Dit is een Politiek Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
Iedere bezoeker kan op deze plaats zijn politieke pennenstreken, quotes en opmerkingen kwijt. De redactie probeert na ongeveer 250 reacties dit log van een vervolg ( Politiek Log 29 ) te voorzien. Ga gerust je gang!
van joop
Tim; Weet jij meer?
Vrijdag vertrekdag
UPDATE: Leger heeft opdracht gekregen journalisten te beschermen… VS onderhandelen over vertrek Mubarak ?? Vandaag weer grote demonstratie gepland … In interview met ABC zegt Mubarak af te willen treden, maar vreest voor chaos… President geeft Moslimbroeders schuld van geweld op straat… Premier beweert dat gesprekken met oppositie zijn begonnen, demonstratie-leiders ontkennen…
Extra uitzending nu op Ned 1 over “vrijdag vertrekdag”!
Volgens Silvio Berlusconi is de Egyptische president Hosni Mubarak een wijs man.
Kan iemand mij vertellen hoe je aan een wachtgeldregeling komt van 13 jaar à ??76.000 per jaar? >:(
Helaas ben, dat kan ik niet. Is het “Loket Politiek” op slot vanavond :o:o:o
Egyte-UPDATE: ElBaradei wil president worden, als het volk daar om vraagt…Leger heeft opdracht gekregen journalisten te beschermen… VS onderhandelen over vertrek Mubarak ??
@ Dame: Opzienbarend… Provincies onderzoeken randstedelijke fusie
Noord-Holland, Flevoland en Utrecht willen ‘bestuurlijke samenvoeging’
De provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland doen onderzoek naar een fusie. Ze laten dit middels een brief weten aan minister Donner van Binnenlandse Zaken.
De provincies hopen dat het onderzoek duidelijk zal maken welke voordelen ‘bestuurlijke samenvoeging’ kan bieden. Binnen een half jaar moet het onderzoek voltooid zijn.
De komende tijd gaan de provincies al samenwerken op het gebied van openbaar vervoer, onderhoud van provinciale wegen en subsidieverlening. De provincies hopen er zo voor te zorgen dat de bestuurlijke drukte afneemt.
======================
Groningen, Friesland en Drenthe wilden ook verregaande samenwerking
======================
Waar gaat Overijssel dan mee, alleen met Gelderland?
En dan Limburg & Brabant en Zeeland & Zuid-Holland?
Zijn samenwerkingsverbanden tussen 2 provincies niet te klein?
@ Plantje: Supermarkten leven cao niet na
Prijzenoorlogen gaan ten koste van werknemers
Artikel staat op www. joop .nl
130 km/uur: 28 seconden tijdwinst
Op vier trajecten wordt op 1 mei de maximum snelheid verhoogd. Winst: tussen de 28 en 189 seconden
Op een viertal trajecten op de Nederlandse snelwegen mag vanaf 1 mei 130 kilometer per uur gereden worden. NRC Handelsblad rekende voor de verschillende trajecten uit hoeveel tijdwinst de verhoging van de maximumsnelheid oplevert.
interessant artikel in NRC[/url]
Gemeenten: Geen straf voor illegaal verblijf
Vereniging Nederlandse Gemeenten: Kabinetsplan is onnodig stigmatiserend en niet te handhaven
Bonden stellen Donner ultimatum
Vakcentrales eisen: Geen gedwongen ontslagen bij het Rijk, loonsverhoging voor overheids- en onderwijspersoneel
De gezamenlijke vakbonden hebben vandaag een ultimatum verstuurd naar Minister Donner van Binnenlandse Zaken. De bonden eisen dat de minister uiterlijk vrijdag 11 februari toezegt dat de bezuinigingen en reorganisaties binnen het Rijk worden opgelost zonder gedwongen ontslagen. Ook willen ze dat ‘rijksambtenaren een fatsoenlijke loonontwikkeling tegemoet kunnen zien’. Dat hebben de bonden via een persbericht bekend gemaakt.
Wanneer Donner de eisen van de bonden niet inwilligt, kunnen er acties volgen, zo laten de bonden weten. Op 17 februari organiseren de Samenwerkende Centrales van Overheidspersoneel een manifestatie op het Malieveld.
De onderhandelingen voor een nieuwe cao Rijk strandden dinsdag 2 februari, omdat de partijen het niet eens konden worden over bezuinigingen en loonontwikkeling.
De bonden willen loonsverhoging voor het overheids- en onderwijspersoneel. Minister Donner wil de lonen van de ambtenaren in 2011 en 2012 echter niet laten stijgen.
Bron: WWW. JOOP. NL
————————————
Tweet van de dag
vr 04 februari 2011
Collega heeft net geprobeerd het hotel te verlaten. Is tot om de hoek gekomen en moest toen onder dwang alles van camera wissen.#Egypte
Roel van Hees
.
@Dick, Wim Kok kwam enkele jaren geleden al met het idee om Nederland in 4 “provincies” op te delen. Hij zag volgens mij goede mogelijkheden om dit in Europees verband “uit te buiten”
Wim Kok was toch de laatste staatsman die NL kende 😀
Eens drama: daarom lijken mij 1-heden van 2 provincies ook veel te klein. Benieuwd wat Dame (ervaringsdeskundige/zal ongetwijfeld wel eens wat gehoord hebben) daar over te vertellen heeft.
Drama, die provinciale herindeling is voor de waterschappen ook nog interessant!
@Dick, is schaalvergroting voor de waterschappen (in feite dus verminderen van het huidige aantal) in dit geval het interessante?
Daar zijn ze mee bezig: samenwerking (ongeveer na stroomgebied). Maar een grootscheepse samenwerking (in ons gebied) is niet zo lang
geleden door een ander waterschap afgeblazen. Zij wilden liever zonder Reest & Wieden en Groot-Salland. Zo begreep ik het.
Er was erg lang ook sprake van: de waterschappen bij de provincies.
Met op locaties actieve afdelingen Waterbeheer. Dat is volgens mij aardig uit beeld geraakt. Maar we zullen het zeker vragen als we volgende maand (of in febr. nog) de ex-dijkgraaf van Groot-Salland en ex-voorzitter van de Unie van Waterschappen interviewen…..hij is ook VVD-senator: dat maakt het extra leuk 😉
Zal wel op een zaterdag moeten plaatsvinden waarschijnlijk. Hij is namelijk erg druk met vanalles en nogwat.
Gewoon als overwerk schrijven, Dick8)
:D:D:D
@Dick Is idd een interessant onderwerp. Europa is steeds belangrijker geworden. Een groot deel van de nationale wetgeving komt al uit Brussel. De beleidsruimte voor het Rijk is dus een stuk kleiner geworden. Door herindeling zijn gemeenten weer een stuk groter geworden (ik geloof dat er in Friesland plannen zijn om het aantal gemeenten tot een stuk of zes terug te brengen). Laatst stond in de Stentor dat Ommen en Hardenberg het ambtelijk apparaat gaan samenvoegen (blijven nog wel twee besturen). Zou gek zijn als waterschappen en provincies bij het oude blijven. Zeker tegen de achtergrond dat dit kabinet de overheid kleiner wil maken (“we geven de samenleving terug aan de mensen”).
Ik ben het met Drama eens, dat opschaling een logische stap is.
@ Dame: Ook een goed streven
Verder eens, maar het is natuurlijk geen verdienste van dit kabinet. Die herindelingen/opschalingen spelen natuurlijk al veel langer. Dicht bij huis: Zwolle Kampen en volgens mij worden er nog meer gemeenten bij betrokken.
Het zal allemaal best goedkomen, maar ik had Flevoland altijd aan Overijssel gelinkt, daarom viel mij 22:04 tegen.
Is dat niet geweest Dick, voor de inpoldering? Opa, kijk ik vond op zolder, foto van die ouwe schuit, is dat van voor de polder, van die goede oude tijd…
Ik heb me lang geleden voor mijn studie ooit verdiept in de bestuurlijke indeling van Nederland. Toen was net Flevoland ingesteld als antwoord op een voorstel om Nederland in – ik geloof – 24 gebieden op te delen. Dat stelde de VNG laatst ook nog eens voor (24 grote gemeenten), maar leidde niet tot warme gevoelens bij de gemeentebesturen. Jorritsma moets het toen intrekken.
@ Dame,
Dan zal het wel definitief geweest zijn. Idd, er komt me wel vaag iets boven van “voor de inpoldering”.
Ontroerend mooi! Opa, kijk ik vond op zolder, foto van die ouwe schuit, is dat van voor de polder, van die goede oude tijd…
:o:o:o
24 grote gemeenten, heb ik gehoord. Maar 24 past natuurlijk véél beter bij gemeenten dan bij steden.
Dus Tante Annemarie moest met heur billen bloot :D:D:D
Hé, lekkere avond verder. Tot morgen!
In Amsterdam blijkt dat opheffing van de deelraden (wat regering wil) juist geld kost, buiten andere nadelen (afstand tot burgers). Zo’n grote stad is moeilijk bestuurbaar kennelijk.
😮 Bij P&W beeld van wereldtoneel in Midden-Oosten. Zitten allemaal figuren aan het roer die onze ‘darlings’ zijn maar die een waar schrikbewind voeren en al decennialang stevig in het zadel zitten en worden gehouden door VS en Westen.:o
Mensenrechten toch steeds weer de sluitpost van economische belangen.:(
Nou ik denk als ze de provincies bij elkaar voegen waterschappen afschaffen en onder brengen bij de provincies dat dit vele honderden miljoenen gaat opleveren.Gaat dit gepaard met gedwongen ontslagen ja dat moet dan maar .Ik denk dat dit kabinet eindelijk eens knopen door gaat hakken wat al jaren terug had moeten gebeuren.
@jaap. knopen doorhakken hoort bij besturen. Maar dan wel op basis van een visie beleid ontwikkelen, en niet domweg vanweges bezuinigingen.
Met het opheffen van de waterschappen verdwijnt binnen de kortste keren de (in eeuwen opgebouwde) expertiese. Bovendien zijn de stroomgebieden provinciegrens-overschrijdend; dat werkt niet in de praktijk: de ene provincie kan de ander opzadelen met haar problemen, omdat het toch allemaal stroomafwaarts gaat.
@Jaap Eens dat het aan de regering is een besluit te nemen over de inrichting van het openbaar bestuur. Dat zal wel enige efficiencybesparing kunnen opleveren, maar daar moet je niet teveel van verwachten. Ons openbaar bestuur is vergeleken met dat van andere landen relatief niet zo duur; zelfs in de VS zijn er relatief meer ambtenaren dan in Nederland. Het beeld is vaak anders.
Waterschappen zijn het oudste bestuur in Nederland met een uitvoerende belangrijke taak. Ik denk niet dat het wijs is ze op te heffen. Als je geld wilt verdienen op de overheid, dan zul je taken moeten schrappen. Dat heeft het meeste effect. Dit kabinet wil naar een kleinere overheid. Dus je wordt is dat opzicht op je wenken bediend. Mijn vraag aan jou is welke taken jij zou willen schrappen en waarom?
Zoals ik al zei de waterschappen afschaffen en over laten. vloeien in de provincie.Van daaruit de boel aansturen waardoor veel ambtenaren achter het bureau weg kunnen.Zo simpel is het allemaal.
Klinkt idd simpel, Jaap, om niet te zeggen simplistisch. Misschien moet je jezelf aanbieden als organisatie-adviseur, want ik denk dat er veel overheden (Rijk, provincies, waterschappen en gemeenten) staan te springen om mensen die op eenvoudige en doeltreffende wijze de kosten kunnen drukken zonder dat het ten koste gaat van de dienstverlening en uitvoering van het huidige takenpakket. Zal een makkie voor je zijn, zo te lezen. 8)
@ drama & Dame (10:32 & 10:43); bedankt voor het verwoorden van ook mijn gedachten.
@Dick goedkoop is duurkoop, zeggen ze weleens. Ik denk dat ze met opheffen van waterschappen en/of provincies met het kind het bedwater weggooien. Water en waterveiligheid is in ons land een belangrijke zaak, daar moet men niet te lichtvaardig mee omgaan. daarmee wil ik niet zeggen dat het openbaar bestuur niet anders kan worden ingericht, maar dan wel graag vanuit een visie en met kennis van zaken.
Alweer helemaal eens. Er moet een lange termijn-visie achterzitten die niet afhankelijk is van de grillen van een Kabinet die er hooguit 4 jaar zit.
Dick, natuurlijk zit er lange termijnvisie achter, en het opheffen van de waterschappen zal ook niet in deze kabinetsperiode gebeuren. Van een snelle besparing kan men ook niet genieten, want er moet een grondwetswijziging aan vooraf gaan. Maar dat er politieke steun voor het opheffen van de waterschappen is, blijkt uit het feit dat PvdA, SP, GroenLinks, PVV en D66 en VVD in 2010 in meer en mindere mate voor waren. De enige medestanders van jou werkgever die aangaven om op de oude voet te willen door te gaan zijn het CDA en de andere christelijke partijen.
