Zwolle – Kabelexploitant Ziggo werd zaterdagavond getroffen door een grote storing. In Zwolle kwamen van diverse klanten meldingen dat ze geen tv, telefoon, radio of internet hadden.
De storing, die rond 20.00 uur begon, speelde niet in alle wijken parten. In Zwolle Zuid en de Aa-landen was de ontvangst goed. Rond 21.30 uur was het ongemak weer opgelost. De oorzaak is nog onduidelijk. Ziggo meldde tijdens de storing op de eigen website het volgende: "Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefoniediensten zijn op dit moment niet beschikbaar". Het bedrijf heeft anderhalf miljoen klanten waarvan veel in de provincie Overijssel.
nee hoor… nog steeds sneeuw op de buis…
De zoveelste keer dat dit gebeurd>:(
Wanneer krijgen we eens een keer een vergoeding.
Stadshagen had ook geen ontvangst. Vanaf 21.30 weer beeld en geluid.
Oh…heb je KPN of Ziggo oke?
Geen abonnement, maar prima beeld, geluid en internet !! 😀
pke, je zult denken “wat moet KPN nu op dit topic”. Maar ik had het er net over gehad op het alg.log…mooi daj weer beeld en geluud hept!
Zwolle zuid Vrouwenlaan was anders woensdag al de pineut.
s”middags en de HELE avond geen beeld!
Ziggo:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(
Hier was er een heel raar programma op Ned 1. “Schone Schijn” of zo iets. Om tien voor tien was het weer in orde.
helaas niet de laatste minuten van Ajax kunnen zien 🙁
Kan me voorstellen dat dat je spijt RD, maar de punten zaten alweer in de kontzak 😉
Ik wou ook wat bestellen, maar helaas werkte mijn telefoon niet….tsja, alles van Ziggo he !
Zoveelste keer? Ik heb nu zo’n 10 jaar internet van @home/ziggo, en dit is misschien de 5de keer dat ik er eventjes last van heb gehad.
Ziggo tegenwoordig ook vertegenwoordigd op het mobiele netwerk? 😉
Zie algemeen log 148…
Ik voel me wel de boodschapper van dit bericht….
Eva van de messangers-service…..at your service!
Nooit verkeerd trouwens om daar eens te kijken 😉
het is 0.50 uur en nog geen tv bedankt Ziggo
Hier ook niet….van KPN. Gisteravond ook al niet….was een regionale storingscomedy zei die snuiter….nou als het morgenavond weer zo is trek ik em door de telefoon heen. Met z’n “ga rustig slapen mensen…”. Gelukkig hebben wij wel 2 draadloze kastjes op andere toestellen staan. Zodat ze hier nog in onze slaapkamer zitten te kijken.
Maar 1 ding is duidelijk: WANPRESTATIE!
“Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet– en telefoniediensten zijn op dit moment niet beschikbaar”
Handig hoor, internet ligt ook op z’n kont dus hoe kom ik aan info?
Ik ben het volledig eens met Japser! Wat een gezeur zeg!
Ik heb al vanaf dat ik nog in Maastricht woonde @Home en Ziggo. Zelfs in Groningen nog gehad toen ik daar een tijdje woonde voor mijn werk. Eigenlijk nooit gezeik! Natuurlijk heeft het netwerk er wel eens uitgelegen, maar dat is zeeeeer zelden. Dat alles eruit lag heb ik nog nooit meegemaakt.
Maar, hulp is nabij! Er is een apart forum voor mensen die hun gal willen spuwen over Ziggo.
Hier kun je dat vinden. Let wel goed op, dat forum BARST van de zure mensen! Mocht je een dag positief in het leven staan dan moet je dat daar nooit laten weten! Je mag er enkel piepen over Ziggo en zeuren hoe slecht ze zijn. Er is geen enkele mogelijkheid tot stellen dat je eigenlijk niet zoveel problemen met Ziggo hebt. Ook begrip voor een actie die Ziggo onderneemt of zelfs maar een plan dat ze presenteren wordt direct de kop in geduwd!
Nog voor je de vraag gesteld had gaf Japser antwoord:
Ziggo tegenwoordig ook vertegenwoordigd op het mobiele netwerk?[/quote]
Plantje die reactie begrijp ik niet. Ik kan niet op internet dus hoe weet ik of er een storing is?
Je kunt ook lezen dat het niet overal is, misschien ben jij de dans telkens ontsprongen maar hier gebeurt het regelmatig!
p
Wat Japser zegt: mobiel internet.
En ach…anders doe je een tijdje zonder internet…ga lekker even naar buiten. Snuif de frisse lucht op! Hartstikke lekker weer gisteren!
Wel bijzonder, dat ik inderdaad TELKENS maar weer de dans ontspring.
