Algemeen Log 142

Dit is een Algemeen Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.

De redactie probeert dit Algemeen Log na ongeveer 250 reacties van een vervolg ( Algemeen Log 143 ) te voorzien. Dus, heb je een tip, nieuws of iets anders dat je kwijt wilt: ga gerust je gang!

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

349 gedachten over “Algemeen Log 142”

  1. Assendörper is aan een inhaalrace bezig. gefeliciteerd.
    Was ik ff aan het bijkletsen met mijn jongste die was naar FC zwolle geweest. Wordt het nieuw log geopend.

  2. M?gge…

    Moeten we gaan vrezen voor een pyromaan of is Weblog Zwolle gewoon wat actiever met het doorgeven van deze meldingen? (Of misschien komen de admins er nu pas tussendoor! 😉 Geintje Dick :))

  3. Afmelden kan inderdaad. En als ik niet in de buurt ben van een pc meld ik me inderdaad vaak af.

    Als ik dan uiteindelijk weer bij de pc ben ben ik vaak verbaasd over hoe snel ik door het algemene log kan heen scrollen voor ik weer “bij” ben 😉

  4. wij van de felicitatiedienst feliciteren :

    Assendörper, met z’n 6e gouden plak,
    en Eva met haar 2e gouden plak (z.t.)

    Eregalerij:

    met 4: ja-tja, ingrid

    met 5: Natascha en Tim

    met 6: Gezellig, drama123 en Assendörper

    met 7: Joppuh

    met 20: Dick

  5. Wichert ; op één of andere manier heb ik dat van die arts en die dokter gemist. misschien komt dat nog.

    andere vraag: noem een nederlands woord van 12 letters, zonder klinkers

  6. Jeroen Krabbé schildert het leven van opa ZWOLLE – Jeroen Krabbé, bij het grote publiek vooral bekend als acteur, heeft een serie schilderijen gemaakt ter nagedachtenis aan zijn grootvader Abraham Reiss (1873-1943). In het voorjaar voltooide hij een serie van negen doeken over het leven en de dood van zijn opa, maakte Museum de Fundatie in Zwolle woensdag bekend.

    Het museum toont ⤸dit monument tegen onmenselijkheid⤝ vanaf 5 september op de tentoonstelling Jeroen Krabbé – De ondergang van Abraham Reiss. Krabbé legde de levensstadia van zijn grootvader vast in negen grote schilderijen, ⤸van onbezorgd geluk tot het afgrijselijke en onafwendbare einde⤝.

    Reiss, een Joodse Amsterdammer, werkte in de eerste decennia van de twintigste eeuw succesvol in de diamantindustrie. De beurskrach van 1929 beroofde hem van zijn vermogen. Hij vocht zich er bovenuit, maar de Tweede Wereldoorlog verstoorde dat nieuwe geluk. De Duitsers deporteerden hem naar Westerbork en vervolgens naar het vernietigingskamp Sobibor.

    Jeroen Krabbé, opgeleid aan de Rietveld Academie en Rijksakademie in Amsterdam, heeft eerder vooral landschappen geschilderd. Die werken maakte hij tijdens zijn vele buitenlandse reizen. In Nederland vormen de Overijsselse velden en bossen rond zijn huis in Dalfsen veelvuldig zijn onderwerp.

    Twee jaar geleden was werk van Krabbé ook al te zien in Museum de Fundatie. Hij afficheerde zich daar met zijn zonnige landschappen als ‘de schilder van het geluk’. Nu heeft Krabbé oorlog, verdriet en moord in zijn schilderkunst toegelaten, aldus het museum. ⤸Thema’s die al belangrijk waren in zijn werk als regisseur en acteur.⤝

    Bron: De Telegraaf

  7. Ik wilde het niet posten Tim;) Ik vind het niet verassend, Grieken uit is gewoon echt heel lastig, misschien kunnen ze dr nog 2 in trappen.

    Ik vermoed dat habibi Dick vrijdag terug komt;D

  8. Vanaf 00.30 uur vindt er op Weblog Zwolle groot onderhoud plaats.
    We vragen om uw begrip, en hopen daarna snel weer online te zijn.

    Redactie Weblog Zwolle

  9. En we zijn er weer! 😀
    @Tim: vooral wijzigingen onder de motorkap in verband met betrouwbaarheid, beveiliging en performance. Vergeet niet dat er een heel admingedeelte ook onderhoud behoeft. 😉
    Verder heb ik het framework van de site klaargemaakt voor toekomstige migraties (zodat we makkelijker bepaalde onderdelen kunnen upgraden of wijzigen).
    De grootste klus was om alle libraries en software geschikt te maken voor IPv6. De server zelf heb ik eergistermiddag al voor elkaar gemaakt, nu is dan ook de rest geschikt gemaakt.
    Een uitgebreider artikel over IPv6 volgt nog dezer dagen! 8)

  10. Ik weet niet zeker of ik dit al eens gezegd had, maar ik geloof van wel…

    Het zou wel mooi zijn als in de notificatie E-mail toegevoegd zou worden wie een bepaald comment heeft gemaakt.

    Dus bij wijze van spreken krijg ik nu de volgende mail:
    ====================================================
    Bekijk reactie en reageer: https://www.weblogzwolle.nl/content/view/18362/55/#comment-137045#comment-137053
    ====================================================
    De nieuw geplaatste reactie:

    Een uitgebreider artikel over IPv6 volgt nog dezer dagen!

    Altijd interessant!
    ====================================================

    Ik zou het wel handig vinden als dit het volgende zou worden:

    ====================================================
    Bekijk reactie en reageer: https://www.weblogzwolle.nl/content/view/18362/55/#comment-137045#comment-137053
    ====================================================
    Bericht door Plantje, op 5 augustus 2010 om 05:58

    Een uitgebreider artikel over IPv6 volgt nog dezer dagen!

    Altijd interessant!
    ====================================================

    Maar ik weet niet meer precies hoe dat zat. Volgens mij was dat heel erg lastig of zo…

  11. @hans, zo bedoelde ik het eigenlijk ook, ik was benieuwd wat wij ervan zouden kunnen zien, maar ik had even de zin beetje slecht opgesteld. Mooi! WLZ klaar voor IPv6. Hulde.

  12. PLANTJE
    wlz over kontrust 🙂

    De band: Kontrust – “Prueba de BOMBA!”, ineens was hij er: de hit van Kontrust, met een beetje hulp van 3fm dj Eric Corton wellicht, maar daar doet niemand moeilijk over. Uiteindelijk is het gewoon een lekker dikke opzwepende track met een ronduit hilarische videoclip. En wie denkt dat het bij één nummer blijft heeft het mis. Album Time To Tango staat vol met groovende muzikale mengelingen van Rock en metal,

    The Wrong Jeremies winnaar Kontrust wedstrijd [/url]

  13. Vroeger toen Michel Stiekema nog de IJsselhallen deed, hadden we inderdaad veel mooie hardrock concerten daar (Iron Maiden, Saxon, Judas Priest e.v.a.) en er kwamen mensen van heinde en verre op af. Met het vertrek destijds van Michel naar de Heineken Music Hall zijn ook de concerten mee verhuisd. Toch jammer.

  14. Haha… nee in dat opzicht ligt het niet aan mij 🙂 Dank voor het antwoord admin. Slaapt toch een stuk geruster!
    Het afbranden van je huis lijkt me echt één van de ergste dingen om mee te maken!

    Wichter, mijn naam heeft niets met dat soort plantjes te maken 😉

  15. @Tim :”Drama, is er ook een klassement voor het langst op dezelfde plaats blijven staan? Ik ben met 5 de eeuwige vierde geloof ik.”

    Nou Tim, de FD houdt niet bij hoe lang iemand niet meer heeft gescoord. Zij beperkt zich tot het bijhouden van de alglogopeners, en het feliciteren. Als allereerste logopener staat Danny vermeld, daarna (chronologisch) kwamen Chris, Cees, Wilbert en een zekere Dick…. uzw. Die Danny heeft het bij 1 opening gelaten, en heeft dus het langst niet meer gescoord.

  16. @Natas, nee zeker niet. @Ingrid, ben al blij dat het niet aan de Bremenstraat is, ik heb al eens een keukenbrand gehad, de nieuwe keuken zit er net in, die is wel mooi geworden trouwens. Een prima stuk ambachtelijk handwerk van Jaarsveld!:D

  17. Bericht door Joppuh, op 5 augustus 2010 om 11:46
    Zwollûûûûh, makke bendûûûh, laat je ’s hoooorûûûûh!

    Nog even geduld. Over een paar dagen begint het knip- en plakwerk weer. 🙂

  18. Binnen! 3 Ned.ploegen overleven Europees :D:D:D

    Wat een donders deftige omhaal trouwens van Suarez in die 1e post. Met dank aan Youtube. Felicitaties overigens voor pa en ma Suarez met hun dochter. Hij was gister ook niet weinig belangrijk. En De Steek natuurlijk.

    Oe is’t ier? Beetje flauwig niet?

  19. Hé Tim, was ff met wat anders bezig. Goeie vakantie gehad? Hoe was het tijdens het slot van het WK in Duitsland, toch wel wat extra oranje-coomedy gemaakt?

    Schattig dat ik niet vergeten ben hier tijdens mij vakantie. En nog veruit de meesten postief ook; grote dank!

    @ Derk, hoe is het met Erica?