?én van de opties is om de waterschappen onder te brengen bij Rijkswaterstaat. Ze kunnen dan doen wat ze altijd deden, maar zonder direct gekozen bestuur. Daar ben ik wel voor, want als je kijkt naar de geringe opkomst bij de verkiezingen ± 25%, weegt dat niet op tegen de kosten van het organiseren van deze verkiezingen ± 100 miljoen euro.
Maak je niet druk VVD-er. Het opheffen van waterschappen gaat niet gebeuren. Optie RWS is niet logisch. Ga hier verder niet te gedetailleerd op in. We zien het wel VVD-er, mijn mening staat hierboven. Lekkere zaterdagavond verder 😉
@ VVD-er Wel beter je programma lezen:
Heee!!, sjagerijn, ik maak mij op geen enkele manier druk. Ik beschrijf alleen maar een visie, die vorige door politieke partijen ( ook jou partij )neergelegd werd.
Het blijft toch in de glazen bol kijken, zeker voor degene die geen idee heeft van het takenpakket. Dagelijks maar ff het vizier op Egypte:
Betogers houden stand, Mubarak klampt zich vast aan macht
Update NDP-partijtop weg, Mubarak toch niet. Tahrirplein nog in handen van demonstranten. President weigert af te treden ondanks toenemende druk
————
Ben nu echt weg; tot morgen!
VVD-er: chagrijn 😉 Hoest met de mensenkennis? Niet zo bijzonder, schijnbaar. Maar dat past wel bij egocentrische, zelfingenomen VVD-ers. Trouwens: Jouw is als bezittelijk voornaamwoord met een w. zie 20:26 & 20:39 😮
en PvdA-programma pleitte niet voor opheffing maar andere bestuurlijke inbedding:
PVV heeft hetzelfde idee als PvdA:
En hier zijn ze weer!! Dame en VVD`er met hun Babylonische spraak ( schrijf ) verwarring.
Dame, ik heb helemaal niet gekeken, of gedacht, aan het VVD programma. Dat kan u ook niet uit mijn reactie opmaken, of u moet het achterstevoren gelezen hebben. Zoals ik bij Dick al aangaf, beschrijf ik een visie ( i.v.m. politieke steun voor waterschappen )van bepaalde politieke partijen in 2010. Niets meer, niets minder.
@ VVD-er, ben er ook weer. Maar ik denk alweer aan vertrekken. Je weet wat er van de politieke voornemens terecht komt. Bovendien hebben we in NL nu eerst met een regeerakkoord te maken. Van oudsher zitten er veel vertegenwoordigers van agrariërs (CDA) en het bedrijfsleven (VVD) in waterschapsbesturen. Maar ik heb nog geen nieuws gelezen.
Misschien moet je dan toch meer woorden in je woordenboek opzoeken, VVD-er. 😉 Ik lees uit vorenstaande toch echt dat jij schrijft dat de VVD “in meer en mindere mate voor” opheffing van de waterschappen is. Dat spoort niet met het VVD-verkiezingsprogramma 2010. Het lijkt mij toch niet onlogisch om te veronderstellen dat ook de VVD de “visie” waar jij het over hebt in het programma heeft verwoord. Dat is dan een andere visie dan in jouw reactie. Misschien zit je toch wel bij de verkeerde club.:)
Hoest met de mensenkennis van de linkse wensdenkers die andersdenkenden voor rotte vis blijven uitmaken. Wat mij bij het volgende punt brengt: waarom betichten dit soort figuren rechts er altijd van te ??stigmatiseren?? terwijl ze zelf niet anders doen? Zelfprojectie?
He Assie, eerst de posting van 20:39 uur lezen voordat je oordeelt.
Aanwinst voor Zwolle Met politieke items[/url]
Jullie blijven linkse drammers, het zal mij een worst zijn, of de waterschappen wel of niet opgeheven worden. Al gun ik wel iedereen zijn baan. Nogmaals, ik beschreef een visie van bepaalde politiek partijen in 2010. Dat de VVD daarna in zijn verkiezingprogramma een andere uitgangspunt heeft genomen, het zal wel.
En wat die club betreft, ik voel mij er senang bij.:D
Heb ik gelezen Dame, maar hoe vaak gaat onze linkse wensdenker wel niet over de schreef? Het ging me ook meer om zijn laatste zin van mijn quote.
Ook dit is een nieuwe – ook politieke – site in Zwolle[/url]
Geen babylonische spraakverwarring,gewoon duidelijk en helder.:D
http://nu.pvda.nl/berichten/2011/02/Speech-job-cohen-campagneaftrap-bakkeveen.html
Bedankt Dame; kende ik niet. 😀
Gewoon duidelijk en helder :D:D:D
Sterk stuk:
De economie VVD’s stokpaartje. Maar nodig 10 economen uit….heb je 10 verschillende meningen. Dit verhaal spreekt me erg aan.
Watertechnologie 😀
Hoppa
:D:D:D
Dat past dan wel weer goed in je wereldbeeld, of niet, VVD-er?
03-02-2011. De PvdA kwam bijeen in het Conservatorium om de laatste veertig PvdA-kiezers lekker bij elkaar te houden. Lodewijk Asscher en Job Cohen vertelden beiden op hun geheel eigen wijze de blijde boodschap van het socialisme. Tevens werden er mensen geinterviewd. Zo was er een mevrouw die minder moest werken omdat ze de kinderopvang niet meer kon betalen. Blijkbaar kost het meer om je kind op te laten vangen, dan dat je kunt verdienen als kapper. Toen mochten er vragen gesteld worden door de toegestroomde bejaarden. Zo was er een vraag over het opgehoopte geld in schurkenstaten, het feit dat de Chinezen wel veel spoor kunnen aanleggen en vroeg een oude vrouw zich terecht af waarom zowel zijzelf vroeger, als haar dochter vroeger en nu haar kleindochter geen huis kan vinden in Amsterdam. Het was een gezellige avond waar met name Lodewijk Asscher zijn tijd, als hij niet aan het woord was, gebruikte om te sms-en of om een tukje te doen. En oh ja, Thomas van der Dunk en Achmed Baâdoud waren er ook.
Nog even een aanvulling: ⤽visie 2010 i.v.m politieke steun waterschappen⤝, betrouwbare 😉 ) bronnen uit liberale kring melden dat in het conceptverkiezingsprogramma van de VVD de draai wordt gemaakt. Het zou aansluiten bij het streven om te komen tot een kleinere overheid. Gillissen, secretaris van de programcommissie, wil het bericht niet bevestigen, noch ontkennen. ⤽Maar⤝ zegt hij desgevraagd ⤽tegen het licht van de economische crisis is veel bespreekbaar geworden. Er zijn geen taboes??. Nadrukkelijk stelt hij dat aan het conceptprogramma nog druk wordt geschreven.
En zo kregen we weer een ander geluid.
Een nieuw geluid?, aan welke andere partij doet mij dat denken.:'(
Dit zou ich niet waar kunnen zijn? Job Cohen, LEUGENAAR 😮
Een nieuwe lente, een nieuw geluid. Ik zou zeggen: Herman Gorter.
En het bleef nog lang en gezellig in het Conservatorium.8)
‘Geen kinderen meer voor falende ouders’
Drie hoogleraren en twee kinderrechters pleiten voor de omstreden maatregel. Ook bij Jeugdzorg klinkt roep om verplichte anti-conceptie
Mensen die keer op keer laten zien dat ze het ouderschap niet aankunnen, moeten verplicht aan de anticonceptie. Die omstreden maatregel willen drie hoogleraren en twee kinderrechters, zo meldt RLT Nieuws. De roep om een gedwongen prikpil voor ouders die eerder hun kinderen ernstig hebben mishandeld of verwaarloosd, klinkt ook in de jeugdzorg.
—————-
Dan geen kinderen maar honden 😮 Gister in DWDD wisten Midas Dekkers en die mooie mopperaar wel raad met………honden :D:D:D:D
Bericht door dick, op 5 februari 2011 om 21:49
Gaat de staat er een ?bermensh van maken? Of glijden we af.
Tsssssssss
Pardon Derk?
Dick.
Als voorbeeld werd een vrouw met een verstandelijke beperking als voorbeeld genomen,die vrouw had al 14 kinderen gekregen en telkens werden de pasgeborenen uit huis geplaatst,de vrouw bleef zwanger worden,omdat ze een kind wilde behouden.
Ik vind dit een hele moeilijke materie waar heel zorgvuldig mee omgegaan moet worden,
Schrok ff van dat verschrikkelijke woord (21:55). Benieuwd hoe ze dit willen definiëren
Het klinkt idd heel erg naar “verschillende lagen mensen”. Waarboven, vanzelfsprekend, de VVD-er heerscht.
@ Zwolse, 21:58 is wel een heel goed voorbeeld.
Bericht door dick, op 5 februari 2011 om 21:56
Pardon Derk?
Staat gaat bepalen wie wel en niet kinderen mag krijgen?
Ja, nu heb ik em Derk maar
Wat vind je van Zwolse’s voorbeeld dan?
Sterke column VK-opinie
Assendörper 21:45
Ha,ha,ha,??.. jammer dat de foto er niet bij staat. Lijkt wel een begrafenis.
Het sterfhuis van de linkse lolbroeken. :D:D:D
Dat is een extreem gebeuren Dick, oke er zullen gezinnen/zaken bij zijn om er over na te denken, maar mag een overheid dat opleggen? Trouwens er zijn meer voorbeelden bv 2 minderbegaafde mensen die mochten trouwen en toen er een kind kwam het meteen uit huis gehaald werd.
Voor maatregelen als dit moet eerst een wet/duidelijke richtlijnen komen ipv uit proberen via een MEE of jeugdzorg.
Vind het ook moeilijk. Maar dat “?bermenschen kweken” moet toch wel ten allen tijde voorkomen worden.
VVD’er, jij hebt gevoel voor humor. Krijg jou wel aan het lachen maar die linkse wensdenkers blijven chagrijnig en krijg ik niet aan het lachen. :D:D:D
Sorry voor het woord Dick maar zo komt het wel op mijn over. Politiek mooi maar veel info komt echt uit subsidie verslindende organisaties. En de resultaten van die stichtingen zijn bedroevend maar worden wel politiek meegenomen.
Het gaat er natuurlijk wel over of het wenselijk is of de overheid gaat bepalen of mensen met een beperking wel of geen kinderen mogen krijgen.
Waar ligt de grens en wie bepaald dat,ik persoonlijk vind dit erg moeilijke ethische vraagstukken,en daar kun je niet licht over denken,laat staan beslissen.
Ik heb ooit een reportage gezien over dat zwakbegaafde stel die steeds kinderen kregen, waar Zwolse over schreef. Ongelooflijk zielig. De vrouw wilde zo graag een kindje voor zichzelf en hoopte steeds dat ze die ene wel mocht houden. In de VS laten ze dat soort mensen weleens oefenen met het hebben van een baby, door ze een pop die zich gedraagt als baby te geven. De bedoeling is om die mensen te laten ervaren wat de verantwoordelijkheid voor een baby inhoudt: 24 uur per dag, 7 dagen per week. Vaak hebben ze een romantisch beeld van een gezinnetje maar kunnen dat niet waarmaken als het kindje teveel huilt en steeds verzorging vraagt. Ook heb ik eens een reportage gezien van een gezond kind van twee zwakbegaafden. Die mensen hadden veel hulp gehad met opvoeden. Het meisje was gek op haar ouders maar was al vroeg in de rol van verzorgende terecht gekomen. Dat gun je een kind ook niet.
Maar sterilisatie of een pil geven zoals dat in Zweden tot ver in de jaren ’80 gebeurde, gaat wel erg ver. Dat geeft mij dezelfde associaties als die Derk heeft. Die pop dat lijkt me nog het beste idee. En dan voor de knuffelbehoefte maar een poes nemen.
Och Cohen, leugenaar. zware woorden voor een politieke stellingname van Cohen. Want zeg nu zelf, dit kabinet maakte idd een vliegende start met die 6 maatregelen, maar op zich waren dat niet de zwaarste beslissingen. Die 100 dagen van het vorige kabinet worden erg afgezeken door GS-aanhangers, maar contact zoeken met de samenleving is toch op zich een goede zaak.
We moeten nu 18 miljard bezuinigen. De eerste maatregelen (speciaal onderwijs, collegegeld, WSW, Wajong) zijn al duidelijk, maar geloof vanaf 3 maart komt er nog veel meer op ons af. De vraag is of 18 miljard voldoende zal blijken te zijn, nu dit kabinet een half miljard uittrekt voor het opleiden van 1000 Afghaanse agenten (weet je nog: 500.000 per agent:o) en anderhalf miljard voor een ‘industriepolitiek’. Dit kabinet dat de samenleving “terug wil geven aan de mensen” gaat ’topbedrijven’ begeleiden en financieel steunen. Klinkt niet echt liberaal en marktdenkerig. Vraag is wel wie deze investeringen uiteindelijk zullen gaan opbrengen?
