Aangepast programma Symphonica Stadshagen door hitte: ‘Anders niet verantwoord’

Foto van auteur

|   Laatste wijziging

Hapjes, drankjes, maar vooral: heel veel muziek. Dit weekend is het jaarlijkse Symphonica Stadshagen er weer in het Twistvlietpark. De organisatie liet weten dat het dagprogramma morgen wordt geschrapt vanwege de hitte.

De rest van het programma blijft vooralsnog bestaan, vertelt Bastiaan Roeters van de organisatie. “Maar we hebben wel kleine aanpassingen. Zo starten we de vrijdagavond een uurtje later met de grote filmavond, die begint nu om 22.00 uur.”

Podium aan water
Aan het water tegenover het festivalterrein staat een groot podium opgesteld, waar de concerten plaatsvinden. Zo is componist en tekstschrijver Syb van der Ploeg te zien op het podium, maar ook de Zwolse jeugdsymfonieorkest De Vuurvogel zal hun beste stukken laten klinken.

De organisatie blijft de weersomstandigheden nauwlettend in de gaten houden. Roeters: “Dat hebben we de afgelopen dagen niet anders gedaan. Je wikt en je weegt. Maar uiteindelijk was het de vraag: is het verantwoord om bezoekers, maar ook muzikanten in die hitte op het terrein te laten? Het antwoord was ‘nee’.”

Gratis zonnebrand
Met het aangepaste programma hoopt de organisatie toch op een editie als vanouds. “We hebben veel extra schaduw gecreëerd. Ook hebben we gratis zonnebrand voor iedereen en je kunt gewoon water bij ons krijgen om te hydrateren. Dus: neem je kleedje mee en kom gezellig genieten met ons in het park”, besluit Roeters.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)