  20. @Dick; Welkom terug. Zoals je kan lezen hebben we je echt gemist. Echt aandoenlijk hoe vaak je naam terugkwam… Dan doe je toch iets goed…:D

  21. Had Martijn, die in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen als fractieleider CDA-Zwolle aangaf niet met de PVV te willen….hier nog wel verwacht. Benieuwd welke actie hij nu gaat ondernemen. Nu ze met hun neo-liberale marktdenkende maatjes gegijzeld dreigen te worden door lijst (niet eens een democratische partij) Geert. Hij mag op alle fronten meepraten…..ja ook over integratie en migratie. Trekt aan de touwtjes, maar als het mis gaat is ie niet verantwoordelijk…..Reken erop dat ie dat goed kan zeggen: “Dat hebben hullie gedaan, wij hadden geen ministers en staatssecretarissen”. Maar de angst regeert….ow wat zijn ze bang kiezers aan Geert kwijt te raken. Dan maar mee laten regeren. Zie die informateur hier in de aanloop naar de gem.raadverkiezingen nog zo voor de deur staan. Opstelten wist van toeten noch blazen over gemeenteraadsverkiezingen non-item….de knip. Heb zijn persconferentie gehoord, ongelooflijk dat ik niet in slaap ben gevallen met zijn uh’s en open deuren.

  22. Dank je, vrouw als Eva. Aandoenlijk grappig idd. Ook de tijdstippen waarop; (oh weg? dan moet ik ff mijn gal spuwen) haha heerlijk. Maar iedereen vindt maar lekker wat hij of zij vindt. Als er over je geluld wordt leef je nog. Hoe gaat het?

  23. Rutte en Verhagen gaan dit varkentje echt samen wassen. Wilders mag er bij zitten. R&V trekken hun gezamenlijke plan ; pikken een aantal zaken uit het programma van Wilders, waarmee ze wel wat kunnen, en voor de rest laten ze hem zwemmen. Het blijft twee tegen één, en als W te hard gaat schreeuwen duwen ze W. even kopje onder.

  24. Hij mag overal bijzitten Drama. Hij mag bepalen welke punten worden b behandeld, zoveel mogelijk. Ook integratie dat een breekpunt voor het CDA zou moeten zijn. Maar hij hoeft de regeringsverklaring (liefdesverklaring die al ver voor de verkiezingen tussen “de gehalveerde nep-Christelijke partij” en VVD bestond) niet te ondertekenen. Hij gaat met die makelaar onderhandelen.
    Hij is geen energie en kostbare tijd kwijt met in het Kabinet zitten.

    Denk dat er helaas weinig koppie onder valt te duwen.

  25. @ Natas, haha geweldige vakantie!!!

    Habibi werd onze dochter van 14 genoemd door de ober die haar mee uit wilde nemen (vonden we natuurlijk niet goed). Hij wilde ook met haar trouwen, zei ie haha. Allemaal hele aardige mensen.
    Oudste heeft een waterpijp gekocht, met mij. Na een bakkie thee natuurlijk….hij test em nu met maatje die net van de 1e training van A1 komt.

  26. Ach ik heb hier gesuggereerd dat jij me 2ling broer was dus kan ik je wel habibi noemen toch?:D

    Fijn dat jullie het leuk hebben gehad!

  27. Dick, weer back in Town. Heb je het goed gehad.
    Dochter nog kunnen verkopen voor een paar kamelen, toch jammer dat ik alleen maar zoons heb, hoe kom ik daar nu vanaf;)

    Is zo’n waterpijp niet net zoals roken verslavend op den duur.

  28. Tuurlijk Natas! Jij mag dat wel 😉

    Hebben jullie ook gesnorkeld? De Rode Zee, moet met De Antillen en Australië de mooiste plek zijn om te duiken en te snorkelen. Wat een heldere zee en wat een mooie veelkleurige vissen!! We hebben nog eerder afgebrokkeld (natuurlijk) koraal mee.

    Bij aankomst in het Resort kwamen we er overigens achter dat in de de hanbagage van de jongste…nog zwaar en illigaal Duits vuurwerk zat. De tas was sinds oud en nieuw niet meer gebruikt en het zat in de flap. Veel controle gehad op Schiphol en Egypte…extra zwaar zeiden ze omdat het een risicoland is…..Gelukkig hebben ze het niet gesignaleerd.

    Helaas voor hen, zijn wij niet van de sensatie-TeleTroepToeTerT en Stegeman soort mensen.
    Overigens helemaal geen krant, mobiele telefoon, internet of wat dan ook gezien: uitstekend bevallen! Was wel benieuwd naar de 1e uitslag van Ajax. Maar de kinderen zijn 2x (erg goedkoop overigens) in het intenetcafé in het hotel geweest. Hyves bood snel uitkomst.

  29. Klasse Tim; kleur bekennen in Duitsland 😀

    Hee Hans, dank je; goed bezig lees ik.

    Hoi Ingrid, niet verkopen voor kamelen. 1 wilde gewoon gelijk met haar trouwen. Op het vliegveld kreeg zij ineens wat voor zichzelf en haar broertje in ruil voor haar telefoonnummer en mailadres. Heeft ze gelukkig fictieve gegevens aan die snuiter gegeven.
    Waterpijp en roken. Iranezen hier achter ons doen het ook af en toe met meerdere pijpen en in groot gezelschap dat anders niet rookt. Maar we moeten het nog maar even in de gaten houden. Hij kan het nu trouwens niet aankrijgen, terwijl hij toch alles heeft. Mooi, doen ze er ook wat langer mee. 😉

  30. Bedankt voor de aanbeveling Ingrid. Heb al gestemd en het topic warm aanbevolen. Tot 10 tellen viel niet mee idd.

    Gefeliciteerd overigens met jullie kunstgrasmatje! Wel jammer dat er nu inmiddels zo weinig (oudste) jeugdelftallen over zijn.

  31. Volgens mij is het er nog steeds gezellig, dat is natuurlijk een goede basis!

    En….Bep Helbers loopt er vast en zeker nog rond.

    Succes.

  32. Oh Dick, gezellig is het er nog steeds en ondanks dat de oudste er nu niet meer voetbalt, gaan we vast zo af en toe nog wel eens kijken.

  33. Hoorde het idd. Wenger probeerde het eind vorig jaar met Persie ook. Nu komt Kalle…pff met maar 1 doel natuurlijk: Een vet slaatje slaan uit die blessure.

    Straks allerlei claims met terugwerkende kracht? Als er veel geld in het spel is willen de graaiers toch ff alle zeilen bijzetten.

    * Anelke zou trouwens ook eindelijk wat vertellen over die schandalige vertoning bij het Franse team. Zal zo eens zoeken.

  34. doet de afd. achterhoek dit weekend Disneyland Parijs…
    gelukkig werkt het weer ten minste mee… nu nog hopen dat het gezin het volhoud tot het vuurwerk (22.25u)

    Maar egypte…ook niet verkeerd, waauw luxe…!:D

  35. @ingrid ; Robben is in dienst van Bayern ; wordt in feite gedetacheerd bij Oranje. Als je zoiets (blessure + gevolgen) niet vantevoren op schrift vastlegt, moet je ( als werkgever) achteraf niet gaan mauwen. Ben wel benieuwd hoe nu verder. KNVB en Bayern gaan praten, en beide hebben belang bij het spelen van Robben.

  36. @ QM; leuk zeg; wanneer gaan jullie naar de lichtstad?

    Egypte; ja lux was het, maar we gaan maar 1x per jaar (ok ook altijd nog een weekend met mijn ouders in NL)

    @ Drama; eens—tevoren vastleggen of achteraf niet janken.

  37. Kijk, QM is de man van de strakke, gedegen en coole voorbereiding. Zou inderdaad mooi zijn als jij wat op youtube kunt toveren. Succes met de voorbereiding, maar je komt morgen toch nog wel ff buurt’n?

    Anders, een bere gezellig en succesvol verblijf!

  38. :)helaas, vanwege de afstand vertrekken we vroeg…zo is er de ruimte voor onverwachte stops…en tja, béétje voorbereiden moet, maar de rest mag je aan Disney overlaten:D
    Alvast Prettig Weekend iedereen…en tot maandag8)

  39. Dick net wakker en lees dat je heelhuids bent aangekomen,terwijl ik moet afvallen kom jij aan.Welkom teug ,weet ik vanavond weer waar ik naar moet kijken???WVF-Zwolle was een leuke middag,voor herhaling vatbaar maar dan moet jij er wel zijn,was nu wat rustig langs de kant

  40. Ik zag de lijst met mails en dacht:”Wat the f*!@?!?” Maar al snel werd het me duidelijk 😀
    Welkom terug Dick!

    LOL

    Slaapse, zuidski 🙂

  41. hier ook, straks maar even een boek terugbrengen naar de bieb in Zwollywood, maandje te laat, ach, kan gebeuren. Eerst maar een stukje fietsen dan, in een dik halfuur moet ik wel van Kampentown naar Stadshagen kunnen fietsen…

  42. @Dick

    Mars heeft een poging tot snorkelen gedaan, gewoon zelf op eigen houtje, ik durf niet zo goed open zee water in dus ik heb het niet gedaan. Achteraf hadden we eigenlijk een tochtje met zo’n glazen bodem boot moeten gaan maken maar ja, dat is achteraf!

    Eens met Drama wat betreft het gezeik rond de blessure van Robben. Een WK spelen met je land en dan ook nog zo ver komen is toch het hoogst haalbare voor hem, hij heeft al CL finale gespeeld etc dus was dit gewoon iets wat aan zijn lijstje ontbrak. Ik had precies hetzelfde gedaan. Maar daar bij Bayern Munchen loopt een meneer die wat mij betreft trekjes heeft van iemand die bij de Nationaal Socialistische Beweging zit (mijn excuus als ik hier mensen mee voor het hoofd stoot). Het is een goede trainer met een verrot karakter als je het mij vraagt…..