Oh, nog een aanvulling: ik geloof dat ik erom moet “lachen”, omdat ik anders geen “humor” heb. Nu bij deze: haha.
Dame ……….;)
Een dag niet gelachen, met dame, is een dag niet geleefd :):):)
:D:D:D
Ach Derk, ik had eigenlijk al spijt toen ik op verzend drukte, want dit is niet mijn stijl van reageren. Maar de clich?’s die hierboven worden gebezigd, prikkelden me. Ik hou niet zo van sjabloondenken en het steeds reageren op het ‘hoe’ in plaats van het ‘wat’. En ja, dan doe ik het zelf ook…:(
Liever theedrinken dan in tegenstellingen denken want dat leidt tot dit soort taferelen:
Ach VVD-er, ik kreeg gisteren de vraag of ik met de komende verkiezingen VVD stem, vanwege een persoonlijke sympathie voor iemand op die lijst. Toen heb ik idd wel even hartelijk gelachen (en die persoon ook, trouwens).:)
Dame, die reactie van mij was niet voor jou bedoeld, maar volgens mij kun je wel tegen een geintje.;)
Als ik je gekwetst heb, dan spijt me dat.:(
Assie :-*
Ik ben blij dat de VVD, wat humor in dit land brengt. :D:D:D
Als ze zich daartoe zouden beperken, zou ik het ook prima vinden.:D
Als deze ,,humor,,:o Nederland maar bespaard blijft.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/05/in-beeld-extreem-rechts-marcheert-door-luton/
Aan u de keus: een school of een Afghaanse politieman
Ronald Plasterk, 05-02-2011.
Elk besef van verhoudingen is zoek. Alles om een meerderheid te behalen.
Ooit voerde Margaret Thatcher de slogan: ??There is no alternative??, afgekort TINA. Die tijd is in Nederland helemaal voorbij. Mark Rutte voelde dat goed aan toen hij over zijn regeerakkoord zei dat ??rechts daar de vingers bij zou aflikken??. De keuzes zijn terug. Vorige week vrijdag besloot het kabinet 300 miljoen euro te bezuinigen op het speciaal onderwijs, en de villabelasting te verlagen. De onderwijsbezuiniging gaat ten koste van de rugzakjes van de kwetsbaarste leerlingen; het CNV becijfert dat 6.000 leraren hun baan verliezen.
Villabelasting
Technisch zit het met die villabelasting zo: huiseigenaren betalen inkomstenbelasting over 0,55 procent van de waarde van de woning (het eigen woning forfait). Er is een tweede tariefschijf boven de miljoen, van 2,35 procent, dus over zeer dure huizen wordt voor het deel boven het miljoen een hoger tarief gerekend. Omdat elk jaar de prijzen stijgen (volgens het CPB met zo??n 3 procent per jaar), zou je elk jaar de tariefgrens kunnen opschuiven. Nu heeft het vorig kabinet, op voorstel van toenmalig staatssecretaris van belastingzaken, Jan Kees de Jager, besloten die tariefgrens te bevriezen, zodat in de loop van de komende jaren ook huizen die nu nog iets onder het miljoen kosten de grens zouden bereiken (en over het deel boven het miljoen hoger zouden worden belast).
Deze maatregel was onderdeel van een groter pakket, waarin ook werd besloten tot het verhogen van de AOW-leeftijd, en tot aanpassingen in de zorg. De Jager beargumenteerde het besluit als volgt: ??Het kabinet heeft ook een bijdrage willen vragen van hogere inkomens c.q. meer-vermogenden aan de lange-termijnhoudbaarheid van de collectieve sector.??
Cadeautje
Nu wordt de villabelasting zoals die was vastgesteld dus verlaagd, en beargumenteert De Jager zijn nieuwe standpunt als volgt: ??Een villabelasting moet geen portiekbelasting worden.?? Maar in de werkelijke wereld ligt de prijs van een portiekwoning of welk ander gewoon huis dan ook in de verste verte niet in de buurt van een miljoen euro. Het CDA doet een cadeautje aan de achterban van de VVD. In een tijd dat er voor de middeninkomens en lage inkomens nog een hoop sociale ellende in de pijplijn zit, moet je dit niet willen.
Ook vorige week vond het nachtelijke debat over Afghanistan plaats. Een debat over oorlog en vrede. Dat was niet de plaats om aandacht te vragen voor het financiële aspect. Maar de missie kost 500 miljoen euro. Daarvoor worden alles bij elkaar zo??n 1.000 politieagenten opgeleid.
Gealfabetiseerd
De regering zegt in de brief waarin ze het missiebesluit toelicht: ??De civiele politie heeft in Afghanistan doorgaans een slechte reputatie en staat veelal te boek als corrupt.?? De op te leiden persoon is dus mogelijk corrupt, en vrijwel zeker analfabeet. In een tweede brief schreef de regering: ??Zolang alfabetisering nog geen vast onderdeel uitmaakt van het curriculum zal Nederland dit zelf opnemen in de basisopleiding.?? Twee weken extra opleiding, waarin ook nog ??aandacht voor mensenrechten, vrouwen en kinderrechten en integriteit??, (en dat alles met hulp van tolken). Na een paar weken mag de student zijn Nederlandse kogelvrije vest meenemen, en sturen we hem gealfabetiseerd en al over de bergkam, niet wetend aan welke kant hij gaat meevechten. Ik hoor bij de 71 Kamerleden die hebben tegengestemd.
Dit was een kwestie waarin terecht in het Kamerdebat de kosten nauwelijks een rol speelden. Maar de feiten hoeven niet ontkend te worden: die training kost per persoon orde van grootte 500.000 euro. Voor een half miljoen euro kunnen we in de regio een complete school bouwen, en dan houd je nog genoeg over om tot in lengte van dagen de exploitatie van die school te betalen. Voor één politieman heb je een hele school. Kortom: elk besef van verhoudingen is zoek. Alles om een meerderheid te behalen. Het zijn keuzes. We gaan het de komende tijd nog vaak zien.
Waddenfonds mag geen grabbelton zijn
op 2 februari 2011
De brandbrief van de provincies Groningen en Friesland aan het kabinet over het Waddenfonds is mij uit het hart gegrepen. Het kabinet snoept van alle kanten uit dit fonds, terwijl het is ingesteld voor het compenseren van schade en ongemak van de gaswinning in het Waddengebied. Het Waddenfonds mag geen grabbelton zijn! Ik heb een spoeddebat aangevraagd over deze kwestie. De PvdA pleit voor harde criteria voor de toekenning van geld uit dit fonds voor projecten, vanaf 1 april 2011.
Er speelt meer. Zo moeten de Waddenfondsprojecten op de afgesproken termijnen worden toegekend. Maar het ministerie vertraagt dat stelselmatig!
Het Rijk strijkt jaarlijks enige miljarden op door gaswinning. Het Noorden krijgt daar ter compensatie circa 35 miljoen per jaar voor terug. Dat geld is bestemd voor plannen en projecten voor toerisme en in het bijzonder natuurverbetering. Maar een deel werd bestemd voor het uitkopen van kokkelvissers, er is geld uitgegeven aan economische activiteiten én het kabinet ‘leende’ 25 miljoen euro uit het Waddenfonds om gaten in de begroting van Vrom te dichten. En ook nu weer denkt de staatssecretaris het geld te kunnen verjubelen aan grote projecten die niks met de Waddenzee van doen hebben, en het dichten van het gat op zijn begroting voor de Afsluitdijk.
Mijn fractiegenoot Tjeerd van Dekken en ik trokken eind vorig jaar al hierover aan de bel. Voor de PvdA is het helder: het Waddenfonds is bestemd voor de Wadden. Dat zijn harde afspraken en we vinden het onaanvaardbaar dat de regering voor andere doeleinden een greep uit het fonds doet.
Stop bezuinigingen en privatisering openbaar vervoer
op 3 februari 2011
De PvdA wil een openbaar vervoer waar de reiziger en niet de aandeelhouder centraal staat. Goed, efficiënt, op tijd en betaalbaar. De PvdA steunt daarom de acties tegen de miljoenenbezuinigingen van het kabinet en de verwachte kaalslag in het openbaar vervoer.
Het kabinet-Rutte gaat tientallen miljoenen euro’s bezuinigen op het openbaar vervoer. In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag betekent dat u langer moet wachten bij de halte, dat er minder bus- en tramlijnen zullen rijden en minder metro’s per uur op het perron zullen stoppen. Het wordt dus nog moeilijker om op tijd op uw werk, op school of bij de kinderopvang te komen. En aan duurdere kaartjes valt met de plannen van dit kabinet niet te ontkomen.
En dat is nog niet alles. De vervoersbedrijven in deze steden, het GVB, de RET en de HTM, moeten van dit kabinet worden opgeheven. Dat zal grote gevolgen hebben voor de werkgelegenheid. Het openbaar vervoer wordt gedwongen geprivatiseerd, verkocht aan de hoogste bieder.
Marktwerking heet dat. Wij noemen het chaos. Dit staat u te wachten: dienstregelingen kloppen niet meer, verbindingen sluiten niet meer aan, er komt een apart bedrijf voor de wissels, en weer een ander bedrijf gaat over de reizigersinformatie, misschien wel twee. Heeft het kabinet dan niets geleerd van de problemen met ProRail en de NS? Kortom, door de miljoenenbezuinigingen en de uitverkoop van het openbaar vervoer bent u straks duurder uit en langer onderweg.
De PvdA steunt daarom de acties tegen de bezuinigingen en verwachte kaalslag.
En velen betreuren Geert.:o
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2788/Geert-Wilders/article/detail/1831949/2011/02/06/Wilders-tegen-bezoek-Rosenthal-aan-Ramallah.dhtml
“Aan u de keus: een school of een Afghaanse politieman”
die Plasterk kan het achteraf weer gemakkelijk zeggen. “Aan u de keus”?
Aan wie de keus? Niet aan de stemmerts, want die hebben hun kruisje maanden geleden al gezet. Met als gevolg dat Plasterk c.s. nu niets meer te doen hebben dan in de oppositie geen rol te spelen.
En de bovengenoemde keus in de 2eK. was er NIET, want het was vóór of tegen het missie-voorstel, en anders niet.
En ja, als het voorstel wordt aangenomen dan kun je het daarmee gemoeide geld niet aan iets anders uitgeven. Ook dat is geen nieuws.
Dus waarom schrijft Plasterk dit stukje eigenlijk?
Drama.
Misschien om de kiezer bewust te maken waar je op stemt met de as verkiezing?
Heb niet het idee dat R.Plasterk uit verveling dit schrijft,jij wel?
Nee Zwolse, niet uit verveling, WANT idd ivm de as verkiezingen. Verder als geen oppositievoeren komt de PvdA momenteel niet. En als dit soort “stukjesschrijverij” voor de buhne het dan moet zijn….
Drama.
Dit soort ,,stukjesschrijverij,,zoals jij het benoemd,geeft tenminste wel aan dat,dat de gekozen koers NIET de koers is waar de PVDA voor staat.en ja door dit soort ,,stukjesschrijverij,, kan de kiezer voor zichzelf bepalen welke keus hen het meeste aanspreekt.
Drama.
Ook aan dit soort stukjesschrijverij heeft/krijgt de kiezer meer inzicht dan alleen de papieren beloftes,die tot nu toe zijn gegegeven.
Transparantie was toch ook een belofte?
BEREKENING KOSTEN PARAMILITAIRE MISSIE PER PERSOON PER DAG
begroting totale kosten missie : 500.000.000 euro
aantal opgeleide “politiemensen” : 1000
kosten per opgeleide “politieman” : 500.000
opleidingsduur per “politieman” 18 maanden = 365×1.5=547.5 dagen
opleidingskosten per “politieman” per dag : 500.000/547.5 = euro 913.24
opleidingsduur per “politieman” per dag bij een 6 daagse studie/werkweek : 547.5 x 6/7 = 469.28
opleidingskosten per “politieman” per dag bij een 6 daagse studie/werkweek =
500.000/469.28 = euro 1065.46 per persoon per dag.
opmerking 1 : “politieman” is tussen aanhalingstekens geschreven omdat in werkelijkheid sprake is van een (para)militaire missie met een daarbij behorende training. Het gemaakte onderscheid tussen politieman en militair is buitengewoon lastig, zo niet onmogelijk. De kans dat de opgeleide recruten mee gaan doen in gevechtshandelingen is gelet het feit dat er sprake is van een voortdurende oorlogssituatie heel groot. Het overgrote deel van de uitgezonden mensen vanuit Nederland onderstreept het militaire karakter. Zij zijn ook daadwerkelijk militair. Van 545 uitgezondenen gaan er slechts 40 politiefunctionarissen en 5 juridische specialisten mee. De andere 500 zijn beroepsmilitair, dat is dus meer dan 90% ! Hierbij niet te vergeten het militair materieel wat meegaat, zoals de F 16 gevechtsvliegtuigen. Dit een civiele missie noemen, zoals VVD, CDA, CU, SGP, D’66 en Groenlinks doen heeft weinig met de werkelijkheid te maken. Is of gewoon bedrog of hopeloos naief.
opmerking 2 : in bovenstaand rekenvoorbeeld gaat het om begrote kosten. Wat de werkelijke kosten zullen zijn is moeilijker te voorzien, omdat dit ook afhankelijk is van het aantal en omvang van gevechtshandelingen met deze missie verbonden.
precies Zwolse, het enige wat je van de PvdA hoort is, wat ze NIET willen. Daar win je geen extra stemmen mee.
