Een gedetineerde uit de gevangenis in Zwolle probeerde dinsdagochtend te ontsnappen tijdens een bezoek aan het Isala-ziekenhuis. Dat meldt de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). De man is na een korte achtervolging opnieuw aangehouden. Daarbij is een waarschuwingsschot gelost.
De gevangene was door de Dienst Vervoer & Ondersteuning (DV&O) naar het ziekenhuis gebracht voor een medische afspraak. Buiten het gebouw probeerde hij zich volgens een woordvoerder van DJI aan het toezicht te onttrekken.
Medewerkers van DV&O wisten de man direct te overmeesteren, waarna hij is teruggebracht naar de penitentiaire inrichting in Zwolle. Bij het incident raakte niemand gewond.