In Maastricht had ik @Home
In Groningen @Home
In Zwolle op twee adressen altijd Ziggo gehad.
Nooit problemen! En dan ligt het aan mij?!?
Japser woont volgens mij ergens in Assendorp en weet ook te melden:
Volgens mij valt het allemaal wel mee…
Plantje je leest slecht.
Als mijn tv niet werkt kan die of stuk zijn of er is storing. Ik zet mijn compu aan(die was uit niet alleen vanwege het mooie weer) maar er is geen verbinding dus ik vraag je hoe …mobiel aanschaffen…?
Komkom het is mooi weer, ook vandaag!
Ik heb geen tv abonnement …. nog nooit storing gehad!
Ik heb geen vaste telefoon aansluiting …. nooit storing !
Ik heb Telfort internet en Simpel mobiel … nooit storing!
Krijg mijn draadloos netwerk niet aan de praat, maar dat ligt aan mijn technische vaardigheden ….>:(
Nee hoor. Hoe kom je daar bij?
Wat vraag je nu?
Hoe een mobiel aan te schaffen? Nou, dat is simpel… je gaat naar de winkel en je zoekt je een leuke uit… 😉 Geintje.
Maar inderdaad… dat is waar Japser op doelt: velen hebben tegenwoordig ook internet op hun GSM en kunnen daar dus even zien dat Ziggo storing gemeld heeft.
Je zou ook met je GSM kunnen bellen naar een bekende, vragen of ze even op internet willen kijken en zo te weten komen dat er een storing is. (Als het erg belangrijk is internet te hebben natuurlijk.)
Zo voorkomt Ziggo een nog zwaarder belaste telefooncentrale op het moment dat er storing is. Daarom stellen ze dit meestal ook in op een bandje vóór de telefoniste. Zodoende kun je al te weten komen wat er aan de hand is voordat je een telefoniste naar de bekende weg hoeft te vragen.
Lang verhaal kort: het niet zo vreemd dat Ziggo op hun webpage zet dat internet het niet doet in bepaalde gebieden.
En dan valt jouw reactie nog wel mee. Dat gezeur dat mensen direct een financiële vergoeding willen als hun internet er eens uit ligt!
Mensen vergeten dit soort dingen ook zo snel!
(Uiteraard als je zoekt op het woordje “taart” op het Ziggo gebruikersforum vind je dit bericht niet. Het zou ook eens positief zijn!)
Hier in stadshagen nergens last van gehad.
Tjonge dat er nog mensen bij ziggo zitten zeg! 8)
Wipstrik had ook nergens last van.
hier op vakantie ook geen last van 😉
Ik heb ook zeer vak last van storingen van Ziggo!!>:( En met vaak bedoel ik minstens 2 keer per maand!! En ik heb vanaf 2002 ongeveer @home/Ziggo. En over dat mobiel internet, daar moet je maar wel het geld dan voor hebben! Er zijn genoeg mensen die van weinig geld rond moeten komen hoor, zo ook ik van rond de 30 euro per week. Ik ben het wel degelijk eens dat Ziggo wel eens met een vergoeding mag komen voor mensen waar de boel er inderdaad vaak uitligt! Vooral als je afhankelijk bent van bereikbaarheid van ziekenhuis!!
Als ik alle negatieve berichten zo lees, kan ik maar een ding zeggen…
Tele2 heeft ook een leuke aanbieding. 15 Euro per maand voor analoge TV. Een klein minpuntje…. Het gaat over dezelfde kabel als ziggo.
Zelf ben ik jaren een tevreden klant en heb in de afgelopen 15 jaar nog maar 4 keer een storing gehad.
Dus zo slecht is het nog niet.
Maar ja, sommige klagen om het klagen en om de aandacht die ze vragen….
Gemiddeld genomen ben ik best tevreden over Ziggo. Tja, soms is het wel dikke sh*t en dan is het vervelend dat je zo’n alles-in-1 pakket hebt omdat bellen dan ook geen mogelijkheid is. Tja, met je prepaidkaartje maar dan vliegen de kosten de pan uit.
Ik zit nu al zo’n 12 jaar bij Ziggo (voorheen @Home). 100% Feilloos is het nooit geweest maar het is ook zeker niet om te janken. Zo af en toe gaat het verkeerd (maar lang niet zo vaak als dat de TNT brieven verkeerd bezorgt bij ons).