  43. Dank je Plantje….je hebt toch vakantie? 7:22 😮 Het kan nog zo lekker zijn in bedde.

    Haha sterkte met je afval-streven Wichert. 8)
    Hoorde gister idd ook over een gezellige pot op De Weide Steen. Mooi dat er veel volk was. Heb het niet zo op oefenpotjes, maar als ik thuis was geweest was ik zeker wezen kijken. Zag net Jan t. B. met zijn pa al weer aardige verheven in debat. Ook verheven boven een groot deel van Stadshagen. Al een tijd niet meer gesproken; gaat het goed met em? Met zijn pa wel, als ik al die verhalen mag geloven van hem over zijn vroggere voetbalcapaciteiten.

    Ex-WVF-amabassadeur Ben gister nog over de mail gesproken. Er gaat e.e.a. ten positieve veranderen aan de digitale Kroniek.

  44. @ ja-tja, 09:36

    Op fietse wilde ik vanmiddag ook :o8) Ben van plan via ’s Heerenbroek aan de andere kant te komen via Zalk en dan mijn neus achterna. Of ze nog ergens in onze mooie binnenstad een lekkere skuimert tappen en of er nog een beetje onzin uitgekraamd wordt. Al bevielen de zinnige uit het leven gegrepen teksten 2 weken geleden in De Heetebrij mij ook uitstekend. Wat ga jij doen?

    Tjonge wat is dit “h*mo-100” en drama >:(>:(>:( Gelukkig komt de loting voor Europees voetbal zo :D:D:D Abba jetzt :o:o:o

  45. Bericht door dick, op 6 augustus 2010 om 12:18
    Dank je Plantje….je hebt toch vakantie? 7:22 Het kan nog zo lekker zijn in bedde.

    Nee, ik ben lekker thuis aan het werken.

    Tjonge wat is dit “h*mo-100” en drama

    Ik ben na Michiel ook weer overgestapt op het draaien van mijn eigen MP3 collectie. Bijna 90 GB aan muziek….daar kom ik voorlopig niet doorheen! 🙂

  46. Bericht door Tim, op 6 augustus 2010 om 11:41
    Op de fiets?

    Ik bedoel met je TimTim, je gezonde verstand daarmee moet het toch lukken om de weg te vinden.:)

  47. Kom net terug uit park Schellerlanden, wordt de afgelopen dagen het gras gemaaid, walhalla voor de ooievaars, heb er zonet 13 geteld.

  48. Ajax eerst naar Dynamo Kiev 17 of 18/8 week later return. DK won 2x dik van AA Gent. en speelt met oa ex-Milan speler Sjevtsjenko

    De moeilijkste loting volgens Martin Jol.

    Winnaar over 2 wedstrijden mag met het hoofdtournooi CL meedoen.
    —-
    Europa League, play-offs. Winnaars naar groepsfase:
    Feyenoord eerst thuis tegen hetzelfde AA Gent (19 en 26/8)
    —-
    Rest volgt na nu

  49. AZ thuis tegen Aktobe (Kaz) tot slot Gloeilampen eerst naar Novisibirsk (Rusland)

    Natas: Egypte in de herhaling? Misschien, maar we vinden het leuk om elk jaar ergens anders te kijken. Vliegen is wel weer heel goed bevallen. Hiervoor dus een aantal jaren met de bus geweest omdat de oudste niet echt meer durfde toen de terugvlucht uit Turkije erg lang duurde en sommige Nederlanders nogal hardop speculeerden wat voor ergs er allemaal wel niet met de plane aan de hand kon zijn.

    Leuk Wim, ooievaars, maar in Meppel en omstreken barst het er van.

  50. Ik ga eens ff kijken of we kaarten kunnen bemachtigen voor Utrecht – Celtic, lijkt me echt gaaf.

    @Dick, Ik ga ook niet 2 jaar achter elkaar naar hetzelfde hoor, het moet wel afwisselend blijven. Nederlanders zijn ook wel sensatiemakers hoor, maar aan de andere kant, we zaten te wachten bij de gate toen we naar Mexico gingen toen werd omgeroepen dat we vertraagd waren door technische mankementen, nou toen had ik het ook wel ff benauwd, dus ik snap m wel.

  51. Al de hele middag grote drukte op de A28 Amersfoort -> Zwolle door vakantieverkeer. Nu 11 km tussen ’t Harde en Zwolle-Zuid.

  52. Vreemd dat dit bericht (bij zijn profiel) niet zichtbaar is op het zeer oude topic over WVF-IJVV:

    EnqueteZwoll2010
    Naam: Folkert Schuurhuis
    Bedrijf: Gemeente Zwolle

    Artikel Titel Reactie
    WVF wint overtuigend bij IJVV N/A We zijn op dit moment bezig met een afstudeeropdracht voor de gemeente Zwolle. Deze opdracht gaat over burgerparticipatie waarbij de gemeente Zwolle graag wil weten wat uw/jouw mening is over de ontwikkeling van Zwolle. De enquete is te vinden op: http://www.zwolle.nl/home/Doe-mee-aan-de-enquete-Beginspraak.htm Alvast bedankt voor het invullen van de enquete!

  53. Hallo allemaal,

    In het kader van een afstudeeropdracht voor de gemeente Zwolle doe ik samen met een klasgenoot een onderzoek naar burgerparticipatie. De gemeente Zwolle wil graag weten hoe jullie als Zwollenaren over de ontwikkeling van de stad Zwolle denken.

    Willen jullie deze enquete invullen? Klik dan op de onderstaande link:

    http://www.zwolle.nl/home/Doe-mee-aan-de-enquete-Beginspraak.htm

    Alvast bedankt! De resultaten worden in september bekend gemaakt via de website http://www.zwolle.nl.

  54. Zo. Wat een spannende middag zeg. Mooi rondje gefietst. Toen ik zag dat het al bijna 5 uur was, ben ik in een krappe 20 minuten van stadshagen naar Kampen gefietst. Eten koken heeft Tim geen zin meer in, dat wordt brood 🙂

  55. Zo te lezen is er veel gefietst vandaag.Het was er ook ideaal weer voor kom zelf net bij Lettele weg ,mooi daar Laren Lochem enz.Overal feesttenten en kermissen .Bathmen vreselijk grote tenten ,echt achterhoekse feesten worden dat deze weekenden.Tim ik heb nog een broodje over gehouden dus als je langs de Zalkerdijk komt Welkom.Nu al 4 lijkjes hoor ik op radio Twente.Wat een ellende toch na een mooie dag.Oud buurmeisje van me woont in Nije Beets brrr.

  56. CDA-Zwolle, hoe staan jullie in samenwerking met de man die o.a. zijn AOW-breekpunt als een speer terugtrok toen hij macht rook? Is de oudste CDA-ster de wijste?

    Bij de mannenbroeders: Journaliste Monique Wijnen interviewde voor het blad Support Magazine lijsttrekkers over hun beleid voor mensen met een lichamelijke beperking. Wilders weigerde haar te woord te staan omdat de doelgroep ‘niet interessant’ is.

    Journalist Monique Wijnen heeft zelf een lichamelijke beperking. Ze is geboren met korte armen en benen. Ze interviewde diverse lijsttrekkers over hun beleid ten aanzien van mensen met een lichamelijke beperking.

    In het televisieprogramma Knevel en Van den Brink vertelde zij hoe ze door de PVV werd afgewimpeld met de botte opmerking dat Geert Wilders geen interesse had in de doelgroep van Support Magazine dat is gericht op mensen met een beperking.

    Update: Hoofdredacteur Joeri van der Kloet van Support Magazine heeft afgelopen week contact gezocht met de redactie en ook hieronder gereageerd. Over de correspondentie met de PVV zegt hij:

    “Een assistente van Wilders belde op om te melden dat de lijsttrekker geen tijd had, waarop ik aangaf ook genoegen te nemen met nummer 2 op de lijst. Daarop was haar antwoord: ‘Nee, het is Geert of niets.’ Op mijn wedervraag of ik mijn lezer dan maar moest zeggen dat de heer Wilders ‘geen interesse in de doelgroep heeft’, antwoordde zij: ‘Doet u dat maar’.”

    Van der Kloet is het niet eens met de kop boven dit artikel. De redactie van Joop.nl deelt zijn kritiek niet. De kop is niet onjuist omdat de PVV-medewerker sprak namens de partij. De partij kent in het geval van de PVV slechts één lid en dat is Wilders.
    filmpje

    Zomaar een (ex!!)stemmer Wel uit Limburg, waar ze er al zoveel zijn kwijtgeraakt.

    Weisglas is duidelijk

    11/9 3 dagen voor Prinsjesdag, gaat hij moslims beledigen en haatzaaien. Hij gaat spreken en demoniserend over 1 kam scheren. Is dat Christelijk?

    Het gebeurd in elk geval met gedoogsteun van CDA en de partij waar hij uit voort kwam. Zijn activiteiten voor wat dan ook worden getolereerd. Woensdag las Pechtold nog even rat dat mag hier al een tijd niet meer Verhagen’s tekst voor die hij Geert in de Kamer voorhield toen hij Erdogan schoffeerde……oeps, da’s heel andere taal als “heer” Verhagen nu uitslaat.

