Zwolle – Dura Vermeer gaat de nieuwe perrontunnel voor station Zwolle bouwen. Met het contract is ruim 68 miljoen euro gemoeid. Naast Dura Vermeer waren drie aannemers in de race. Uiteindelijk deden drie partijen een aanbieding. Met twee partijen werd daarna onderhandeld. Om welke partijen het gaat, wil opdrachtgever ProRail niet zeggen. Volgens de spoorwegbeheerder heeft onder meer de door het bedrijf voorgestelde bouwmethode van de perrontunnel, die meer publieksvriendelijk is, meegewogen in de gunning.
Dura Vermeer zal het dak van de tunnel bouwen met geprefabriceerde betonliggers in plaats van bijvoorbeeld het inschuiven van geprefabriceerde dekken. Het opbreken van perrons is daardoor niet nodig en er is minder bouwverkeer. De betonliggers worden tijdens buitendienststellingen op hun plaats gehesen. Deze bouwmethode geeft ook meer voorbereidingstijd en een grotere flexibiliteit tijdens de bouw van de tunnel. Dura Vermeer zal naast de bouw van de tunnel ook de sloop van de oude tunnel op zich nemen, inclusief de bouw van het vierde perron en perronaanpassingen op bestaande perrons. Daarnaast gaat de bouwer grootschalige aanpassing aan sporen, wissels en technische systemen op station Zwolle uitvoeren.