Zwolle – Donderdag 20 januari vond de landelijke Dag van de Citymarketing 2011 in de Christelijke Hogeschool Windesheidm plaats. Het was de tweede editie van de Dag, dit keer met het thema "Leren van het bedrijfsleven".
Tijdens het congres in het schitterende auditorium van de hogeschool, werden een aantal bijzondere citymarketininitiatieven gepresenteerd. Naast de bekendmaking van de winnaars en de uitreiking door juryvoorzitter Loek Hermans, voorzitter MKB Nederland, van de Citymarketing Innovatie Award 2011 en de Stimulerings Award Citymarketing 2011, waren het de sprekers die alle aandacht trokken. Na de opening door Gaston Crolla, voorzitter Stichting Netwerk Citymarketing Nederland en een "Welkom in Zwolle" door burgemeester Henk Jan Meijer, was het Marc van Eck, directeur Business Openers, die de eerste presentatie voor zijn rekening nam. Hij maakte de deelnemers deelgenoot van zijn ervaringen met herpositionering en vertelde hoe dit toepasbaar is op citymarketing. Daarna was het Alexander van Slooten, manager internet bij Wehkamp.nl. Hij gaf aan welke lesse Wehkamp.nl heeft geleerd over online marketing.
Vlnr: Gaston Crolla, de winnaar van de Innovatie Award 2011 en Loek Hermans …
Loek Hermans (rechts) en de winnaars van de Stimulerings Award …
Aan het slot van de ochtend reikte Loek Hermans de Awards uit aan de respectievelijke winnaars Den Haag en Bergen op Zoom. In de middag konden de congresgangers een keuze maken uit een tiental interessante workshops, waaronder "Economische effecten en de meetbaarheid van citymarketing", "Financiering van citymarketing d.m.v. samenwerking met bedrijven", "Microsoft Windows 7 in Zevenhuizen Marketing met behulp van social media voor gemeenten" en "Hoe krijg je ondernemers betrokken bij je evenementen, en het belang van evenementen in je regio".
Welkom in Zwolle door burgemeester Henk Jan Meijer …
Vlnr: Alexander van Slooten en Marc van Eck in afwachting van vragen uit de zaal …
later wil ik net zo’n bril als de Innovatie Award 2011-winnaar; schitterend model.
Guerillamarketing ??B-Reizen?? http://bit.ly/gtpRLW
Hoe breng je een betrekkelijk kleine stad als Bergen op Zoom onder de aandacht?
Zijn we toch een provincie van D.? D. Dragen vreselijke brillen en ik zie er hier ook eentje #Fail #bril #duitsland
Wat zal Zwolle vanaf nu uitstekend vermarkt worden, met zoveel hotometoten en prachtige woorden kan er niets meer mis gaan, ;););)
Bedankt Zwolle, voor de gastvrijheid en de perfect georganiseerde dag. Mooie gebouwen ook bij Hogeschool Windesheim. Die kennisuitwisseling tussen steden en hun professionals ervaar ik als inspirerend en stimulerend. Ik twijfel er niet aan of onze steden worden daardoor ook weer beter vermarkt. Ik kom graag nog eens terug voor een wat langer verblijf.