    In het Brabants Dagblad stond al een Brabantse CDA-tak die absoluut niet met zo’n haatzaaier wil. Bravo kleurbekenners! Doekle Terpstra was ook eerst nog heftig tegen….

    Zwolle ook?

  57. Tim ik heb nog een broodje over gehouden dus als je langs de Zalkerdijk komt Welkom.

    Nee, daar kom ik niet meer, hoop me niet meer dan een paar meter meer te hoeven verplaatsen vandaag 😉 Vandaag vrij is lekker, maar morgen weer werken. Komt Derk nog langs? D’r is altijd koffie 🙂

  58. @ CDA-Zwolle klein vervolg en dan hou ik op. Dit moet jullie namelijk aanspreken:

    * Ons wordt verteld dat de zorg om de grondrechten zo groot was bij het CDA, dat een gewoon meerderheidskabinet met de PVV er niet in zit. Dus moest worden omgezien naar een andere variant, om dat blijkbaar al lang beoogde doel: een rechts kabinet, te realiseren. Maar wat is dat voor een bizarre schone handen redenering? Als je zulke grote politieke en rechtstatelijke bezwaren hebt dat je niet met ministers van de PVV in één kabinet wilt zitten, maar je laat je politiek wel in stand houden als kabinet door dezelfde partij, dan zeg je het één maar je doet iets anders. Het is Jacob??s stem, maar het zijn Esau??s handen. Om een bord linzen. Om de macht.

    En dit zijn ook gewoon feiten:

    *Rutte en Verhagen sloten geheime deal vóór PaarsPlus
    Bescheiden CDA-houding was louter voor de b?hne ?? Rutte hoefde alleen nog PvdA-onderhandelingen te blokkeren met onaanvaardbare eis om rechts kabinet mogelijk te maken
    VVD-leider Rutte en CDA-leider Verhagen hebben het op een akkoord gegooid vóórdat de onderhandelingen over PaarsPlus begonnen. Daarom liep de opdracht van Lubbers om verschillende meerderheidscoalities te onderzoeken spaak, schrijft de Volkskrant.

    De Volkskrant onthult op basis van anonieme bronnen binnen CDA en VVD de geheime deal tussen de twee leiders.

    Rutte, zeggen bronnen, is serieus geweest over Paars-plus. Maar hij heeft atijd de zekerheid gehad dat het CDA ook met hem verder zou willen. Ook al zei Verhagen ??ons past bescheidenheid??, ondertussen had hij wel degelijk contact met de VVD over mogelijk regeren ?? al dan niet met de PVV.

    Lubbers was zo teleurgesteld over de weigering van Rutte en Verhagen om enig andere coalitie te onderzoeken dat hij overwoog de informatieopdracht terug te geven.

    De Volkskrant: Rutte en Verhagen waren al verloofd vóór PaarsPlus
    (linkje? De liefkozing droop er in elk geval al jaren vanaf: Maar wees dan gewoon EERLIJK

  59. He jaapieooo, da’s snel: de eerste CDA-er uit Zwolle. Kom er maar in Japio, wat vind jij van de (slechts summiere registratie) van enkele feiten in relatie tot die grote C bijvoorbeeld?

    Had het nog niet eens over Doekle gehad. Die ons met Lodewijk de Waal toen zo uitstekend hielp op het museumplein. Staaltje samenwerking jaap! Idd da’s wat anders dan klovenscheppen.

    Deze Hoopte dat ie minister werd[/url] maar deze (on-CDA) uitgesproken mening heeft hem doen wegpromoveren naar de HBO-raad Jammer, ik verwachte echt een sociaal Kabinet met CDA, PvdA en CU. Zover zit het Christedom toch niet weg van een sociale insteek in het leven. Helaas is ’t anders gelopen. Maar ik heb van Doekle wel een hoge pet op.

    Heb je eigenlijk wel een mening jaap, of heb je net weer een liter azijn soldaat gemaakt?

  60. Stijllozen hebben weer een hit. 16:29 geplaatst 669 reacties

    Aandachtsgeyle Heleen van R. met het meebuigende krullekop moest nodig weer eens in beeld. Dan fotografeer je jezelf toch gewoon naakt en laat het gratis door iedereen beoordelne.
    Wat is er dan makkelijker dan de vraagZou je haar doen of niet aan allemaal frusties stellen die waarschijnlijk nog nooit wat gedaan hebben. Zucht…

    Je moet er maar niet bijdenkend dat er een verraadster met een mannenstem bijhoort. Ze schreef wel over een Zwolse dakdekker….da’s een +-puntje. Heur enige ongeveer.

  61. Banken…schoftentuig!

    Hypotheek kan goedkoper, maar banken willen niet

    Banken profiteren van lage rente bij Europese Centrale Bank… Voordeel niet doorberekend aan klant… Beperkte concurrentie op hypotheekmarkt oorzaak
    Nederlandse danken profiteren sinds de crisis van de lage rente bij de centrale banken. Dit voordeel berekenen ze echter niet door aan de klant. Die blijft hoge kosten betalen voor zijn hypotheek. Dat meldt het Financieele Dagblad vrijdag.

    Banken hebben vorig jaar flink verdiend op hypotheken, zo schrijft het FD. Banken zagen hun verdiensten in 2009 met 50% stijgen tot euro 24 mrd, zo blijkt uit een nadere analyse van de cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
    De stijging is vooral te danken aan de hoge winstmarges op hypotheken. Banken berekenen rentedalingen op de financiële markten nauwelijks door aan de consument. ‘Daardoor kunnen banken relatief goedkoop geld aantrekken’, zegt Senne Janssen van het CBS. De banken lenen het geld vervolgens uit aan hypotheekklanten, die vaak hun rente eerder voor langere tijd hebben vastgezet.

    In het buitenland geven banken het voordeel wel voor een groot deel door aan hun klanten, zegt Piet Eichholtz, hoogleraar Vastgoedfinanciering aan de Universiteit Maastricht. Hij is verontwaardigd dat Nederlandse banken dit nauwelijks doen: ‘Het hypotheekbedrijf floreert over de rug van de consument.’ Eichholtz wijt de hoge marges aan de beperkte concurrentie op de Nederlandse hypotheekmarkt. Zo’n 80% van de markt is in handen van de vier grootste banken.

    Lees verder bij het FD

  62. De regering die we nu waarschijnlijk gaan krijgen heeft in ieder geval een breed draagvlak. Als 3 van de 4 grootste partijen een coaltie weten te vormen dan heeft de democratie gezegevierd. Als je voor het kiesstelsel bent zoals we dat nu kennen dan moet je dit ook accepteren. Zo werkt het toch in een democratisch land? Als het niks wordt dan kun je ze over 4 jaar weer wegstemmen als je er behoefte aan hebt.

  63. Minderheidsregering met breed draagvlak? Als er stemming is en Hero zit een daggie bij de ontwenningskliniek of Geert doet wat ie veel belangrijker vindt (igentwo in de wereld) is het 75 tegen 75. Hebben we het nog niet eens over de verhouding in de Senaat waar de lijst (let wel: geen partij) niet eens vertegenwoordigd is.

    Maar de vraag aan (de als het er op aankomt nooit uitgesproken) CDA-ers was: willen JULLIE wel met een deze man? Vinden jullie het Christelijk? Is geld belangrijker dan principes? Elders in het land hebben CDA-ers zich al uitgesproken dus zo irrelevant lijkt mij de vraag niet. Martijn (lijsttrekker bij gemeenteraadsverkiezingen) kwam toen met een uitgesproken “Nee”. Maar nu het realisiteit dreigt te worden…..horen we nixxx.

  64. @Assendörper

    De regering die we nu waarschijnlijk gaan krijgen heeft in ieder geval een breed draagvlak.

    Hangt er maar van af wat je onder een breed draagvlak verstaat. De VVD en het CDA hebben samen 52 zetels. Daar komt dan bij de gedoogsteun van 24 PVV-zetels. Samen 76 zetels van de 150. Ik noem dat een nipte meerderheid. Misschien kunnen we de SGP met 2 zetels als vaste gedogers meetellen, maar dan nog kun je niet spreken van een breed draagvlak. Overigens is er nauwelijks een combinatie te bedenken waarbij wél sprake is van een breed draagvlak. Onze samenleving is kennelijk minder homogeen dan enkele jaren geleden.
    Uiteraard helemaal eens dat we deze uitkomst als goede democraten moeten accepteren.
    Ik vind het wel belangrijk te beseffen dat de waarachtige betekenis van democratie is dat de meerderheid beslist mét inachtneming van de rechten en belangen van de minderheid. Voorkomen moet worden dat democratie verwordt tot de dictatuur van de meerderheid.

  65. @Dick banken schftntg; oplossing: we maken van “onze” abnamro een staatsbank; uitsluitend particulier en kleinzakelijk gericht, zonder internationale risico’s en bonussen, en met een lage hypotheekrente en een hoge rente op je spaarcenten:D:D

    @Assendörper 20.43 : eens.

  66. Ik denk dat de vraag of de CDA wel/niet met de PVV wil meer een politiek spelletje is dan een geldkwestie.

    Laat ik even hardop denken.
    Stel: de partijen weten de PVV uit te sluiten van de regering (dus ook niet als gedoogsteun) dan kan ome Geert blijven schreeuwen en zal hij, zeker als het nieuwe kabinet (zonder hem) het niet zo best doet, alleen maar meer stemmers krijgen bij de volgende verkiezingen (en ik gok niet dat dat iets is wat de CDA wil)

    Stel: de partijen hebben de PVV met gedoogsteun in de coalitie. Hoe stabiel zal dat kabinet zijn? Ome Geert heeft nog altijd een redelijke vinger in de pap en kan heerlijk dwars liggen. Mijn gok is dat ome Geert dat best leuk zou vinden en dat hij daarmee ook weer meer aanhangers bij elkaar weet te blaten.