Nopu Drama, er is 1 beweging (een politieke, democratische partij is het nog steeds niet), die toch 1,5 miljoen stemmers heeft gekregen door alleen maar aan te geven wat ze niet willen. Wat ze wel willen is me niet helemaal duidelijk, behalve dan dat alle hoofddoekjes afgedaan moeten worden, alle moslims het land uit moeten (ik overdrijf) etc. etc. Overigens is de PVDA er bij gebaat snel afscheid te nemen van Job Cohen, hij is totaal niet geschikt om deze partij uit het slop te trekken. Laat dat maar aan de jongere garde over.
@Stadshagenees. Die 1,5 meloen stemmerts bestaan bijna allemaal uit de zwevende stemmerts op populisten (dus altijd extreem, links of rechts). Die zullen nooit op een “over-de-datum”/pluche-partij als PvdA stemmen; hoe hard die ook NIET gaan roepen. Ben met je eens, dat verjonging de enige kans voor de partij is, maar dat geldt wel voor meer partijen…
@Zwolse, die rekensommetjes achteraf; heb ik Plasterk hierover gemist vóór dat die stemming plaats vond?
Stadhagenees ik snap niet helemaal waarom de Pvv er weer bij gehaald word, schijnbaar moet dit bij elke discussie het is mij allemaal een beetje te goedkoop.
Die rekensommen waren wel bekend, Drama. Bij P&W zat voor de stemming iemand (een journalist geloof ik), die het rekenen niet geheel beheerst, want hij kwam op 50.000 per opgeleide agent uit, terwijl het juiste bedrag maal 10 is.
Overigens is die 500.000 waarschijnlijk een conservatieve schatting. Enfin, kennelijk hebben we dat bedrag ervoor over om mee te mogen doen op het internationale toneel.
Beste Jaap, behalve schreeuwen biedt de PVV ons land helemaal niets, behalve haat en onverdraagzaamheid, of jij het nu leuk vindt of niet, ik blijf die beweging erbij slepen, net zolang tot ze niet meer bestaan. Niet van die lange tenen h?? Wilders en kornuiten beledigen alles en iedereen en dan mag ik de PVV er niet bijslepen??? Selectieve verontwaardiging en hypocrieet. Nu beledigt Wilders ook weer minister van Buitenlandse Zaken Rosenthal, lekker zo’n gedoogpartner. Ik vind dat geschreeuw van Wilders meer het gedrag van een doorgedraaide dorpsgek!
Zoals ik al zei erg goedkoop want de discussie ging helemaal niet over de pvv. En als je ook al gaat schelden is dat een teken van extreme zwakte.Jammer maar het moet hier geloof ik alleen maar over Wilders gaan.
Natuurlijk waren die cijfers wel bekend Dame, maar ik heb ze van de kant van de tegenstemmerts vooraf niet gehoord. Blijkbaar vindt de PvdA het nu pas een argument. En als dat dus het oppositievoeren is, dan heeft straks de PVC-club met gemak een meerderheidspositie in de 1eK. en zijn de rapen gaar.
ben even weg.
Jaap.
Het tegendeel is waar,heb in de loop van de ochtend enkele feiten neer gezet,dus alle ruimte en vrijheid om inhoudelijk je visie erover uit te spreken.
Nee dat ga ik niet doen Zwolse er word mij hier teveel door de pvda bril gekeken.Daarbij als er al wat positiefs over de pvv word geschreven dan word dat hier gelijk afgebrand en daar heb ik niet zoveel zin in.
Ach jaap, door die bril kijk ik niet maar ik zie wel een overeenkomst tussen de PvdA en de PVV, beide hebben hun poot stijf gehouden met die missie 😉
ja die vind ik wel goed derk :D:D:D
Groot compliment Derk :D:D:D Heel anders dan CU/De vleesch noch visch-partij en GL.
Wat is de PvdA toch VOOR veel zaken. Tuurlijk, als je oppositie voert ben je tegen veel dingen. Da’s logisch. Wat zou oppositie toch betekenen 😉 http://www.vandale.nl
Daar heb ik de van dale niet voor nodig dick 😉
Voor/tegen oppositie was meer een reactie op drama.
Dat klinkt velen als muziek in de oren denk ik. Van RTV Oost:
Missie Kunduz: Doet GroenLinks wat het PvdA verwijt?
Sap had tegen missie gestemd als kabinet daardoor was gevallen maar verwijt PvdA opportunisme
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks zou geen steun hebben verleend aan de missie in Kunduz als daardoor het kabinet ten val had kunnen komen. Dat zei fractievoorzitter Jolande Sap zaterdag tjdens het partijcongres in Utrecht. Op Twitter wordt hierop verbolgen gereageerd door Diederik Samsom van de PvdA. Sap zei afgelopen week in een interview met Vrij Nederland dat juist de PvdA haar principes in de vriezer heeft gezet. Wie is er nu principiëler? GroenLinks of de PvdA?
Door redactie Joop
Op het partijcongres van GroenLinks was de steun aan de politietrainingsmissie naar de Afghaanse provincie Kunduz het hete hangijzer. Hoewel een motie werd aangenomen waarin de gang van zaken werd betreurd, besloot de partij toch eensgezind achter Sap te gaan staan.
In de video is vanaf minuut 2.40 te horen dat de fractie van GroenLinks geen steun had verleend aan de missie Kunduz als het kabinet daardoor ten val was gekomen.
In Vrij Nederland haalde Sap uit naar de PvdA vanwege de houding van de partij in het hele debat over de Nederlandse aanwezigheid in Afghanistan. Zij zei in een interview:
“Martijn van Dam van de PvdA heeft zelfs gezegd: als Maxime Verhagen oren naar zo??n missie heeft, is er iets mis. Zo diep zijn de wonden die het vorige kabinet heeft achtergelaten. De PvdA zet haar idealen van internationale betrokkenheid in de diepvries vanwege de binnenlandse politiek van het moment. Dat betreur ik zeer. Ook in barre omstandigheden moet je proberen nét dat beetje binnen te halen dat verschil kan maken. Anders zet je jezelf voor een behoorlijke periode buitenspel.”
Diederik Samsom twitterde naar aanleiding van Sap’s uitspraken op het congres (in de video vanaf) en in Vrij Nederland het volgende:
Begrijp dus dat GL tégen missie had gestemd als Kabinet erdoor was gevallen. Dan was dit – bit.ly/g1Liaj – wel een heel raar verwijt.
=============
Als je de bron vermeld komt ie schijnbaar ook al in de censuurmachine:
Dan maar niet.
Voor de 2e keer in de censuurmachine hoe kan dat?
Missie Kunduz: Doet GroenLinks wat het PvdA verwijt?
Sap had tegen missie gestemd als kabinet daardoor was gevallen maar verwijt PvdA opportunisme
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks zou geen steun hebben verleend aan de missie in Kunduz als daardoor het kabinet ten val had kunnen komen. Dat zei fractievoorzitter Jolande Sap zaterdag tjdens het partijcongres in Utrecht. Op Twitter wordt hierop verbolgen gereageerd door Diederik Samsom van de PvdA. Sap zei afgelopen week in een interview met Vrij Nederland dat juist de PvdA haar principes in de vriezer heeft gezet. Wie is er nu principiëler? GroenLinks of de PvdA?
Site: Op het partijcongres van GroenLinks was de steun aan de politietrainingsmissie naar de Afghaanse provincie Kunduz het hete hangijzer. Hoewel een motie werd aangenomen waarin de gang van zaken werd betreurd, besloot de partij toch eensgezind achter Sap te gaan staan.
In de video is vanaf minuut 2.40 te horen dat de fractie van GroenLinks geen steun had verleend aan de missie Kunduz als het kabinet daardoor ten val was gekomen.
In Vrij Nederland haalde Sap uit naar de PvdA vanwege de houding van de partij in het hele debat over de Nederlandse aanwezigheid in Afghanistan. Zij zei in een interview:
“Martijn van Dam van de PvdA heeft zelfs gezegd: als Maxime Verhagen oren naar zo??n missie heeft, is er iets mis. Zo diep zijn de wonden die het vorige kabinet heeft achtergelaten. De PvdA zet haar idealen van internationale betrokkenheid in de diepvries vanwege de binnenlandse politiek van het moment. Dat betreur ik zeer. Ook in barre omstandigheden moet je proberen nét dat beetje binnen te halen dat verschil kan maken. Anders zet je jezelf voor een behoorlijke periode buitenspel.”
Diederik Samsom twitterde naar aanleiding van Sap’s uitspraken op het congres (in de video vanaf) en in Vrij Nederland het volgende:
Begrijp dus dat GL tégen missie had gestemd als Kabinet erdoor was gevallen. Dan was dit – bit.ly/g1Liaj – wel een heel raar verwijt.
======
Heb de naam van de site niet genoemd; misschien helpt het?
@ Admin, waarom zit mijn onschuldige bericht 3x in de censuurmachine?
Het moet zéker eerlijker…de verschillen tussen (relatief) arm en (puisant) rijk, worden groter en groter met dit Kabinet.
Missie Kunduz: Doet GroenLinks wat het PvdA verwijt?
Sap had tegen missie gestemd als kabinet daardoor was gevallen maar verwijt PvdA opportunisme
—-
wil het nu wel, met alleen het 1e deel?
:D:D:D Nu de rest van 17:22 en 17:23….
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks zou geen steun hebben verleend aan de missie in Kunduz als daardoor het kabinet ten val had kunnen komen. Dat zei fractievoorzitter Jolande Sap zaterdag tjdens het partijcongres in Utrecht. Op Twitter wordt hierop verbolgen gereageerd door Diederik Samsom van de PvdA. Sap zei afgelopen week in een interview met Vrij Nederland dat juist de PvdA haar principes in de vriezer heeft gezet. Wie is er nu principiëler? GroenLinks of de PvdA?
Door redactie Joop
Op het partijcongres van GroenLinks was de steun aan de politietrainingsmissie naar de Afghaanse provincie Kunduz het hete hangijzer. Hoewel een motie werd aangenomen waarin de gang van zaken werd betreurd, besloot de partij toch eensgezind achter Sap te gaan staan.
In de video is vanaf minuut 2.40 te horen dat de fractie van GroenLinks geen steun had verleend aan de missie Kunduz als het kabinet daardoor ten val was gekomen.
In Vrij Nederland haalde Sap uit naar de PvdA vanwege de houding van de partij in het hele debat over de Nederlandse aanwezigheid in Afghanistan. Zij zei in een interview:
“Martijn van Dam van de PvdA heeft zelfs gezegd: als Maxime Verhagen oren naar zo??n missie heeft, is er iets mis. Zo diep zijn de wonden die het vorige kabinet heeft achtergelaten. De PvdA zet haar idealen van internationale betrokkenheid in de diepvries vanwege de binnenlandse politiek van het moment. Dat betreur ik zeer. Ook in barre omstandigheden moet je proberen nét dat beetje binnen te halen dat verschil kan maken. Anders zet je jezelf voor een behoorlijke periode buitenspel.”
Diederik Samsom twitterde naar aanleiding van Sap’s uitspraken op het congres (in de video vanaf) en in Vrij Nederland het volgende:
Begrijp dus dat GL tégen missie had gestemd als Kabinet erdoor was gevallen. Dan was dit – bit.ly/g1Liaj – wel een heel raar verwijt.
Weer in de censuurmachine >:(>:(>:(
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks zou geen steun hebben verleend aan de missie in Kunduz als daardoor het kabinet ten val had kunnen komen. Dat zei fractievoorzitter Jolande Sap zaterdag tjdens het partijcongres in Utrecht. Op Twitter wordt hierop verbolgen gereageerd door Diederik Samsom van de PvdA. Sap zei afgelopen week in een interview met Vrij Nederland dat juist de PvdA haar principes in de vriezer heeft gezet. Wie is er nu principiëler? GroenLinks of de PvdA?
Door redactie site:
Op het partijcongres van GroenLinks was de steun aan de politietrainingsmissie naar de Afghaanse provincie Kunduz het hete hangijzer. Hoewel een motie werd aangenomen waarin de gang van zaken werd betreurd, besloot de partij toch eensgezind achter Sap te gaan staan.