Waar ik wel gruwelijk de balen van heb, dat is die 1e lijns ’technische dienst’ van ze. Wat een stel incompetente kn**zen zitten daar. Had een tijd geleden problemen. Telkens als er via de telefoon een verbinding tot stand kwam, flikkerde het modem er volledig uit. Dus geen telefoon en geen internet meer. Het zou liggen aan mijn netwerk thuis. Eerst lag het aan de instellingen van m’n laptop (waar ik niets aan gewijzigd had), dan lag het aan de router (ook niets in gewijzigd). Toen moest ik ook nog maar een andere laptop rechtstreeks aan de modem hangen (3e apparaat dus al). Ik heb toen toch maar even aangegeven dat ik dat dus even niet meer ging doen omdat het probleem daar niet lag. Klopte ook wel. Gelukkig ben ik zelf nog enigszins inventief en ben aan het proberen geslagen waardoor ik erachter kwam dat de adapter van de modem gaar was. Na flink doordrammen waren ze overtuigd en kon ik een nieuw modem krijgen. Maar als je minder technisch bent kan je aardig in de aap gelogeerd zijn met zulke kneuzen aan de andere kant van de lijn en ben je weken verder voordat het opgelost is in plaats van in een weekend.
Maar verder dus weinig klachten over Ziggo.
Storing KPN (internetplusbellen en/of interactieve tv) duurt maar voort. Vandaag voor 3e achtereenvolgende dag gebeld. Ach, allemaal wel vriendelijk en aardig hoor, maar toch nog wat proberen te verkopen, pas vandaag toegeven dat de storing bestaat. Service? stuur de gedupeerden gewoon een gratis modem met grotere capaciteit….tja: superslap natuurlijk…..
Slap, maar ook knap; want op 1 of andere manier houden ze dit keurig buiten de media….wordt vervolgd als het nieuwe modem morgen of dinsdag niet tot verbetering leidt.
dick dus even een tijdje geen tv/telefoon. Over 9 maanden wel gezins uitbereiding?
Kan niet meer, mijn beste….meer zou ik ook niet aankunnen.
Maak je geen zorgen…er zijn nog 3 pc’s actief ici. Telefoon deed het alleen gistermorgen niet en alleen de tv in de huiskamer is (ff??) out of order. We hebben 2 tv’s met een draadloos KPN-kassie. Met 1 en ander aan extra zenders (zal wel een aanbieding zijn oid want we betalen hetzelfde bedrag)….Neuh, lekker rustig….:D
Digitenne hebben wij hier ook. 8 euro per maand. Kosten om hier een kabel aansluiting te maken waren 800 euro, komt omdat de vrouw die hiervoor (45 jaar lang) gewoond heeft de kabel niet wou want met tv haal je de duivel in huis.
Bericht door Mickey, op 15 augustus 2010 om 13:03
Ik heb ook zeer vak last van storingen van Ziggo!! En met vaak bedoel ik minstens 2 keer per maand!! En ik heb vanaf 2002 ongeveer @home/Ziggo. En over dat mobiel internet, daar moet je maar wel het geld dan voor hebben! Er zijn genoeg mensen die van weinig geld rond moeten komen hoor, zo ook ik van rond de 30 euro per week. Ik ben het wel degelijk eens dat Ziggo wel eens met een vergoeding mag komen voor mensen waar de boel er inderdaad vaak uitligt! Vooral als je afhankelijk bent van bereikbaarheid van ziekenhuis!!
Misschien wel eens gedacht dat het aan je eigen installatie en of bekabeling kan liggen?
Een brakke aansluiting, dunne coax, slechte connectoren enzovoort.
Tuurlijk heeft ie daar niet aan gedacht! Want het is zoveel gemakkelijker te zeuren over iemand anders!
Lijkt me zo ontzettend stug, dat het bij iedereen blijft lopen en bij één persoon Ziggo er minstens 2 keer per maand uit ligt.
@ Derk, zo je weet verbaast mij dat duvel-verhaal niet. Ook niet dat ze je 800 Euri aannaait. Maar uh, bij mijn moeder thuis waren ze de eerste die tv hadden in ’s Heerenbroek…..”Toen zeiden ze al: Oh 😮 doar bej … haalt ze de duvel ok in huus”….maar wel zelf stiekum komen kijken he.
Die in huis gehaalde duvel is toch denk ik gauw een jaar of 50-55 geleden :o:o:o
Het zal toch niet zo zijn dat er in Genemuiden-city anno 2010 nog mensen zijn die geen tv willen omdat ze de duvel in huis halen :(:'(
Ja die zijn er maar ze hebben wel internet 😉
==========
On-topic a.u.b.
Wij hebben dus nog steeds problemen met
ZIGGOKPN :o:o:oMaakt niet uit. Die helpdesk van Ziggo is echt bagger altijd de zelfde antwoorden na 10-3- wachten aan de lijn.
Maarja ik heb ook 5 jaar @Home gehad en toen is die er maar 2 keer uitgevlogen op zich een heel stabiel netwerk hoor nu XS4ALL en die ligt er vaker uit. Voordeel daarvan is dat je via en stick mobiel verder kan gaan.
