Op Kindercampus TrioMundo in Stadshagen is dinsdag een nieuwe schoolbibliotheek officieel geopend.
De opening werd verricht door wethouder Van Willigen, samen met twee kleuters die het lint doorknipten. Hierbij waren leerlingen, leerkrachten en ouders aanwezig.
De leerlingen van groep 8 speelden een belangrijke rol: zij ontvingen de wethouder hartelijk en begeleidden hem naar de bibliotheek. Daarna koos de wethouder, samen met de twee kleuters, het allereerste boek uit de nieuwe collectie. Voor één keer maakte de school een uitzondering op de bibliotheekregels. De wethouder mocht namelijk een persoonlijke boodschap in het boek schrijven, als herinnering aan deze speciale dag.
De nieuwe bibliotheek is gevuld met een grote variatie aan boeken voor alle leeftijden. De school is enorm blij met deze nieuwe leesplek, die uitnodigt tot ontdekken, leren en genieten. “We hopen dat onze leerlingen hier de komende jaren heel veel mooie boeken zullen lezen,” aldus de schooldirecteur.
Met de nieuwe leesruimte wil de school het leesonderwijs en het leesplezier onder leerlingen verder stimuleren.