In de video is vanaf minuut 2.40 te horen dat de fractie van GroenLinks geen steun had verleend aan de missie Kunduz als het kabinet daardoor ten val was gekomen.
In Vrij Nederland haalde Sap uit naar de PvdA vanwege de houding van de partij in het hele debat over de Nederlandse aanwezigheid in Afghanistan. Zij zei in een interview:
“Martijn van Dam van de PvdA heeft zelfs gezegd: als Maxime Verhagen oren naar zo??n missie heeft, is er iets mis. Zo diep zijn de wonden die het vorige kabinet heeft achtergelaten. De PvdA zet haar idealen van internationale betrokkenheid in de diepvries vanwege de binnenlandse politiek van het moment. Dat betreur ik zeer. Ook in barre omstandigheden moet je proberen nét dat beetje binnen te halen dat verschil kan maken. Anders zet je jezelf voor een behoorlijke periode buitenspel.”
Diederik Samsom twitterde naar aanleiding van Sap’s uitspraken op het congres (in de video vanaf) en in Vrij Nederland het volgende:
Begrijp dus dat GL tégen missie had gestemd als Kabinet erdoor was gevallen. Dan was dit – bit.ly/g1Liaj – wel een heel raar verwijt.
En nog eens…..wat is er nou verkeerd aan deze tekst?
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks zou geen steun hebben verleend aan de missie in Kunduz als daardoor het kabinet ten val had kunnen komen. Dat zei fractievoorzitter Jolande Sap zaterdag tjdens het partijcongres in Utrecht. Op Twitter wordt hierop verbolgen gereageerd door Diederik Samsom van de PvdA. Sap zei afgelopen week in een interview met Vrij Nederland dat juist de PvdA haar principes in de vriezer heeft gezet. Wie is er nu principiëler? GroenLinks of de PvdA?
Door redactie site
Op het partijcongres van GroenLinks was de steun aan de politietrainingsmissie naar de Afghaanse provincie Kunduz het hete hangijzer. Hoewel een motie werd aangenomen waarin de gang van zaken werd betreurd, besloot de partij toch eensgezind achter Sap te gaan staan.
In de video is vanaf minuut 2.40 te horen dat de fractie van GroenLinks geen steun had verleend aan de missie Kunduz als het kabinet daardoor ten val was gekomen.
In Vrij Nederland haalde Sap uit naar de PvdA vanwege de houding van de partij in het hele debat over de Nederlandse aanwezigheid in Afghanistan. Zij zei in een interview:
“Martijn van Dam van de PvdA heeft zelfs gezegd: als Maxime Verhagen oren naar zo??n missie heeft, is er iets mis. Zo diep zijn de wonden die het vorige kabinet heeft achtergelaten. De PvdA zet haar idealen van internationale betrokkenheid in de diepvries vanwege de binnenlandse politiek van het moment. Dat betreur ik zeer. Ook in barre omstandigheden moet je proberen nét dat beetje binnen te halen dat verschil kan maken. Anders zet je jezelf voor een behoorlijke periode buitenspel.”
Diederik Samsom twitterde naar aanleiding van Sap’s uitspraken op het congres (in de video vanaf) en in Vrij Nederland het volgende:
Begrijp dus dat GL tégen missie had gestemd als Kabinet erdoor was gevallen. Dan was dit -http://www.vn.nl/Archief/Politiek/Artikel-Politiek/Jolande-Sap-De-PvdA-zet-haar-idealen-in-de-diepvries.htm – wel een heel raar verwijt.
Hoe is het mogelijk….na 6 pogingen :D:D:D
vanmiddag op ZOO omroep Zwolle Rene De Heer onze nieuwe wethouder gehoord en zei dat de knip in Stadshagen zeer zeker zou verdwijnen een belofte van de VVD in hun verkiezingsprogramma.Ik heb alle vertrouwen in deze Wethouder
Stentor:
@ Wichert, ik hoor meer iets van een liedje, de meeste dromen zijn bedrog. Er is een behoorlijke zak geld nodig voor mijn gevoel om dit “probleem”op een veilge manier op te lossen.
Die raad is gecastreerd??, vindt Adri Wever. ??Stelt niks meer voor.?? Hij was decennia lid van GroenLinks en eerder de PSP en heeft nu opgezegd.
En nee, het gaat hem er niet om dat de partij onder Halsema opschoof naar het midden. Ook dat zit veel leden niet lekker. ??Maar daar hebben we ook pittige discussies over gehad, dat is mooi. Nu niet. Dit is een voldongenfeitenpolitiek die niet bij GroenLinks past.?? Dan verzuchtend. ??Maar misschien is het wel gewoon een generatieconflict.??
Dit boeltje blijft gewoon bij elkaar.
http://www.depers.nl/binnenland/542899/Dit-boeltje-blijft-gewoon-bij-elkaar.html
Het is al net zo”n zakie bij groen links als bij de pvda .
Volgens mij is het bij de Pvv lekker rustig.:D:D
Jaap.
Het is zeker rustig bij de PVV,er is ook niets wat ze waar kunnen maken.
Of zijn het de trilliemienies die gaan opspelen,voor het proces die morgen weer van start gaat.:D
Nu gelukkig nog wel jaap, maar ik vrees voor het moment dat de antecedenten van de gekozenen na 2 maart. Media gaat zoeken hoor
Daar ben ik ook wel en beetje benauwd voor Derk.
Benauwd/bevreesd (Derk) ben je volgens mij alleen als je weet dat er iets niet in de haak is….als je wat te verbergen hebt.
Politieke bondgenoot John Kerry breekt met Afghanistan-lijn Obama
De senator, en voorheen groot voorstander van het beleid, vindt dat er minder Amerikaanse soldaten in Afghanistan moeten zijn en een beperkter focus
John Kerry, voorzitter van de buitenland-commissie in de Amerikaanse senaat en politieke vriend van president Obama, breekt met diens Afghanistan-standpunt. Kerry, tot nu toe een van de belangrijkste voorstanders van Obama’s beleid, vindt dat er minder Amerikaanse troepen in Afghanistan moeten zijn en niet meer. Kerry’s verandering van standpunt kan nog een zware tegenslag voor de regering Obama blijken te zijn, zo meldt de nieuwssite Huffington Post.
Kerry zegt in een interview met de Boston Globe:
“Ik wil niet meewerken aan een beleid alleen omdat het ter plekke al in werking is. Dat zou net als Vietnam zijn. En ik ben vastberaden om dat koste wat het kost te voorkomen.”
Kerry zegt in de Globe dat het beleid “een beperktere focus moet hebben en minder soldaten op de grond dan de huidige 155 duizend.” In de komende maanden houdt de buitenland-commissie van de Amerikaanse senaat een reeks hoorzittingen over het Afghanistan-beleid van Obama.
“Natuurlijk geloof ik dat er militair vooruitgang is geboekt”, gaat Kerry verder, “maar we weten allemaal dat er geen militaire oplossing is. Waar ik me zorgen om maak is of het bestuur ook voldoende verbetert om verschil te maken.”
—–Daar gaat de Amerikaanse steun voor Afganistan
Bron: www. Joop. nl
Bericht door dick, op 6 februari 2011 om 20:33
Benauwd/bevreesd (Derk) ben je volgens mij alleen als je weet dat er iets niet in de haak is….als je wat te verbergen hebt.
Juustem, daarom zal ik nooit mijn stem naar die partij/man doen. Je gaat het toch niet opnemen voor een persoon die jou nodig heeft en jou ook nog eens zwijgplicht oplegt. Maar ik volg het wel. 😉
Dus eigenlijk vrees je niet maar ben je nieuwsgierig naar ‘hoe het verder gaat met deze a-democratiesche lijst’; ik wel tenminste.
Ik ook dick en en dan vooral hoe ze het gaan aanpakken met de echte cijfers die het vorig kabinet heeft achter gelaten. Eens kijken of ze dan nog eensgezind/gelijk zijn. Belofte maken is snel gedaan, maar nakomen is twee
Ik sprak laatste een kandidaat statenlid van de PVV – toen ie nog geen spreekverbod had. Probeerde hem open tegemoet te treden, maar hij had weinig meer te vertellen dan dat hij niet ’s avonds op straat durfde vanwege onveiligheidsgevoelens en over geweld tegen hulpverleners dat altijd uit dezelfde hoek (rara uit welke) kwam en dat Lucassen en Sharpe slachtoffers van de media zijn. Weinig ideeën over wat hij als gekozen statenlid, zou gaan doen.
Dame.
Heel erg herkenbaar.:)
http://fp.dagelijksestandaard.nl/2011/02/de-screening-van-pvv-kandidaten-nog-altijd-een-puinhoop/
@Dame denkt dit een toverstaafje is die hem kan helpen. Meeste kandidaten hebben geen politieke achtergrond. Ondernemers of boze burgers, die kunnen politiek bedrijven?
Ik denk dat het voor Wilders c.a. ook niet eenvoudig is. Een nieuwe partij beginnen heeft toch veel meer voeten in aarde dan sommigen denken. Er melden zich veel kandidaten, die allemaal onbekend zijn voor de partijleiding en die moeten wel binnen een bepaalde tijd gescreend worden en getoetst worden op hun kwaliteiten. Voor een partij als de PVV staat niet iedereen in de rij. Er zijn genoeg capabele mensen die dezelfde ideeën aanhangen maar die vanwege kans op mogelijke reputatieschade (denk maar eens aan Bomhoff, als respectabel hoogleraar en die na zijn ministerschap helemaal afgebrand een nieuwe baan mocht zoeken) zich niet melden. Sommigen hier op het log denken dat het raads-, staten- of Tweedekamerlidmaatschap een luizenbaantje is, maar het tegendeel is waar. Je moet behoorlijk wat vaardigheden en kennis hebben om succesvol te zijn en je partij goed te vertegenwoordigen. Ook leden van andere partijen vallen daarin weleens door de mand. Maar voor een geheel nieuwe club is het dus ook razend moeilijk om een kwalitatief goede lijst samen te stellen.
@Derk Jij hebt minder woorden nodig dan ik om hetzelfde te betogen.:)
Dame 😉
Niet verkeerd.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/06/egyptische-nobelprijswinnaar-schaart-zich-achter-betogers/
Dame, een tijdje terug heb ik zoiets hier ook gezegd en je was het toen niet met me eens. Het kan natuurlijk ook zijn dat je sinds kort er zo over denkt.
Nou Assie, dan heb je me kennelijk beïnvloed en/of overtuigd.:)
@Assie, Kon het speuren toch niet laten. Volgens mij doelde je op deze uitspraak van mij van 17 november
Dat ging niet echt over mensen van naam en faam, maar over een schoon verleden.
iemand kleutertje Geert gezien vandaag? Wat een verschrikkelijke afgang. Hattie zich zo goed voorbereid op het voorlezen van z’n verhaaltje (om te kotsen, wat achterlijk), ging die voorzitter hem ook nog vragen stellen! en moestie ook nog antwoord geven! Bij DWDD kon je nog eens goed zien hoe dat in z’n werk ging.
PVV: geen dienstauto’s voor gedeputeerden
HAARLEM – Als de PVV na de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart in Noord-Holland gedeputeerden levert aan het nieuwe provinciebestuur krijgen deze geen dienstauto met chauffeur. Dat heeft de lijsttrekker van de PVV in Noord-Holland, Hero Brinkman, dinsdag gezegd.
Brinkman: ⤸Die afspraak geldt ook voor de provincie Limburg. Een peperdure dienstauto met chauffeur is helemaal niet nodig. Een auto kost al gauw 80 mille en met een chauffeur erbij kost je dat als provincie twee ton. Bij twee gedeputeerden bespaar je dus bijna een half miljoen. Dat is toch de moeite waard.⤝
Volgens de PVV’er is er een goed alternatief. ⤸Schaf als provincie drie VW-Golfjes aan en laat de gedeputeerden daar in rijden. De afstanden in de provincie zijn niet zodanig dat je dat in een luxe auto met chauffeur moet doen.⤝
Kijk dat zijn nou eens positieve berichten van de Pvv ,hulde aan de heer Brinkman het kan allemaal wel wat minder.En wat Geert Wilders betreft hij kwam zeer sterk voor de dag gisteren met een betoog waar geen speld tussen was te krijgen, nee het wordt nog wel wat met de Pvv .schoonheidsfoutjes tja die maakt iedere partij.
betoog, waar geen speld tussen te krijgen is?
uit zijn betoog:
“Overal in Europa gaan de lichten uit. Overal op het continent waar onze beschaving bloeide en waar de mens vrijheid en welvaart en cultuur schiep. Overal ligt het fundament van het Westen onder vuur.
