Deelnemers aan Social Music verzorgen zondag 28 juni optredens tijdens het huiskamerfestival Gluren bij de Buren. In het Wresinski Theater brengen zij een mix van eigen nummers en covers waar zij de afgelopen maanden aan hebben gewerkt.
De groep bestaat uit mensen uit Zwolle en omgeving die een moeilijke periode achter de rug hebben of daar nog middenin zitten. Binnen Social Music staat muziek maken centraal als middel om talenten te ontwikkelen en persoonlijke groei te stimuleren. Onder begeleiding van muziekprofessionals werken deelnemers sinds januari toe naar het optreden.
Volgens artistiek leider Remco Hoogsteen zijn de concerten vaak bijzondere momenten. “Ik word altijd blij wanneer deelnemers met een lach op hun gezicht naar huis gaan. Maar bij een optreden kan ik echt kippenvel krijgen. Ineens merk je wat iemand in zich heeft en dat via muziek kan uiten. Dat raakt me, die emotie is dan zo voelbaar.”
Bezoekers kunnen zondag kiezen uit drie optredens van elk een half uur. De concerten beginnen om 13.00 uur, 14.30 uur en 16.00 uur. Daardoor is het mogelijk om ook andere voorstellingen van Gluren bij de Buren te bezoeken en een eigen muzikale route samen te stellen.
De optredens vinden plaats in het Wresinski Theater aan de Floresstraat 21 in Zwolle.