    Stel: de PVV komt volwaardig in de coalitie (voor mij hebben ze in de huidige vorm in onze maatschappij geen enkel bestaansrecht… maar goed, wie ben ik). Hoe lang zal dat kabinet stand houden? Ik denk ook niet zo gek lang. Maar omdat ome Geert dan ook meeregeert, hoop ik dat zijn kiezers dan wat meer de ogen open gaan en dat hij met z’n partij bij de eerste de beste kabinetval wel zo gruwelijk onderuit zal gaan dat er alleen een nare herinnering achterblijft aan iets wat ooit de PVV was.

    Wat zou ik willen? Totaal geen PVV die bestaat. Wat denk ik dat het beste voor Nederland is? Ook al ben ik finaal tégen de PVV, ik denk dat ze snel in de regering moeten, dan binnen een half jaar finaal op z’n bek gaan en dan opnieuw naar de stemhokjes.

  67. @ Dame: acceptatie vanzelfsprekend. Anders zou ik ook niet aan het systeem mee doen door te stemmen.

    Vind jij de vragen niet relavant? Ook in relatie tot de C waar de gehalveerden door de jaren al zoveel stemmen mee hebben binnengehaald. Bedoel: het levert op, maar het schept toch ook verplichtingen?

    Willen JULLIE wel met een deze man? Vinden jullie het Christelijk? Is geld belangrijker dan principes? Elders in het land hebben CDA-ers zich al uitgesproken dus zo irrelevant lijkt mij de vraag niet. Martijn v.Veen (lijsttrekker bij gemeenteraadsverkiezingen) kwam toen met een uitgesproken “Nee”. Maar nu het realiteit dreigt te worden…..horen we nixxx

    Bedoel, dit was natuurlijk ook niet chique en gerelateerd aan die grote C. Maar zo kennen we ons Maxiempje wel weer

    Rutte en Verhagen sloten geheime deal vóór PaarsPlus
    Bescheiden CDA-houding was louter voor de b?hne ?? Rutte hoefde alleen nog PvdA-onderhandelingen te blokkeren met onaanvaardbare eis om rechts kabinet mogelijk te maken
    VVD-leider Rutte en CDA-leider Verhagen hebben het op een akkoord gegooid vóórdat de onderhandelingen over PaarsPlus begonnen. Daarom liep de opdracht van Lubbers om verschillende meerderheidscoalities te onderzoeken spaak, schrijft de Volkskrant.

    De Volkskrant onthult op basis van anonieme bronnen binnen CDA en VVD de geheime deal tussen de twee leiders.

    Rutte, zeggen bronnen, is serieus geweest over Paars-plus. Maar hij heeft atijd de zekerheid gehad dat het CDA ook met hem verder zou willen. Ook al zei Verhagen ??ons past bescheidenheid??, ondertussen had hij wel degelijk contact met de VVD over mogelijk regeren ?? al dan niet met de PVV.

    Lubbers was zo teleurgesteld over de weigering van Rutte en Verhagen om enig andere coalitie te onderzoeken dat hij overwoog de informatieopdracht terug te geven.

    De Volkskrant: Rutte en Verhagen waren al verloofd vóór PaarsPlus

    Zou het mooi vinden als er een regering kwam die een afspiegeling van de bevolking is. PvdA heeft mijn voorkeur maar ze hoeven van mij absoluut niet te regeren. CDA lijkt echter een partij die al zijn ze gehalveerd en al hebben veel leden grote bezwaren tegen 1 van de deelnemers koste wat kost wil regeren. Hoop wel dat we de leden (en/of stemmers) dan wat mogen vragen. Ed van Huijm uit onze mooie stad? Wist voor diverse verkiezingen ook zo goed in de publiciteit te komen. Mevrouwtje Uitslag (uit Dalfsen)??? We horen nixxx. Ken iemand die dat Gereformeerde streken noemt. Hoe ie de Katholieke streken van Maxiem benoemd, wil ik niet eens weten. Vond deze wel sterk….met enige subtiele verwijzingen

    Ons wordt verteld dat de zorg om de grondrechten zo groot was bij het CDA, dat een gewoon meerderheidskabinet met de PVV er niet in zit. Dus moest worden omgezien naar een andere variant, om dat blijkbaar al lang beoogde doel: een rechts kabinet, te realiseren. Maar wat is dat voor een bizarre schone handen redenering? Als je zulke grote politieke en rechtstatelijke bezwaren hebt dat je niet met ministers van de PVV in één kabinet wilt zitten, maar je laat je politiek wel in stand houden als kabinet door dezelfde partij, dan zeg je het één maar je doet iets anders. Het is Jacob??s stem, maar het zijn Esau??s handen. Om een bord linzen. Om de macht.

  68. De VVD en PvdA hebben van tevoren toch al laten weten dat ze eigenlijk niet met elkaar kunnen regeren omdat de standpunten nogal ver uit elkaar liggen. En als de PvdA ook al niet met de SP wil dan blijven er weinig mogelijkheden over om het roer om te gooien. Ja Paars+ waar Halsema, Pechtold en Cohen voor gingen. Kan me voorstellen van de VVD dat ze dat niet wilden.

    Dus niet zeuren zo werkt dat in onze democratie waarvan jij (dick) zo’n groot voorstander van bent.

    Het lijkt me overigens niet verstandig om die Wilders helemaal te gaan negeren. Als dat gebeurt dan denk ik dat hij de volgende keer nog meer stemmen gaat krijgen. Ik vind het wel democratisch dat ook zijn stem nu wordt gehoord. En als ie er niks van bakt dan kan ie de volgende keer weer worden weggestemd.

  69. VVD doet graag voorkomen of ze niet uit de Economische verschillen komen. Ze willen de huizenmarkt al niet liberaliseren, dus dat is nogal een aderlating. Maar met D’66 en GL hadden ze best tot een regeerakkoord kunnen komen.

    Maar daar heb ik het juist over het verschil tussen feiten en gevoel. Dan hadden ze PVV in de oppositie en daar zijn ze als de dood voor!
    Dus het kan wel: maar dit paste VVD zoveel beter. Natuurlijk wilde PvdA niet alleen met 2 handen op 1 buik (CDA/VVD)

    CDA en VVD vinden SP altijd al te extreem. Tuurlijk had PvdA graag een zo progressief mogelijk Kabinet gewild. Vind je het ondertussen al interessant genoeg om volgende keer te gaan stemmen?
    ====
    Je niet zeuren slaat nergens op lees eerste 2 regels van 21:23. Wel alles lezen Assie 😉 En vette groene proost.

  70. linksom of rechtsom; over drie weken weten we wat meer. Voorlopig radiostilte. Weet iemand wanneer het volgende congres van het CDA is? Volgens hun voorzitter gaat daar alsnog gestemd worden over regeringsdeelname, of snap ik er nu al iets meer van…..?

  71. Vind jij het hypocriet om niet met de PVV te willen behalve als ze je gijzelen in de 2e Kamer en geen enkele verantwoordelijkheid over het Kabinet hebben?

    Congres CDA is eigenlijk altijd een grote klap-show. Ze moeten idd instemmen met regeringsdeelname. Je mag toch echt verwachten dat het nu eens anders is. Ongelooflijk dat de stemmen altijd werden getrokken met morele onderwerpen/rentmeesterschap etc. Maar nu het ze eens verkeerd uitkomt…zwijgen ze. Congres-info zal wel op hun frisse site staan, met muffe portretten als Piet-Hein en die Justitie-boy staan. Of dat gepeste koppie Jan-Cees. Maar kom niet aan Doekle!

  72. Vol overgave.. Zal vast lukken, op een zonnige dag, met in totaal 2 personen aanwezig en dan vele jachtjes, gasflesgebruikers, koffieleuters, binnenvaartschepen en klanten die iets onverklaarbaars nodig hebben helpen. We lopen, rennen niet, waar we niet aan toe komen doen we niet, pauzes zijn rekbaar en schuifbaar. Goede instelling, niet?

  73. @Dick Ik weet niet wat de “C” van CDA inhoudelijk betekent. Zoals de bijbel voor velerlei uitleg vatbaar is, is de C dat ook. Ik heb de afgelopen jaren geen bijzonder voorkeur voor sociaal beleid bij het CDA bemerkt. Zowel Van Agt, Lubbers en Balkenende lijken altijd liever te regeren met VVD dan PvdA. Sociaal-economisch is het gewoon een rechtse partij. Ik denk dat het voor het CDA lastiger zal worden om met de PVV op sociaal-economisch gebied op een lijn te komen dan op gebieden van veiligheid en integratie. Sociaal-economisch heeft de PVV namelijk een SP-achtig programma, terwijl het CDA in het verleden ook prima met Verdonk-maatregelen kon leven.
    Dus Dick, ik denk dat jouw idee over wat christelijk is of zou moeten zijn, niet spoort met wat CDA-leden en -kiezers denken.

  74. Mee eens hoor, dick, maar biologisch is het altijd – anders zit je gasolie te drinken 🙂 ook rood, maar niet zo biologisch als du Vin.