Overal in Europa fungeren de elite’s als beschermers van een ideologie die al veertien eeuwen uit is op onze vernietiging. Een ideologie die voortkomt uit de woestijn en alleen maar woestijnen kan voortbrengen omdat ze de mens geen vrijheid gunt. De islamitische Mozart, de islamitische Gerard Reve, de islamitische Bill Gates; ze bestaan niet want zonder vrijheid is er geen creativiteit. De islam is een ideologie die zich vooral onderscheidt in moord en doodslag en die alleen maar maatschappijen kan voortbrengen die achterlijk en verpauperd zijn. Vreemd genoeg willen de elites geen slecht woord over die ideologie horen.”
————————————-
Wat een bekrompen gedachten. Turkije en Indonesië zijn voorbeelden van het samengaan van Islam en democratie. Maar volgens kleutertje Wilders bestaat dat niet, want ze brengen uitsluitend woestijn voort.
Nog meer politiek:
* Zijlstra: ‘Goed onderwijs alleen voor topstudenten’
Staatssecretaris wil dat hogescholen en universiteiten zich meer van elkaar onderscheiden… Doorstroom MBO – HBO – universiteit wordt bemoeilijkt
* Live: spoeddebat JSF
WikiLeaks veroorzaakt politieke onrust: Defensie wist dat er te weing geld was
Minister Hillen moet uitleg geven over door WikiLeaks onthulde geheimen dat Defensie op de hoogte was van kostenoverschrijding zonder dat de Kamer werd ingelicht.
De Volkskrant doet live verslag:
” Jasper van Dijk (SP): ‘Ik vraag de minister: Wees eerlijk over onzekerheden en risico’s. Wat zijn de gevolgen voor de schatkist? Defensie slaagt erin de Kamer eenzijdig en laat te informeren en we willen dat de minister open is over de risico’s. De minister dient een eerlijke afweging mogelijk te maken over de bodemloze put die de JSF is. Gaat de minister openheid verschaffen of dwingt hij de Kamer tot een onafhankelijk onderzoek?”
* PVV wil dat politie hoofddoekjes uit bus haalt
Kamerlid tegen verbijsterde Jeroen Pauw: ‘Prima plan’
Het bewuste stukje uit P&W
* Dit heb ik gezien: Peter R. de Vries & Gerard Spong over proces Wilders: Permanente minachting
‘Zo gedraagt een junkie zich bij de politie’
* Israël plande opvolging Mubarak door vicepresident Suleiman
Uit documenten van Wikileaks blijkt dat Israël de Egyptische vice-president Omar Suleiman al langer op het oog had als opvolger van Mubarak
* Weer massale demonstraties in Egypte
Verhalen over doven revolutionair vuur blijken onzin
– Ook onrust in Israël (bij de grens), over situatie Egypte.
Kennelijk denkt de PVV dat de auto’s vooral als statussymbool zijn bedoeld. Er zijn twee belangrijke argumenten, die pleiten voor het gebruik van een dienstauto. Het eerste is dat de gedeputeerde (of andere bestuurder) gewoon kan doorwerken. Dat spaart geld. Het tweede is de veiligheid. We herinneren ons toch Maarten van Traa nog wel, omgekomen bij een auto-ongeluk waarbij vermoeidheid een grote rol speelde.
Ik denk dat de PVV al offertes heeft aangevraagd bij greencars 😉 Kunnen Henk en Anita er in de avonduren en weekenden gebruik van maken.
Vertel? Is Henk van Ingrid af en heeft ie in Anita een nieuwe vriendin gevonden?
Sorry was in de war met Johnny en Anita, je weet wel die in die manta 😉
Zijn vast ook PVV-ers…:D
Ken nog een leuke anecdote. Bij Wetten Dass (Duitse versie met der Rudi) ging iemand een weddenschap aan dat hij binnen het uur 10 rode Opel Manta-bezitters bijeen kon halen waarvan de man Manfred heette en de vrouw kapster was. En het lukte hem!
De Hond peilt: vvd 35 (+4) pvv 30 (+6) pvda 22 (-8 ) sp 18 (+3) cda 15 (-6) d66 12 (+2) gl 7 (-3) cu 5 dieren 3 (+1) sgp 2 50plus 1 (+1).
Ik moet ook iedere dag van Rotterdam naar Zwolle en heb dan ook heel hard gewerkt kan ik ook een dienstauto van een ton krijgen.
Lekker vergezocht Dame.Pvv +6:D:D
Och Japie toch, jaloezie is een lelijk ding.:P
+6:D:D
Fijn dat de peiling je zo gelukkig maakt. Ik word er niet warm of koud van. Dat is het voordeel wanneer je al meer verkiezingen hebt meegemaakt. Welke staatsman sprak ook al weer over de smalle marges van de politiek?
Maar andere vraag, Jaap, hoe verplaatst Wilders zich eigenlijk bij zijn tour door het land? Zelf achter het stuur van een Volkswagen?
op een kameel 8)
Niet meer investeren in JSF
op 8 februari 2011
De PvdA wil dat de investeringen in het eerste JSF-testtoestel direct worden teruggedraaid, dat er niet wordt overgegaan tot de aankoop van een tweede testtoestel en dat de deelname aan de operationele testfase van het JSF-project wordt beëindigd. In het kamerdebat over de JSF dinsdag wees ik er onder meer op dat dit project niet alleen jaren achter loopt op schema, maar inmiddels ook veel en veel meer geld kost dan vooraf ingeschat.
De ontwikkelingskosten alleen al zijn met 21 miljard euro toegenomen. Daarnaast zullen er steeds minder toestellen geproduceerd worden. Minder geproduceerde toestellen betekent een nog hogere prijs per toestel en minder omzet voor de Nederlandse industrie. Er is nog geen tien procent van de geplande testvluchten voltooid en de software is pas voor vijftig procent klaar. Keiharde feiten, die er echter niet toe lijken te doen. ‘We worden belazerd, we worden bedonderd’ zou Wim Sonneveld zeggen! Dat zegt de PvdA ook.
Om die reden heb ik een motie ingediend waarin ik de regering verzoek per direct de investeringen in het eerste JSF-testtoestel terug te draaien, niet over te gaan tot de aankoop van een tweede testtoestel en de deelname aan de operationele testfase (IOT&E) van het JSF-project te beëindigen.
De PVV heeft inmiddels aangegeven tegen deze motie te gaan stemmen. Opmerkelijk, want in debatten heeft die partij de kiezer altijd voorgehouden faliekant tegen de JSF te zijn. In de achterkamertjes stemmen ze echter doodleuk in met aanschaf van de testtoestellen. Zoals iedereen weet betekent de aanschaf van een testtoestel, het aanschaffen van de JSF. Ook de PVV-kiezer wordt zo bedonderd.
Jaap 19:58
Jaap, dat jij klaagt over een auto met chauffeur. Deze mensen moeten bijklussen, om de eindjes aan elkaar te knopen. 😉
Algemene informatie
De op dit moment geldende arbeidsvoorwaardenovereenkomst voor het rijkspersoneel is overeengekomen voor de periode van 1 januari 2007 tot en met 31 december 2010.
U bent over de bezoldiging van de commissaris van de Koningin geïnformeerd bij circulaire van 19 juni 2007, nr. 2007-182147. Deze informatie is nog steeds van toepassing.
Voor uw informatie meld ik u dat de bezoldiging voor commissarissen van de Koningin per 1 april 2009 is vastgesteld op ?? 10.325,86 per maand.
2. Eindejaarsuitkering commissarissen van de Koningin
De op dit moment geldende arbeidsvoorwaardenovereenkomst voor het rijkspersoneel is overeengekomen voor de periode van 1 januari 2007 tot en met 31 december 2010.
U bent over de eindejaarsuitkering van de commissarissen geïnformeerd bij circulaire van 19 juni 2007, nr. 2007-182147. Deze informatie is nog steeds van toepassing.
Voor uw informatie meld ik u dat de eindejaarsuitkering voor commissarissen van de Koningin per 1 december 2009 is vastgesteld op 8,3%.
3. Ambtstoelage en overige ambtskosten commissaris van de Koningin
In artikel 3, tweede lid, van het Rechtspositiebesluit commissarissen van de Koning zijn de ambtstoelage ad ?? 635,29 en de vergoeding van overige ambtskosten ad ?? 1.011,93 opgenomen. Dit zijn vaste bedragen waarop geen indexering wordt toegepast.
4. Bezoldiging gedeputeerden
De op dit moment geldende arbeidsvoorwaardenovereenkomst voor het rijkspersoneel is overeengekomen voor de periode van 1 januari 2007 tot en met 31 december 2010.
U bent over de bezoldiging van gedeputeerden geïnformeerd bij circulaire van 19 juni 2007, nr. 2007-182147. Deze informatie is nog steeds van toepassing.
Voor uw informatie meld ik u dat de bezoldiging voor gedeputeerden per 1 april 2009 is vastgesteld op ?? 7.899,67 per maand.
5. Eindejaarsuitkering gedeputeerden
De op dit moment geldende arbeidsvoorwaardenovereenkomst voor het rijkspersoneel is overeengekomen voor de periode van 1 januari 2007 tot en met 31 december 2010.
U bent over de eindejaarsuitkering van gedeputeerden geïnformeerd bij circulaire van 19 juni 2007, nr. 2007-182147. Deze informatie is nog steeds van toepassing.
Voor uw informatie meld ik u dat de eindejaarsuitkering voor gedeputeerden per 1 december 2009 is vastgesteld op 8,3%.
6. Onkostenvergoeding gedeputeerden
De consumentenprijsindex voor 2010 is bepaald op 107,26. Voor 2009 was dit indexcijfer 105,59. Dit betekent dat de bedragen van de onkostenvergoeding per 1 januari 2011 worden verhoogd met 1,6%.
Met ingang van 1 januari 2011 wordt het bedrag genoemd in artikel 21, eerste lid, van het Rechtspositiebesluit gedeputeerden gewijzigd in ?? 666,45 (was ?? 655,95).
7. Vergoeding werkzaamheden statenleden
Toepassing van het bovenstaande houdt in dat de bedragen van de vergoeding voor werkzaamheden voor statenleden per 1 januari 2011 worden verhoogd met 2,0%. Dit is de procentuele verhoging van het indexcijfer van 2010 (130,2) ten opzichte van 2009 (127,7).
Met ingang van 1 januari 2011 wordt het bedrag genoemd in artikel 2, eerste lid, van het Rechtspositiebesluit staten- en commissieleden voor de vergoeding van de werkzaamheden gewijzigd in ?? 12.948,63 (was ?? 12.694,74).
8. Onkostenvergoeding statenleden
De consumentenprijsindex voor 2010 is bepaald op 107,26. Voor 2009 was dit indexcijfer 105,59. Dit betekent dat de bedragen van onkostenvergoedingen per 1 januari 2011 worden verhoogd met 1,6%.
Met ingang van 1 januari 2011 worden de bedragen genoemd in artikel 2, derde en vierde lid, van het Rechtspositiebesluit staten- en commissieleden voor de onkostenvergoeding voor aan de uitoefening van het statenlidmaatschap verbonden kosten gewijzigd in ?? 86,56 (was ?? 85,20) en bij een fictieve dienstbetrekking ?? 180,35 (was ?? 177,51).
9. Tegemoetkoming in de kosten van een ziektekostenverzekering voor de statenleden
In artikel 10, eerste lid, van het Rechtspositiebesluit staten- en commissieleden is bepaald dat provinciale staten bij verordening kunnen bepalen dat een lid van provinciale staten ten laste van de provincie een tegemoetkoming in de kosten van een ziektekostenverzekering ontvangt.
De op dit moment geldende arbeidsvoorwaardenovereenkomst voor het rijkspersoneel is overeengekomen voor de periode van 1 januari 2007 tot en met 31 december 2010.
U bent over de tegemoetkoming in de kosten van een ziektekostenverzekering voor statenleden geïnformeerd bij circulaire van 19 juni 2007, nr. 2007-182147. Deze informatie is nog steeds van toepassing.
Voor uw informatie meld ik u dat voor de statenleden vanaf 1 april 2009 een tegemoetkoming in de kosten van een ziektekostenverzekering geldt van ?? 203,21 per jaar.
10. Commissieleden
In artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid, van het Rechtspositiebesluit staten- en commissieleden is het bedrag bepaald van de vergoeding voor het bijwonen van vergaderingen van de commissie per 1 januari van elk jaar wordt herzien aan de hand van het indexcijfer CAO lonen overheid inclusief bijzondere beloningen geldend voor de maand september van het voorafgaande kalenderjaar.
Toepassing van het bovenstaande houdt in dat de bedragen van de vergoeding voor werkzaamheden voor commissieleden per 1 januari 2011 worden verhoogd met 2,0%. Dit is de verhoging van het indexcijfer van 2010 (130,2) ten opzichte van 2009 (127.7).
Met ingang van 1 januari 2011 wordt het bedrag genoemd in artikel 13 van het Rechtspositiebesluit staten- en commissieleden gewijzigd in ?? 104,08 (was ?? 102,04).
Jaap, ik wil je eigenlijk nog wel een compliment geven. Waar je je hier eerst steeds met (zure) oneliners meldde, geef je nu steeds vaker je eigen mening en een eigen reactie. Dat draagt bij aan de discussie en dat is juist waarvoor dit log is bedoeld.
