh…als je wegrijdt bij een groen verkeerslicht en je moet 118 km/uur rijden om bij het volgende verkeerslicht ook (nog) groen te hebben houdt dat toch niet automatisch in, dat je met 59 km/uur de volgende keer groen te pakken hebt? De tijd tussen het eerste verkeerslicht de eerste keer groen en de tweede keer groen kan namelijk ook meer zijn dan de tijd nodig om met 59km/uur naar het volgende verkeerslicht te rijden. Beetje krom verwoord…maar ik denk dat je het wel snapt…
Overdreven gesteld:
verkeerslicht 1 gaat op groen
met 118 km/uur heb je 30 seconden nodig om bij het volgende verkeerslicht te komen
20 seconden na de eerste gaat het tweede verkeerslicht op groen
Echter…het eerste verkeerslicht gaat niet weer na 20 seconden op groen, maar (overdrijf het even) na 3 minuten pas. En het tweede verkeerslicht gaat dus voor de tweede keer pas op groen na 3 minuten en 20 seconden na de eerste keer.
Hm, ja, ik ging even uit van een cyclus waarbij de tijd tussen groen en rood van de groene golf ook constant bleef maar dat hoeft natuurlijk niet. Mogelijk duurt de groene golf in totaal 1 minuut van het ene einde tot het andere om daarna bijvoorbeeld gedurende 2 minuten de andere richtingen kans te geven om door te rijden waarna de groene golf weer volgt.
M’n verhaal gaat mogelijk alleen op als de afstand tussen de verkeerslichten dermate groot is dat de tijd tussen verkeerslicht 1 en 2 groot genoeg is om in tussentijd alle andere richtingen ook een keer groen te hebben gegeven. Zal hem vast niet worden 😉
Ik juich dit alleen maar toe,eindelijk besluitvaardig.
Eerder gaf ik altijd af op de ambtenarij in Zwolle.
Maar vandaag de dag snappen ze het eindelijk .
WFvn) dat is helemaal geen slecht idee,de afstand is groot genoeg.
Het is jammer dat Femke doorgaat,zo wordt het nooit wat met groenlinks.
Eerst de kwestie met die Wijnand Duivedack,er moet een sterke persoonlijkheid komen.
Dat schiet ook lekker op zo’n kort stukje.. Ze kunnen beter tot aan de laatste verkeerslichten 2×3 maken..
Jan Renners, het moet toch niet gekker worden dat u hier zo opzichtig een gooi doet naar het lijsttrekkerschap van Groen Links…dan verdiend Femke Halsema toch meer respect.
Probeer T0N ‘ns…zullen wij niet tegen Rita vertellen dat u hier blogt:P