  75. Wat ik niet begrijp is waarom de VVD en PVV niet gaan regeren met gedoogsteun van het CDA. Zou veel logischer zijn: de twee winnaars, die inhoudelijk ook dichtbij elkaar staan (Wilders is immers een product van de VVD). Het CDA kan dan zijn wonden likken in de Tweede Kamer en zich intussen herformeren. Dat zou meer recht doen aan de verkiezingsuitslag. Bovendien moet Wilders dan laten zien wat hij echt wil en kan. Maar ja, het CDA is erg gehecht aan het pluche.

  76. Tim, “klanten die iets onverklaarbaars nodig hebben” daar doe je het voor toch! Uitstekende instelling.

    Assie 21:56 Nou en of! Altijd een discussiegebeuren bij de PvdA. Maar als het CDA NU zonder boe of bah het pluche boven de principes verkiest, zou het na de halvering wel eens snel afgelopen kunnen zijn. Denk dat CU ze een warm welkom heet.

    Nog een mooi verschil: was eerst bij de CNV…wat een tamme bende. Iedereen liep blind achter de hoogste (onderkoning heette ie bij ons) aan en maar slijmen. Ben daarom naar de FNV gegaan: heerlijke deining en discussies, vuisten op tafel en recht voor z’n raap: mooi!!!!

  77. Niemand weet welke inhoud de C bij het CDA heeft; dwz, elke cda-er zal er z’n eigen inhoud aan geven. In feite maakt dat ook niets uit.

  78. @ Dame. Heb je helemaal geen Caas van de C van Christelijk gegeten?
    Meedogen, hebt uw naasten lief als uzelf, wie zonder zonde is werpe de eerste steen, barmhartig zijn etc etc. Zijn toch wat universelen. Nog een belangrijke in deze context: niemand is meer dan een ander!!

    Je hebt toch wel geconstateerd dat ze sinds hun fusie zeer veel stemmen met die C hebben binnengetikt?

    Dries van Agt heeft nogal een schwung gemaakt met zijn Midden-Oosten mening! Sociaal-economisch zouden ze “eerlijk delen” als basis moeten hebben. Kijk eens hoe dicht dat bij een sociale samenleving zit. Bij de sterkste schouders de zwaarste lasten. Nu dreigen de (puisant) rijken uit de wind te worden gehouden. Nou, dat is absoluut niet Christelijk! Maar voor pluche macht en aanzien willen sommigen ver gaan.

    Vrees dat CDA ineens overal wel mee kan leven. Al zijn ze gehalveerd, als ze maar op ’t pluche mogen.
    —-
    Misschien kun je dit even toelichten:

    Dus Dick, ik denk dat jouw idee over wat christelijk is of zou moeten zijn, niet spoort met wat CDA-leden en -kiezers denken.

  79. Dame en Drama, de inhoud van de C (fusie tussen protestant en katholiek Nederland) die is toch echt op hoofdlijnen erg duidelijk. Zie enkele spontane oprispingen in 22:14. Zeg maar de “Normen en Waarden” die onze JP ineens gemakshalve maar universeel bepaalde.

  80. Tim, prut op een biologisch leven dan.

    :o:o:o Assendörper 22:05. Mag ik passen, heb net vakantie gehad. Er zijn toch wel ergens grenzen. Alleen maar praten als je wat te melden hebt bijvoorbeeld. Of als je iets wilt. Maar uh, niet te lang….zeker niet tot het slijmerige. Wens je desondanks een goed, vruchtbaar en verhelderend amusant gesprek.

    ik ga nog even proaten met mijn geliefde

  81. @dick, doe me even een plezier en rageer niet meer zoveel. Het giet te ?rd zo. Morgenmiddag ben ik er niet en wil zo dolgraag het nieuwe Log morgenavond openen.:)

  82. @Dick

    Misschien kun je dit even toelichten:

    Dus Dick, ik denk dat jouw idee over wat christelijk is of zou moeten zijn, niet spoort met wat CDA-leden en -kiezers denken.

    Eigenlijk precies wat je daarboven allemaal zegt. Het is jóuw interpretatie van wat christelijk zou moeten zijn. In de praktijk blijkt dat christenen die op het CDA stemmen zich daarin kennelijk niet herkennen.

  83. @Dick ; de enige hoofdlijn van het CDA (en elke andere politieke partij) is MACHT. Daarom is ook voor die pragmatische fusie indertijd “gekozen”.
    Wat mij betreft zou dat op de progressieve flank ook mogen gebeuren.

  84. @dick nee hoor, niet tegen vakbonden. Ben alleen tegen het afschaffen van de bouwvak. Ben niet lid van een vakbond, geen idee waarom ik lid zou moeten worden.

  85. @Tim Er zijn best goede redenen om lid te worden van een vakbond. de vakbond onderhandelt namens de werknemers met de werkgevers voor een optimale CAO. Hoe meer leden hoe sterker de bond staat. Ook kan de vakbond je prima ondersteunen als je onverhoopt in een conflict komt met je werkgever. Je kunt natuurlijk ook een rechtsbijstandsverzekering nemen.

  86. Dan ben ik solidair en ga met mijn vrouw naar die dikke van Idols kijken…..Gun je wel een hatrick +. Morgenavond pas ik trouwens. Hoop wel dat Joppuh morgen nog een nieuwe Youppuh kan opsnorren. Hij was 2 weken op vakantie.

    Sportnieuws nog ff:

    Usain Bolt heeft tijdens de Diamond League-wedstrijden in Stockholm een zeldzame nederlaag op de 100 meter moeten incasseren.

    De Amerikaan Tyson Gay troefde de Jamaicaanse olympisch en wereldkampioen ruim af (9,84 om 9,97).

    Gay zette de wereldrecordhouder direct op achterstand en waar Bolt doorgaans met een geweldige versnelling de zaken rechtzet, kwam hij nu geen meter dichter bij de Amerikaan.

    De Jamaicaan Asafa Powell,die vanwege een blessure verstek liet gaan, was de laatste bedwinger van Bolt. Hij was zijn landgenoot in juli 2008,veneens in de Zweedse hoofdstad, de baas.
    —–
    Roda-Tukkerse landskampioenen nog 0-0 3 minuten na officieel slot….

  87. @Tim 22:29 Ja je gaat ‘m gewoon missen als ie zich even niet meldt. Dick mag wel uitkijken dat niemand van de loggers 112 belt als hij te lang offline is.;)

  88. @ Dame, op 6 augustus 2010 om 22:23—het is echt niet zo moeilijk als jij het nu wilt maken. De algemeen aanvaarde Christelijke richtlijnen staan gewoon beschreven en zijn bij Christenen bekend. Dat juist de partij die zegt die C zo hoog in het vaandel te hebben staan en die zoveel aan die C te danken heeft, ze verloochent….vind ik triest.

  89. @dick, nu op nederland 1 beuken in de keuken, kokerellen met jan. Tijdens zijn vakantie. Kga toch putverdulleme niet naar iemand anders’ vakantie kijken op TV?

  90. Zeau. Cover van Queen – Breakfree op NL1. Door Jan smit, nog wat ander grut, 3j’s, nick en simon etc etc en… vanVelzen… Geen makke bendûûûûh, zoals sloaperT zou zeggen.

  91. Drama. Eens met je bankenplan, wie neemt ut initiatief?

    Bericht door drama123, op 6 augustus 2010 om 22:23
    @Dick ; de enige hoofdlijn van het CDA (en elke andere politieke partij) is MACHT. Daarom is ook voor die pragmatische fusie indertijd “gekozen”.
    Wat mij betreft zou dat op de progressieve flank ook mogen gebeuren.

    Je kunt ook doorslaan in je machtswens. Een blinde kan zien dat het CDA pluchekleverts zijn. In de 2e Kamer heb je ook veel macht. Denk dat het bijvoorbeeld voor PvdA helemaal niet zo slecht is om in de oppositie te zitten.

    Maar de naam van de partij geeft wel aan waarmee je je onderscheid en waarmee je stemmen trekt. Bijvoorbeeld:
    VVD-Neo-Liberaal
    PvdA-Sociaal
    CDA-Christelijk….en daar heb ik het nou de hele tijd over. Hun overtuiging.

    Bos is toen al eens bezig geweest met/over 1 progressieve partij. SP heeft de afgelopen jaren al wat extreme standpunten ingeleverd. (Navo, Koningshuis). Wie weet. Vind wel dat we teveel partijen hebben.

  92. Assendörper ef ut musterdgleussien altied leugge.

    Zeau. Ik spreek Zwols.
    -een lichte neiging hebben naar wijn- ontstaan in bar/bistro “De Olde Larix” rond eind vorige eeuw.

  93. Ja Tim!

    Bericht door Dame, op 6 augustus 2010 om 22:32
    @Tim Er zijn best goede redenen om lid te worden van een vakbond. de vakbond onderhandelt namens de werknemers met de werkgevers voor een optimale CAO. Hoe meer leden hoe sterker de bond staat. Ook kan de vakbond je prima ondersteunen als je onverhoopt in een conflict komt met je werkgever. Je kunt natuurlijk ook een rechtsbijstandsverzekering nemen.

    Je kunt er echt van opaan als je wat hebt. Maar als je dat wilt, wil ik met mijn maandelijkse contributie ook wel je sores blijven betalen van mijn schamele inkomen?

  94. CDA-Christelijk….en daar heb ik het nou de hele tijd over. Hun overtuiging.

    Je zult toch moeten accepteren, Dick, dat de CDA-aanhang beter kan aangeven wat hun overtuiging is dan iemand die luid en duidelijk maakt dat hij van een heel andere richting is.
    Jij ziet in die “C” iets verhevens. Kennelijk vergis je je daarin. Misschien ook de reden waarom je zelf geen lid bent van die club.