Denk je dat ze er niet van kunnen rondkomen, VVD-er? In dat geval vraag ik me af wat voor salaris jijzelf wel niet opstrijkt.
Te weinig om van te leven, te veel om dood te gaan. 🙂
Ah gut, maar als VVD-er weet je toch als geen ander dat je je eigen toekomst in de hand hebt. Gewoon hard werken, dan kom je vanzelf vooruit. Kwaliteit komt immers altijd bovendrijven.
Dus, neem je verantwoordelijkheid! 🙂
==Kwaliteit komt immers altijd bovendrijven==
Dame nu ging het weer mis…
Wil ik mijn verantwoordelijkheid nemen, zijn m`n zwembandjes lek.>:(
Oei VVD-er, maar de samenleving is net weer teruggegeven aan de mensen. Dus pamperen gebeurt niet meer, je zult ze zelf moeten plakken en opblazen. 😀
Volkomen gelijk Dame, na 40 jaar pamperen, moet ik mijn rug strekken. Pfftt??Pfftt??het lukt! Eindelijk iets gedaan, zonder hulp van de overheid. :D:D:D
Haha, VVD-er. En bevalt het? 😀
Voor zo’n jonge vent, ben je wel vroeg stram…
Dame, u hebt mij het licht laten zien! Vanaf nu, van de bank, de stramme spieren los.
Ik ga, ⤽bergen verzetten⤝, ⤽de beuk erin⤝, ⤽al doende leren⤝, ⤽leer geld betalen⤝, ⤽door oefening kunst baren⤝, ⤽in de tredmolen lopen⤝, ⤽water naar de zee dragen⤝, ⤽begrijpen, dat ondervinding de beste leermeester is⤝, ⤽een speld in een hooiberg zoeken⤝, ⤽dweilen met de kraan open⤝. Pffff??pffff??.
Mag even uitrusten???????:o
Leuk bedacht VVD-er 😉
Het is bedtijd VVDer, ga morgen maar verder met je oefeningen.
Gelijk hebt je Blauwtje, m`n neus begint blauw te worden. hik…hik…Trusssstennn??.
VVDer zal voorlopig wel onder zeil zijn, zijn postings zo teruglezend…;)
PVV-strateeg bekent: ??Ik heb vroeger PvdA gestemd??
Martin Bosma (PVV): ??Jarige PvdA kan worden opgeheven??
AMSTERDAM – De PvdA viert vandaag haar 65ste verjaardag, en krijgt daarvoor felicitaties uit onverwachte hoek: PVV-strateeg Martin Bosma, het brein achter Geert Wilders, vertelt op Radio 1 dat hij ??de polonaise aan het lopen is??. “Want wat doe je als je 65 wordt? Dan ga je met pensioen”, zo liet Bosma in het WNL-programma Nu Al Wakker Nederland weten.
De rest hier
Dame en Zwolse van harte gefeliciteert met de verjaardag van jullie partij:D:D:D
Zakie: Premier Frankrijk vierde Oud & Nieuw op kosten Mubarak—
En Franse minister van Buitenlandse Zaken ging op vakantie met Tunesische kliek—
De rechtse regering van de Franse president Sarkozy blijkt wel erg nauwe contacten te onderhouden met de kliek Noordafrikaanse dictators. Premier François Fillion heeft onder druk van journalistieke onthullingen bekend dat hij van 26 december tot 2 januari in Egypte verbleef op kosten van de gehate heerser Mubarak.
De zaak werd naar buiten gebracht door het satirische weekblad Le Canard Enchainé, dat een decennialange reputatie heeft op het gebied van politieke onthullingen.
De Pers schrijft:
Fillon en zijn gezin vierden van 26 december tot 2 januari vakantie in het aan de Nijl gelegen toeristenoord Aswan. Het regime van Mubarak betaalde de overnachtingen en een boottocht op de Nijl van het Franse gezelschap. Ook gebruikten de Franse premier en zijn gezin op uitnodiging van de Egyptische autoriteiten een vliegtuig om van Aswan naar Abu Simbel te reizen.
De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Mich?le Alliot-Marie, liet zich vrijwel tegelijkertijd tijdens een vakantie fêteren door de kliek rond de inmiddels verdreven president van Tunesië.
Jammer en sneu voor Bosma dat zijn cluppie NOOIT NEVER de respectabele leeftijd van een 65jarig bestaan zal kunnen vieren.Het is nl nog NOOIT een exteem rechts cluppie gelukt in een beschaafd land dit te halen.Daar heb je iets meer voor nodig dan alleen maar schoppen/schofferen en aan kiezersbedrog te doen.Over het grote veroordeelde boevengehalte nog maar niet te spreken.Het zal nog even duren,maar ze verdwijnen met hetzelfde tromgeroffel als sneeuw voor de zon,als ze gekomen zijn.
Gefeliciteerd Zwolse.
Hetzelfde Dick.
Het wordt groots op 1 mei de dag van de arbeid gevierd.:D:D:D
Goed moment!
Crimefighter Teeven snoeit juridische eerste hulp
‘Staatssecretaris Fred Teeven geeft toe aan politiewensen’ … Halvering vergoeding advocaten, nu minder dan loon cassi?re … Juridische eerste hulp aan verdachten praktisch wegbezuinigd … Advocaten voorzien meer justitiële missers.
================================
Dus advocaten willen het niet meer doen…….Dus wederom een maatregel die faciliteiten (rechtshulp in dezen) alleen voor de rijken toegankelijk maakt.
Dick.
http://nu.pvda.nl/berichten/2011/02/De-PvdA-is-jarig!.html😀
Dick.
Als je doorklikt op de link De Rode Canon kun je heel veel historie vinden.
Veel plezier ermee.:):)
Dank je. Wist je dat Huub Oosterhuis (een inspirerend persoon. Vader van Trijntje en die musicerende zoon; gister nog op MAX; schrijver van toespraken voor Bea) de geestelijk vader van De RODE Hoed is?
Tjeerd is de zoon.
Dick.
Dat wist ik.:)
:D:D:D
Naast Henk en Ingrid hebben we nu ook Mohammed en Fatima.
PVV wil spoeddebat na massale bijstandsfraude
AMSTERDAM – De Partij voor de Vrijheid (PVV) wil graag een spoeddebat in de Tweede Kamer naar aanleiding van het vandaag verschenen Telegraaf artikel ⤽Bijstandsallochtoon tegen lamp⤝, waaruit blijkt dat steeds meer niet-westerse allochtone bijstandstrekkers, vanwege fraude tegen de lamp lopen.
De PVV is fraude met de bijstand meer dan zat. PVV Kamerlid Léon de Jong: ⤽Wij kunnen het niet accepteren dat deze profiteurs voor miljoenen de met moeite opgebouwde verzorgingsstaat met hun fraudepraktijken om zeep helpen. Henk & Ingrid betalen voor Mohammed & Fatima en hebben daar genoeg van. Ik heb dan ook een spoeddebat aangevraagd.⤝
Derk, je mag het hier waarschijnlijk niet hardop zeggen, maar het is wel zo!
Zeg meneer de Jong van de PVV:
Marcel en Natascha betalen ook voor Johnnie en Anita en zijn daar niet minder zat van als voor Mohammed en Fatima>:(
Aansprekende, bijna laatste woorden van Bert Wagendorp in zijn VK-Opinie
Gaat maar over een paar duizend banen,en Henk en Ingrid blijven juichen.:o
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1833104/2011/02/09/Gedwongen-ontslagen-passend-onderwijs-onvermijdelijk.dhtml
Yep Dame klik
Dame= Zwolse natuurlijk.Linkje doet het niet dan maar zo;
‘Sleutel eigenlijk naar minister brengen’
CRUQUIUS – Bij de school De Waterlelie in het Noordhollandse Cruquius komen de aangekondigde bezuinigingen hard aan. De school, die speciaal onderwijs verzorgt voor kinderen en jongeren met epilepsie (en aanverwante aandoeningen), moet volgens eigen berekeningen minstens 80 van de 146 medewerkers naar huis sturen als de bezuinigingen doorgang vinden.
⤸We kunnen de kwaliteit en veiligheid op die manier niet meer waarborgen. Eigenlijk zouden we naar de minister moeten gaan en haar de sleutel van de school moeten brengen⤝, aldus algemeen directeur Teus van den Brink. De Waterlelie is een van de twee scholen in Nederland gericht op kinderen (van vier tot 20 jaar) met epilepsie of andere neurologische aandoeningen die samengaan met een onderwijsbeperking of met sociaal-emotionele problematiek.
Dit is met zout komen als het ei op is.:o
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/09/cda-moet-niet-meeschreeuwen-stelt-donner-in-intern-stuk/
Als je alleen maar ongekwalificeerde schreeuwers aan boord hebt.loopt het scheepje op de klippen.:D
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/09/bosma-geen-pvv-kamerleden-naar-minder-spannende-senaat/
Tweet van de dag
wo 09 februari 2011
Veel boze mailtjes gehad over mijn optreden in DWDD. Kenmerk: Niemand had meer dan zes klassen lagere school aan de spelfouten te zien…
Peter R. de Vries
Mooi dat de pvv het punt met fraude ter sprake brengt .Het is algemeen bekend dat veel allochtonen geld weg sluizen naar het buitenland, geld waar ze geen recht op hebben.Ik zie niet in waarom de Pvv dit niet aan mag kaarten maar het zal de kift wel wezen.
Felicitaties zijn op zich natuurlijk nooit weg, maar ik wil ze niet onterecht in ontvangst nemen. Ik ben geen lid van een politieke partij. Wellicht, Derk, dat je door mijn sociale, redelijke en intelligente postings (:D) op die gedachte bent gekomen, maar dan moet ik je teleurstellen. Ik ben wel een tijdje lid geweest van een andere politieke partij, maar dat is lang geleden. Uiteraard stem ik altijd wel, maar er is geen enkele partij waar ik me zo mee verbonden voel dat ik een lidmaatschap overweeg.
Wat stem je dan Dame ?
Jaap,
Dat bepaal ik elke keer weer opnieuw en hangt af of het Europese, landelijke, provinciale of lokale verkiezingen zijn. Ik laat mijn stem afhangen van strategische en inhoudelijke overwegingen en heel soms van de personen die kandidaat staan. Geen zwevende kiezer, maar ook geen plichtgetrouwe kiezer.
En jij, stem je wel altijd op dezelfde club?
Dame, die indruk had ik dus wel. Maar nu ben ik benieuwd naar de partij waar jij wel lid van bent geweest 8)
@Derk Heb je enig idee?
Sterker nog, hij nam wat aan.
‘Donner ergert zich aan PVV en VVD’ (Donner zal wel achter aan moeten sluiten. Wie ergert zich niet?)
Intern CDA-stuk legt ongemakkelijke positie CDA in het kabinet bloot.
De NRC schrijft over een intern CDA-stuk van minister Donner, waarin hij zich afzet tegen discriminatie van minderheden en geschreeuw van andere partijen over veiligheid.
Donner schrijft dat zijn partij niet kan aanvaarden dat over ⤽asociaal gedrag⤝ en ⤽het gebrek aan normbesef⤝ hogere eisen worden gesteld aan immigranten dan aan autochtone Nederlanders. Dat is ⤽discriminerend⤝. Hij constateert ook bij de autochtonen een ⤽toenemend analfabetisme, asociaal gedrag en een gebrek aan normbesef⤝. (…) Het CDA moet accepteren dat andere partijen op het gebied van veiligheid ⤽altijd harder kunnen schreeuwen⤝ omdat het uitgangspunt van het CDA moet zijn ⤽dat mensen geen wegwerpartikel zijn⤝.
Op basis van het CDA-stuk concluderen de schrijvers dat Donner zich afzet tegen PVV en VVD. Ze melden ook dat de minister ontevreden zou zijn over het feit dat het stuk, dat hij schreef op verzoek van Maxim Verhagen, in de partij niet serieus is behandeld.
Lees meer in NRC. (Da’s een verwijzing naar jouw link Zwolse)
—————–
‘Verhagen heeft opslag CO2 verpest’
Gedeputeerde Groningen verwijt minister Verhagen dat die het verzet tegen CO2-opslag in de hand heeft gewerkt
—————–
‘Kabinet doet niets aan oorlogsretoriek van Wilders’
Volgens Geert Wilders woedt er door heel Europa een totale oorlog tussen multiculturalistische elites en de ‘native’ bevolking
Maandag stelde PVV-voorman Geert Wilders dat “door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa de multiculturalistische elites een totale oorlog uitvechten tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa ?? een Europa zonder vrijheid: Eurabië.” Tofik Dibi, GroenLinks-Tweede Kamerlid vraagt het kabinet een reactie te geven op deze uitspraken van Wilders.