@Derk: inderdaad. Ze kunnen net zo goed een computer laten opnemen die doet alsof hij luistert en vervolgens de standaard stappen voor je oplepelt.
Mail sturen heeft ook geen zin want die wordt toch niet gelezen. Al schrijf je overduidelijk welke stappen (DE standaard stappen notabene) je reeds ondernomen hebt, je krijgt een standaard mail terug met daarin….. jawel….. DE standaard stappen die je moet ondernemen >:(
Toen ik destijds die problemen had begon ik het gesprek standaard al met ik heb -dit-en-dit-probleem- en ik heb -[insert standaard stappen]- reeds ondernomen dus verbind me maar door met de 2e lijn (ja, ik weet het … vrij arrogant maar na een paar keer bellen wordt je dat wel strontzat dat je als een kleuter weer alle standaard stappen moet doornemen). En zijn ze ook goed in: ‘probeert u [insert mogelijke oplossing] ook nog even, werkt dat niet dan belt u later terug. Ja, dikke vinger want dan kan ik weer een half uur in de wacht hangen dus NU voer ik de stappen uit (terwijl jij nog aan het lullen bent wat ik moet doen). Dat heeft de laatste keer goed geholpen want toen was het heel snel helder dat er geen standaard probleempje was.
Maar helpdesken van grotere bedrijven? Praat me d’r niet van (want dit geldt niet alleen voor Ziggo)
Nee WFvN dat klopt meeste bedrijven besteden het uit en de gevolgen daarvan kunnen we vaak terug zien in bv Kassa of Radar. Ik ben en keer in Groningen langs gegaan om het toen aan te kaarten maar daar moest ik ook een half uur wachten voordat iemand met te woord kon staan.
Moet je je rekening eens te laat betalen dan zijn ze er als de kippen bij.
Tja… de helpdesk van Ziggo is inderdaad niet je-dat. Inderdaad altijd de standaard stapjes doornemen 🙁
Maaaar…onlangs heb ik ook gemailed met Cognos support. “Mr. Hendrix, please check this site for the solution” Nee, dat had ik allemaal al gedaan! Ahum… paar dagen later bleek dat ik TOCH niet goed gelezen had!
Ik heb voor een andere baas een keer een helpdesk in een ziekenhuis in Tilburg bemand. Eerlijk gezegd: de mensen die je niet alleen vertellen wat het probleem is, maar vaak ook al de oplossing erbij geven zijn vaak de ergsten. Want: als het probleem ergens anders ligt dan wat zij vinden moet je ze eerst nog eens hun “oplossing” uit hun hoofd praten, dan uitleggen wat nu WEL het probleem is en DAN PAS kun je beginnen met oplossen!
En dan krijg je dit soort gevallen:
Klopt Plantje maar vaak gaan ze ervan uit dat het zo is en dat is nou net de fout. Ik heb toen ook 1,5 uur aan de telefoon gehangen terwijl dat helemaal niet nodig was er was nl een auto op de verdeelkast in de wijk gereden dat zei ik al meteen. Kan er nog boos over worden.
Begrijpelijk.
Ik heb wel degelijk de goede bekabeling en dergelijke hoor. Een monteur van Ziggo heeft dit zelf geinstalleerd en dan mag je toch verwachten dat het goed werkt of niet soms?! Als je de situatie niet kent meen dan niet te moeten oordelen!! Diverse monteurs van Ziggo zijn hier inmiddels geweest en ze zeggen allemaal dat het probleem niet bij mij ligt, maar idd bij Ziggo zelf! Er wordt aan gewerkt.
Je oordeelt zelf toch ook?
Ziggo heeft een probleem gehad in Zwolle. Dan kun je er donder op zeggen dat er binnen de kortste keren op allerlei fora mensen beginnen te piepen dat het “altijd hetzelfde” is met Ziggo. En dat “Ziggo heel vaak storing” heeft. En dan de ergste nog:”Ziggo moet nu maar eens geld gaan betalen”
Dat oordeel vel jij ook. Terwijl het dus schijnbaar enkel jouw eigen situatie betreft. Of hebben je buren dezelfde problemen?
En als al de hele straat bij jou die problemen heeft dan blijkt ook wel weer uit de reacties die hier te lezen zijn dat het eigenlijk over het algemeen wel meevalt.
Dus niet piepen, dat mensen geen oordeel mogen vellen als je zelf ook een algemeen oordeel velt.
In de 15 jaar dat ik eerst @home had en later @ziggo, heb tot nu toe maar 1 x een storing gehad, dus ik had nu ook geen last in Zuid:)8)
Mickey, wat ben je toch een ontzettende aansteller. Met je 30,- p/w. Misschien jezelf eens wat minder in de slachtofferrol plaatsen en eens iets gaan maken van je leven?!