  95. @dick, ik heb niets ondertekend. Dat wil ik ook niet, wil nergens aan vast zitten. Ik schrijf mijn eigen uren op, hein maakt het geld over en alles zit knor. Arbeidsvoorwaarden? Betaald krijgen voor de uren die ik werk. Of beter gezegd, aanwezig ben. Nee, neem maar geen contact op met Hein hoor, hier zit alles knor.

  96. @Tim

    ik weet wat een vakbond doet, maar in het verhaal van mijn baan is het allemaal ziek overbodig

    Wat voor een baan heb je dan? Ik dacht dat je nog op school zat.

  97. Plantje ligt zeker te slapen? Iemand enig idee hoe duur een sportschool is? Heb geregeld energie over, dus denk: waarom niet? (Nee dick, ik kom niet helpen verbouwen bij jou thuis ;))

  98. Lieve Dame is dit echt zo moeilijk te begrijpen? Gaat niet over richtingen hoe kom je daarbij? CDA is juist (volgens hun) voor alle protestanten en katholieken….Drama vraagt dan nog of ik in sprookjes geloof, maar daar gaat het niet over. Tim vond het goed verwoord, wat vreemd toch allemaal.

    Bericht door dick, op 6 augustus 2010 om 22:41
    @ Dame, op 6 augustus 2010 om 22:23—het is echt niet zo moeilijk als jij het nu wilt maken. De algemeen aanvaarde Christelijke richtlijnen staan gewoon beschreven en zijn bij Christenen bekend. Dat juist de partij die zegt die C zo hoog in het vaandel te hebben staan en die zoveel aan die C te danken heeft, ze verloochent….vind ik triest.

    Ben je er nog?
    Bericht door Dame, op 6 augustus 2010 om 22:51
    Misschien wacht Dick op het volgende log voor ie ons antwoordt.

  99. Ah Tim, kijk een authentieke “Vrije Jongen” :D:D:D

    Ha ha, maak ook niet vrijwillig contact 😉

    Vrijheid blijheid: geniet ervan Tim….zo lang mogelijk. Er zijn ook veel teveel mensen die onder de plak van van alles en nogwat zitten: jammer en Trusten :D:D:D

  100. 😮 Er is toch ook een wijn-bezorgservice…We hebben hier ook nog een fles of 20 rood. Allemaal eens gekregen maar we weten niet meer of het nog goed is. Zo ja, zullen wij het ook niet opdrinken. Nou ja; staat wel stoer.

  101. Ben blij dat je me nog lief vindt, Dick. Natuurlijk begrijp ik wel wat je zegt. Punt is alleen dat het mooie woorden zijn, maar dat de werkelijkheid een andere is. Mijn vader was lang geleden (tot de Nacht van Schmeltzer) actief in de KVP. Hij stelde dat de partij na de verkiezingen het liefst de contributie verhoogde om zo lastige arbeiders kwijt te raken. Mensen die zich laten leiden door de beginselen die jij opsomt, voelen zich vast niet thuis bij het CDA. En dan ben je het rentmeesterschap nog vergeten.

  102. Drama, Christenen hebben net als Moslims een boek. Heb ff Arabische les gevolgd, was wel lachen. Maar die gozer was heel openhartig….bleek de nabije zeer mooie Rode Zee in beide boeken beschreven te zijn en precies dezelfde gebeurtenis.

    Bovendien trainen/onderhouden/beleiden weet ik veel wat al niet meer gelovigen hun geloof ook nog eens in hun gebedshuizen. Daarbij zijn ze allemaal overtuigd en op de hoogte van wat mag en niet mag. Wat de normen en waarden zijn en wat bijv. in de 10 geboden staat. (moet wel weer ff graven ;)) Dat kerkelijk verantwoordelijken aan kleine kinderen (jongetjes) zitten staat er bijvoorbeeld dan weer niet in.

  103. Er komt vlak bij het station (koggelaan) een nieuwe sportschool, lees op de ramen steeds 17,50 euro per maand, schijnt binnenkort open te gaan. Zou bij iedere sportschool eerst een proefles nemen. Maar je bent gemiddels volgens mij 40 euro kwijt.

    Curcus zwols: dit kon ik er over vinden.
    http://www.destentor.nl/regio/zwolle/zwolle/3948698/Zwols-leren-praoten-en-skrieven.ece

    Maar waarom onpraktisch Tim, ik heb het id dat de bouwvakker uit Zwolle in Maastricht werkt en vice versa. Dat krijg je met al die aanbestedingen. Lijkt mij praktischer om het gewoon af te schaffen. Maar ik heb geen ervaring hiermee maar anderen misschien wel.

  104. Dat kerkelijk verantwoordelijken aan kleine kinderen (jongetjes) zitten staat er bijvoorbeeld dan weer niet in.

    Zeker weten? Jaren geleden stond een vader uit Staphorst terecht die zijn dochters had misbruikt. Zijn rechtvaardiging was het bijbelverhaal van Lot en zijn dochters. Kijk op zo’n moment ben je blij dat je als katholiek niet geacht wordt de bijbel te lezen.

  105. Dame, volgens mij heb ik geen enkele reden om te twijfelen over de vraag of je lief bent of niet. Neem het gemakshalve maar aan dan. Maar ik lees wel als je wat anders vindt.

    Ernstig maar ja ook politiek.

    Hij stelde dat de partij na de verkiezingen het liefst de contributie verhoogde om zo lastige arbeiders kwijt te raken.

    Uiterst slap dat ze hun naam/hun streven dus alleen maar voor lusten gebruiken en niet voor de lasten. Huichelachtig ook.

    Jij: Mensen die zich laten leiden door de beginselen die jij opsomt, voelen zich vast niet thuis bij het CDA.
    -Waar dan, bij de CU? Vrees dat die in de toekomst ook groter wordt als het CDA.

    En dan ben je het rentmeesterschap nog vergeten.
    – Heerlijk onderwerp!!! Het liefst willen veel CDA-ers meer wegen ipv natuur. Het hele zwikkie is aardige afgedwaald van hun beginselen….verdwaald zonder zicht op de weg terug zeg maar.

    Ze zitten overigens in Europa ook al in 1 partij met die zoere kleffe hap van Berlusconi. Tja. ’t kan allemaal.

  106. Dame, je kunt natuurlijk niet ontkennen dat er de laatste jaren wereldwijd (Ierland….pfff) wel héél veel smerige praktijken zijn boven komen drijven. Tuurlijk gebeurd het in alle milieu’s en overal in de wereld.

    Bericht door Dame, op 6 augustus 2010 om 23:20
    Dat kerkelijk verantwoordelijken aan kleine kinderen (jongetjes) zitten staat er bijvoorbeeld dan weer niet in.

    Zeker weten? Jaren geleden stond een vader uit Staphorst terecht die zijn dochters had misbruikt. Zijn rechtvaardiging was het bijbelverhaal van Lot en zijn dochters. Kijk op zo’n moment ben je blij dat je als katholiek niet geacht wordt de bijbel te lezen.

    Ben Protestant opgevoed. Maar “geacht wordt de bijbel te lezen” zegt me nixxx. Heb aversie tegen alle extremen. Kan hier ook nog wel e.e.a. uittypen. Maar ik vind die Duitse Paus ook aardig extreem, ook nogsteeds met hun condoomverbod. CU afgelopen regering: geen stamcelonderzoek (tegen k*nker) notanbene.

  107. Ik denk inderdaad dat de Christenunie socialer en milieubewuster is dan het CDA. Overigens bleek uit een vergelijking dat het stemgedrag van de CU in de tweede kamer (wel voordat ze regeringsverantwoordelijkheid namen) ook socialer en milieuvriendelijker was dan linkse partijen. Van Middelkoop heeft dat beeld wel weer wat recht(s)getrokken.
    Misschien zien sommigen in GroenLinks een alternatief. Is immers een fusie van ondermeer de christelijke PPR en EVP. Maar christenen kunnen natuurlijk gewoon op een andere partij stemmen die in hun ogen de eigen waarden en normen het best representeert.

  108. Dick, de aaCr staan niet in dat boek; het blijven altijd interpretaties van de inhoud van dat boek; m.a.w. zo de wind waait, waait m’n hoedje; zie alleen al de verschillende gezindtes in ons kleine landje.

    Rodewijnbezorgservice? iets voor jou, voorraad zat.;)

  109. Ben Protestant opgevoed. Maar “geacht wordt de bijbel te lezen” zegt me nixxx.

    Katholieken lezen de bijbel in de regel niet of nauwelijks. Zij nemen de woorden zeker niet letterlijk zoals sommigen protestantse broeders dat doen (Heeft de slang daadwerkelijk gesproken of niet?).

  110. Kun je even posten dat mijn IP-adres wordt geweigerd? Ik ken niet meer posten …

    Even teruglezen wat Tim voor vreselijks heeft gepost.

  111. Oeps Dame; het stamcelonderzoek en van Middelkoop, vind ook Rouvoet’s beleid, zijn inderdaad niet zo positief voor CU. Oh ja je hadden ook een h*mo op de lijst op nr. 40 volgens mij. Maar hij mocht absoluut geen relatie hebben: dan moest ie eraf. Vraag ze eens naar de zondagbesteding (koopzondagen). Nee, het blijft een extreme partij volgens mij.

    Maar het CDA doet en deed vaak voorkomen dat wanneer je Christelijk bent je op een partij met een C MOEST stemmen. Dat is natuurlijk dikke onzin. (oh jij schrijft het gelukkig ook in je laatste zin).