Dibi:
“Ik geloof in het vrije woord en ik heb altijd verdedigd dat een debat niet moet plaatsvinden in de rechtszaal, maar midden in de samenleving. Dat is de beste plek om ideeën te bestrijden met andere ideeën. Juist daarom is het verbazingwekkend dat Geert Wilders ongeremd gebruik maakt van het vrije woord terwijl het kabinet dat innig samenwerkt met de PVV haar kaken stijf op elkaar houdt.”
Volgens GroenLinks meet CDA-leider Maxime Verhagen met twee maten. Verhagen uit vrijelijk kritiek op de, volgens hem, ‘verdrietige anticampagne’ van de PvdA, maar blijft oorverdovend stil over de oorlogsretoriek en angstpolitiek van de PVV, aldus de partij op haar website.
Tofik Dibi eist per schriftelijke vragen aan het kabinet een reactie op de uitspraken van Wilders. Ook wil hij van het kabinet weten of zij binnen afzienbare tijd een toekomstvisie op de integratie wil schetsen.
—————–
Thomas zet de puntjes weer op de i
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/7804/Verspeelt_links_door_blunder_Sap_meerderheid?
Op de link na, is alles van WWW. JOOP. NL
Zo moet de Thomas-link zijn
Nee maar gokje, GL?
Die club bestond toen nog niet. Ik denk dat je genoeg weet als ik stel dat jij nogal dol bent op een van de verkiezingsposters van die partij. Dan hoeven we het er verder niet meer over te hebben, denk ik.;)
Aha
PVV wil recht op abortus inperken
Vrouw wat PVV betreft niet langer baas in eigen buik. Arts moet bepalen over er ‘geldig motief’ is
De PVV wil het recht op abortus voor vrouwen drastisch inperken. Dat meldt NRC Handelsblad. Wat de beweging van Wilders betreft is het niet de vrouw die alleen bepaalt of ze een zwangerschap wil afbreken of niet. De PVV wil voorstellen dat een arts beoordeelt of er een ‘geldig motief’ is. Dat zei PVV-Kamerlid Karen Gerbrands tegen journalist Maarten Slagbom, auteur van het boek Echo – Prenataal onderzoek en keuzevrijheid dat vandaag is verschenen. Het zou een fundamentele wijziging zijn van de abortuswet die sinds 1981 van kracht is.
Dame 18:15
Dame, dat kan toch niet waar zijn, daar schat ik u te hoog voor in. Als ik u goed begrijp, moet ik u vergelijken met een TV zapper of een winkel shopper? Uw aanhankelijkheid met een politieke partij is niet gebaseerd op een gemeenschappelijk gedeelde maatschappij visie?
==ik laat mijn stem afhangen van strategische en inhoudelijke overwegingen en heel soms van de personen die kandidaat staan===
Het kan toch niet zo zijn, dat u uw stemkeuze laat afhangen van de beste aanbieding van het moment. Een ⤽een marketing stunt ⤽, ⤽de reclame aanbieding⤝, en/of een charismatisch persoon⤝. U stelt ⤽geen zwevende kiezer⤝ maar wat moet ik mij daar dan bij voorstellen ⤽een koopjes jager⤝ ? :'(
PVV wil recht op abortus inperken :o:o:o
En dat clubje infantielen denkt zomaar even tussen neus en lippen door, de klok een aantal jaren terug te zetten.
Volgens mij beginnen ze aardig het spoor bijster te raken
Nee hoor VVD-er, je oordeelt denk ik teveel vanuit je eigen referentiekader.
Ik bepaal mijn stem niet alleen op basis van verkiezingsprogramma’s of – slogans, maar ook op feitelijk (stem)gedrag van de partijen en op de context van de verkiezingen. Je hebt gelijk dat me niet verbindt aan één gemeenschappelijke maatschappelijke visie. Er is namelijk niet één partij waarvan de opvattingen precies samenvallen met die van mij. Ik dat veel mensen dit herkennen. Dat betekent dat je accenten gaat leggen. Accenten die in tijd en bij de verschillende bestuurslagen anders kunnen uitpakken. Ik herken me volstrekt niet in “zappen’, ‘shoppen’ en de andere schreeuwkreten die je eraan verbindt.
Ik ben ook geen lid van een partij, omdat ik bij veel leden (van welke kleur dan ook) zie dat ze geneigd zijn om te allen tijde het oordeel van de eigen partij te volgen. Ik hecht meer aan onafhankelijk denken.
Gesnipt, gesnapt, gesnopen?:)
Groot feest want de Partij van de Arbeid bestaat vandaag exact 65 jaar. Om zulks te vieren toog frontman Job Cohen naar het bejaardentehuis om PvdA-leden van het eerste uur te feliciteren. Briljante product placement naar de kiezer toe natuurlijk met de verkiezingen vlak voor de deur. Tussen al die 90plussers blijkt Job namelijk een hartstikke vlotte communicator. Losjes in de schouders. Lekker scherp enzo. Daar zijn zetels te winnen, moet de gedachte geweest zijn van Team Cohen.
Daarom verdwijnen er steeds meer kiezers bij de pvda nu begrijp ik het.
8):P
Och Jaap, vanaf je 18e mag je stemmen. Er zijn maar enkele uitzonderlijke redenen om iemand het kiesrecht te ontnemen. ‘Oud zijn’ is geen reden. Soms denken jongeren dat de wereld van hen is, omdat zij “de toekomst hebben”. Dat is een misvatting. De wereld is van alle levenden, jong én oud tellen mee.
Toch pvda lid Dame?
Jaap.
Je hebt enorm veel kritiek op de PVDA,maar anderzijds heb je bijzonder weinig kennis van de PVDA standpunten zoals de PVDA al jaar en dag al zijn leden die op de dag van de arbeid de mooie leeftijd van 65 jaar hebben bereikt een mooie donkerode roos laat bezorgen.Het is voor jou misschien een wetenwaardigheidje,maar de leden ervaren nog altijd met grote waardering deze geste.Tevens een bewijs dat zowel jong en oud serieus genomen worden bij hun partij.:D:D:D
Verbaas me over de reacties op het citaat van van Derk, op 9 februari 2011 om 12:54 over bijstandsallochtonen die tegen de lamp lopen. Hoewel ik vind dat het ook tijd wordt dat de bijstandsautochtonen eens tegen de lamp gaan lopen, vond ik het toch een positief bericht.
Dame: Dat kan maar één poster zijn. Prima partij.
Hersens, Jaap, kennis van staats- en bestuursrecht én gevoel. Of staat dit alles voor jou gelijk aan PvdA-lidmaatschap? 🙂
Bernard, ik begrijp dat je Derk’s preoccupaties kent. 😉
@Dame, preoccupaties Van waar deze woordkeuze?
Dame 19:58
Gesnipt, gesnap, gesnopen? Nee, nee, nee!
==ik bepaal mijn stem niet alleen op basis van verkiezingsprogramma`s of-slogans, maar ook op feitelijk (stemgedrag) van de partijen en op de context van verkiezingen.==
Dat een deel van het bovenstaande op eventuele gemeenteraadverkiezingen gebaseerd is, kan ik begrijpen. (plaatselijke omstandigheden) Maar in de landelijke politiek, is de keuze (sympathie) voor een partij toch meer afhankelijk van een maatschappij visie. Dat zal in u geval overhellen naar de z.g. progressieve partijen.
Maar het kan toch niet zo zijn, dat u keuze afhang van accenten, dus ene keer PvdA, dan weer GrL, of SP en/of D66 is, omdat ze op dat moment een voor u aantrekkelijk item voeren.
97% van de Nederlanders is geen lid van enig politieke partij, maar een groot gedeelte heeft toch een bepaalde maatschappij visie, die 4 jaarlijks terug te zien is in hun stemgedrag. U hebt mij doormiddel van u reactie, niet kunnen overtuigen dat u geen politieke shopper bent. Waar u uiteraard vrij in bent. 🙂
Nog maar een keer, VVDer. De komende verkiezingen zijn voor de provinciale democratie. Dan gaat het niet echt om thema’s als ‘eerlijk delen’, ‘marktwerking’, ‘islamisering’ of ‘ethische vraagstukken’, om maar eens van elke stroming een onderwep te noemen. Dan gaat het om thema’s als ruimte, bereikbaarheid, cultuur, kwaliteit bestuur, regionale economie en water. Ik bepaal mijn voorkeur door na te gaan (uit programma’s en stemgedrag) wat een partij vindt en heeft gedaan. Is nog knap lastig om dat te achterhalen. Dat beoordeel ik aan de hand van mijn mening en bepaal mijn voorkeur. Europees, doe ik hezelfde. Wat vindt een partij van het democratisch gehalte van Europa, de afdracht aan Europa, de reikwijdte van onderwerpen waarover Europa moet gaan etc. Lokaal, gaat het om zaken als wijkbeheer, cultureel aanbod, aanpak daklozenproblematiek etc.
De verschillen tussen de politieke partijen op met name lokaal en provinciaal niveau moeten niet overschat worden. Dan kan het ook gaan om vertrouwen in een persoon, wat die voor elkaar heeft gekregen en wat ik denk dat die voor elkaar zou kunnen krijgen. Het uiteindelijke oordeel over de partij aan welke ik mijn stem geef kan dan weleens anders zijn. Maar om je gerust te stellen: de VVD heeft er nog nooit bij gezeten en ik zie dat ook nog niet gebeuren. Deze luis zal dus niet in de pels van de door jou door dik en dun gesteunde club gaan zitten.;)
Het is toch te gek voor woorden zo’n bericht. Pas wel weer in het rijtje van de man die zijn dochter verkrachtte en daarna bezoekrecht van het kind eiste. Of de rechter die de moordenaar van zijn vrouw en kinderen vanwege zijn leeftijd niet te lang in de gevangenis wilde laten, omdat hij de kans moest krijgen op een nieuw gezin. Sommige hulpverleners, advocaten en rechters zijn gespeend van elk beetje gezond verstand en missen elk greintje emphatie.
Eigenlijk een mooie leeftijd om ermee te stoppen of moeten ze ook door tot hun 67ste?:)
@Dame, dat zie ik niet alleen bij veel leden maar zelfs nog bij sommige niet-leden. Ik hecht ook aan onafhankelijk denken en laat me niet snel beïnvloeden.;)
Bernard, ik dacht altijd al dat je daar vroeger van gecharmeerd was maar dat bedoel ik niet negatief.:) Begreep ook meteen dat Dame die partij bedoelde.
Ha, een geestverwant. Ik vind het ook nogal ouderwets om op je 18e een politieke voorkeur te bepalen en die je leven lang trouw te blijven. Een mens blijft toch nadenken, mag ik hopen althans. De wereld verandert continu, terwijl partijen zich soms een andere richting op bewegen. De VVD van nu is bijvoorbeeld een stuk conservatiever dan die ten tijde van Dijkstal en co.
Derk toch, een beetje ontwikkeld mens weet meteen wat Dame hiermee bedoelt.;D
Vooral vanwege je 18+postings op het algemene log…:D
Hmm doet het niet
Dame 21:38
We hebben een volkomen andere kijk op dit onderwerp. Maar dat is ook de charme daarvan. Dat geeft ons in de toekomst nog voldoende stof voor discussie.
V.w.b. de luizen in de pels van mijn ⤽door dik en dun gesteunde???⤝ club.
Daar hebben ze een probaat middel tegen: de elektrische luizenkam.:D
Ja Dame een geestverwant. Sommige mensen blijven trouwer aan hun partij dan aan hun partner die ze beloofd hebben eeuwig trouw te blijven. 😉
Ha, die Derk, waar haal je die plaatsje toch vandaan joh.:)
Brr, nu weet je meteen waarom ik je kluppie mijd: is mij te link. 🙂
Googlen op onderwerp en .gif. Dan naar afbeeldingen 😉
Nou Derk, als ik preoccupatie intyp, krijg ik afbeeldingen van Freud, Stalin, beelden op de Paaseilanden en nog veel meer, maar niet jouw afbeelding. Afijn, laat dat zoeken maar aan de hand van de kenner over, spaart mij tijd en kan toch lekker lachen om je nieuwste vondsten.:)
Wat was ze mooi, met nog echte horens en nog geen oormerk.
Ik had ‘r op mijn kamer hangen (tot ergernis van mijn moeder), maar ze is helaas bij de verhuizing destijds opgeruimd.
😀 Het is waarschijnlijke makkelijker om (gemiddeld) jaarlijks een belofte van trouw af te leggen dan dagelijks.
Trouwbelofte: eens, maar nooit meer;)
Dame.
Sommige mensen zijn al bijna 40 jaar trouw aan hun partij en partner.:D:D:D
He Zwolse, dus binnenkort een robijnen roos én een robijnen feest? 🙂
Zwolse, ik wil je in ieder geval met het laatste feliciteren.:D:D:D
@Zwolse, kreeg je je man als welkomstgeschenk van de partij of was je lidmaatschap zijn huwelijkscadeau aan jou? ;D
Reacties zijn gesloten.