Zwolle – Op 2 juni zullen Windesheim en Zwolle Marketing hun partnerschap officieel bezegelen, maar nu al is de eerste verdienste van dit partnerschap binnen. Renate Ouweneel van het City Marketing Centre van Windesheim en Jacqueline van Dinten, directeur Zwolle Marketing hebben de pitch gewonnen, uitgeschreven door het Netwerk Citymarketing. Hiermee komt het Citymarketing Innovatiecongres op 20 januari 2011 naar Zwolle.
Het Netwerk Citymarketing is een Nederlands samenwerkingsverband van organisaties en personen, actief op het gebied van citymarketing en andere gebiedsgebonden marketingactiviteiten. Door middel van netwerken, kennisuitwisseling en het uitreiken van een jaarlijkse citymarketingprijs draagt het Netwerk Citymarketing bij aan de professionalisering van het vakgebied. Tijdens de Innovatiedag worden dan ook weer de prestigieuze Citymarketing Innovatie Awards uitgereikt voor vernieuwende initiatieven op het gebied van citymarketing. Volgens het bestuur van het netwerk is de keuze op Zwolle gevallen vanwege: · Het enthousiasme en de gedrevenheid van de pitchers · Het door Zwolle voorgestelde thema “Innovatie in Citymarketing door samenwerking met bedrijven.”
De uitstekend bereikbare locatie en de mogelijkheden aangeboden door Hogeschool Windesheim. Zwolle is eind 2009 nog benoemd tot economisch sterkste gemeente van Nederland (bron Elsevier). Bedrijven vervullen in Citymarketing een belangrijke rol bij de imagovorming van een stad. Bovendien worden veel innovaties vanuit het bedrijfsleven door vertaald naar citymarketingactiviteiten. De verwachting is dat ongeveer 300 tot 400 bezoekers aan dit congres met diverse workshops zullen deelnemen. Het Zwolse bedrijfsleven zal hierbij nadrukkelijk de kans krijgen zichzelf te presenteren.