    GL vind ik persoonlijk vaak te elitair, doorgeslagen in sommige dingen en met een extreem actie-verleden. Maar idd vwb het rentmeesterschap….of de PVDD.

  112. GL vind ik persoonlijk vaak te elitair, doorgeslagen in sommige dingen en met een extreem actie-verleden.

    Eens met elitair. Ik vind vooral Femke Halsema een beetje grachtengordeltype; haar ideeën zijn behoorlijk neo-liberaal. Weet niet wat je bedoelt met extreem actieverleden, Wijnand Duijvendak daargelaten.

  113. @ Drama (23:30), aan mijn hoofd geen rode wijn bezorgcomedy…..als het 1e adres een mooie gezellige dame is kom ik waarschijnlijk niet ver 😮

    Je zult er van staan te kijken hoe eens de bezoekers van gebouwen/hallen etc het toch minstens 1x per week met elkaar zijn.
    —-
    Belachelijk veel stromingen idd…maar CDA doet voorkomen er voor allen te zijn.

  114. @ Drama, tja “alles letterlijk nemen” en bepaalde orthodoxe extremen: iedereen doet maar.

    Heb altijd wel genoten van “Het dagboek van een herdershond”

  115. @ Dame, leden van het huidige GL worden toch ook nog van die Macro-branden verdacht? Dacht dat er zeker in het verleden wel meer leden bij extreme acties waren betrokken (Onkruid?).

  116. Alleen van Wijnand Duijvendak is bekend dat hij als redacteur van het blad Bluf de Rara-acties goedpraatte. Bovendien ging en gaan er verhalen dat hij meer deed dan schrijven, maar dat hij zo sluw was om dusdanig op de achtergrond te blijven dat hij nergens van beschuldigd kon worden.
    Vroeg me af of je geweldloze acties tegen kernenergie, plaatsing kruisraketten, leegstand, homogeweld en onderdrukking vrouwen etc ook rekent tot “extreem actieverleden”.

  117. Dame & Drama, trusten alvast. Ben ook zo weg. Assie, Plantman of Joppuh mogen het mogenochtend openen. Uitnodigingen doe ik eigenlijk altijd rechtstreeks. Maar “welkom” ben je altijd.
    Nee, voorbeelden niet onder extreem actieverleden. Maar ik heb dus wat gelezen over GL-ers verdachten van Macro-branden. Zal wel gel*l zijn. Die Duyvendak liet zich overigens wel ultra-dom betrappen op zijn verleden.

    Rest ook alvast toedelssss en We nemen nog een Grolsch op de Tukkerse titelkandidaat :D:D:D PRUT. Oh ja, Derk & Erica veel plezier in Koekangé. Koko ook, where-ever.

  118. Zag net de herhaling: voltreffert!

    Jort Kelder spreekt K&vdB aan op homo-dsicriminatie door EO
    Gesprek over potenrammen in Amsterdam neemt onverwachte wending
    Bij Knevel en Van den Brink werd de Amsterdamse burgemeester Van der Laan kritisch ondervraagd over het probleem van homo’s die bedreigd en gemolesteerd worden. Tijs van den Brink vroeg op stellige wijze of het een ‘Marokkanen-probleem’ is. Van der Laan geeft uitleg over de oorsprong en dan kaatst Jort Kelder het verwijt terug. Dat blijkt niet de bedoeling, valt af te leiden uit de geïrriteerde reactie van de presentatoren.
    De Mannenbroeders mogen alleen zelf wijzen!

    Ben geen fan van Jort, maar dit mag ie vaker doen Dit is ut fragment

    Trusten.

  119. @Dick ik ben 1 km verwijderd van Koko ga hem nog wel even bezoeken. Nu even thuis wat werk weg werken en dan weer terug voordat de kids wakker worden.

  120. Ja Derk 😮 Jullie lossen elkaar wel af vandaag. Erica, was de post halen…Kun je die nog een beetje ongestoord doornemen in Koekangé?

    Maak er wat moois van jongen, wij zorgen zoals gewoonlijk voor uitstekende waterkwaliteit en -kwantiteit daaro.

  121. Ja sorry hoor maar moet ik heb hier 1,2 gigabyte aan tekeningen, die ik even door moet zien voordat ze naar de keuring gaan. Als alles goed is hebben we weer een project van 3 maanden binnen.

    Heb je al een data dat ik een dagje met je mee mag de grachten schoonmaken?

  122. Bericht door JanD, op 7 augustus 2010 om 02:36
    Heb nu 4 weken vakantie Derk, en dan moet ik niet aan werken denken.

    4 weken?!!!!!! Mijn god ! Meen je niet. Wat een weelde, waar kan ik soliciteren?

    Nee ik zou nooit 4 weken vakantie kunnen uithouden hoor hooguit 2 en dan nog bezig achja ieder zijn meug he 😉

  123. *Plop* kan ik nu niet even doen moet die tekeningen goed bekijken. Maar doe ik later wel deze week of morgen. 😉 Maar jij zit in een mooie positie hoor in de grachten als ik het waterpeil zo bekijk tegenover de terras hoogte 😉

  124. dick

    Vraag ze eens naar de zondagbesteding (koopzondagen). Nee, het blijft een extreme partij volgens mij.

    Koopzondagen waren ze tegen omdat ze op de ene plaats wel waren, en op de andere plaats niet (binnen dezelfde stad, Amere, for example). Rouvoet maakte zelf wel gebruik van koopzondagen, heeft hij zelf gezegd.

  125. Mensen toch! Gisteravond vertrokken voor een bruiloft in Emmen.

    Al tijdens de bruiloft zag ik op mijn telefoon 50 mailtjes en er bleven er maar binnenkomen! (50 Is het maximum op de GSM).
    In de auto al zag ik 149 mails en nu vanochtend zie ik 172 nieuwe mails! Ongelofelijk 😉

  126. Bericht door Dame, op 6 augustus 2010 om 22:52
    Toe Tim, ben net blij dat niet iedereen hier Zwols schrijft (skrieft?).

    Eens! Ik heb niets tegen dialecten, maar het schrijven ervan….brrr!
    Ook altijd met Limburgs een beetje een hekel aan gehad hoor. Vaak is onduidelijk hoe iets geschreven moet worden en dan gaan mensen maar wat doen. In het plaatselijke krantje uit het boerengat waar ik vandaan kom stond bijvoorbeeld altijd “daor” in plaats van “doar”.
    Maar erger nog is het dialect maken van woorden die in het dialect eigenlijk hetzelfde zijn. Bijvoorbeeld: “bijzonder” is in het Limburgs nog steeds “bijzonder”. Als mensen het gaan schrijven zie je vaak dat ze dan ineens “bejzongjer” of iets dergelijks gaan schrijven. Dat maakt het moeilijker dan nodig.

  127. Bericht door Tim, op 6 augustus 2010 om 23:00
    Plantje ligt zeker te slapen? Iemand enig idee hoe duur een sportschool is? Heb geregeld energie over, dus denk: waarom niet? (Nee dick, ik kom niet helpen verbouwen bij jou thuis ;))

    Nee, Plantje lag nog niet te slapen! Ik ging met mijn voetjes van de vloer op de standaard “Walking on the sunshine” enz van de Zwolse band Barcode.

  128. By the way…als antwoord op je vraag:
    Ik betaal iets van 38,- per maand voor onbeperkt sporten. En ik moet toegeven dat het er de laatste tijd telkens maar NIET van komt! Het is echt Te lang geleden dat ik geweest ben.

    Achmea Health Center is wel lekker laagdrempelig moet ik zeggen. Leuke mensen, geen oppompende patsers voor spiegels, gezellige sfeer en soms ook nog hele goede muziek! (Ik heb er één keer zelfs Dimmu Borgir gehoord, maar dat was een “foutje” geloof ik.)

  129. Mwoa…ik hoor het liever dan dat ik het lees. Want het Zwolse dialect kan ik best hebben! De klank ervan is wel positief. Waar ik het Gronings soms juist of lomp of heel sneerderig vind klinken. Van Limburgs moet ik toegeven, dat het vaak dom klinkt. Ook Limburgers die Nederlands praten…soms schaam ik me kapot!

  130. Drama doet sinds een aantal maanden weer aan “gymnastiek”. Eén keer in de week op een vaste tijd klim ik onder begeleiding gedurende 20 minuten in de martelwerktuigen. Langzaam maar zeker worden de inspanningen zwaarder ingesteld. Bevalt mij goed.

  131. Natuurlijk, het gesproken dialect heb ik ook liever. Het “platte” (positief bedoeld) Zwols heb ik niet met de paplepel ingegoten gekregen, maar als je je er voor openstelt, en vraagt naar wat je niet hebt begrepen, kun je al snel één en ander volgen.
    Maar op dit log gaat het spreken wat moeilijk.

  132. Zo is det Drama,goedemurgen allemaole,wat bint jullie al vrog op veur de zaoterdag,Zwolse bin ie goed uitestchrest ,En Joppuh al zo vrog van ochtendumeur of,waor mut dit en vandage,eerst ff naor de standwerkers en dan naor ut stadion???Plantje ak veur 38 euro muziek wil eurn kuj toch beter een c.d. kopen,aj toch niet spurt.Dame wie zult an oe denken en geen Zwols of wat dur op lik skrieven

  133. @Assendörper: “Ik ben al wel snel even naar de Boni geweest om eieren te halen. De overige boodschappen doe ik vanmiddag wel.Ik zou ze nog bijna vergeten mee te nemen.”
    Numiedetskêrp?

Reacties zijn gesloten.