Oplevering verbreding A28 “De Poort naar Noord”

Zwolle – Op maandag 16 mei wordt in Zwolle de Spoedaanpak Wegen opgeleverd aan de weggebruiker. In 2008 was de doelstelling van dit programma om in mei 2011 op dertig plaatsen versneld te zijn gestart met de aanleg van extra rij- of spitsstroken. Daarnaast zouden er tien projecten zijn opengesteld.

Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu maakt komende maandag de balans op van deze belofte. Dan wordt ook duidelijk hoeveel de Spoedaanpak heeft bijgedragen aan de versnelling in aanleg van de projecten en vermindering van files. Tevens start en opent de minister de laatste trajecten van de Spoedaanpak Wegen samen met Guido van Woerkom van de ANWB en Alexander Sakkers van TLN. De afsluiting van het programma Spoedaanpak Wegen vindt plaats lang de A28 tussen Zwolle en Meppel, een van de Spoedaanpaktrajecten die maandag geopend worden. Deze vormt een belangrijke ontsluitingsader voor noord- en noordoost-Nederland. Met het verbreden van dit traject is een belangrijk fileknelpunt aangepakt en een grote verbetering van de bereikbaarheid van Noord-Nederland gerealiseerd (“De Poort naar Noord”).

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

8 gedachten over “Oplevering verbreding A28 “De Poort naar Noord””

  1. Heel mooi inderdaad! Je merkt nu al dat de doorstroming vele malen beter is dan voorheen het geval was.

    Wordt de volgende stap het verhogen van de maximum snelheid op de A28 en A32 naar 130 km/u? Qua drukte moet dat toch kunnen zou je zeggen.

  2. Ik ben er in ieder geval wel blij mee! Het rijdt een stuk beter door!

    Nu dient zich alleen een nieuw “probleem” aan: waar rijden mensen? Er zijn zooooveel mensen die almaar op die middelste baan blijven rijden terwijl er helemaal rechts ook plaats is.
    En dan rijden ze op die middelste baan tot overmaat van ramp ook nog eens 110 km/uur! Dus daar kom je aan: netjes 120 km/uur rijden…en je realiseert je dat je rechts aan het inhalen bent. Dus moet je helemaal naar de linkerbaan…inhalen en weer terug naar de rechterbaan. Om vervolgens in je spiegels te zien dat diegene nog steeds op de middelste baan rijdt.

    Maar goed: dat is een luxeprobleem 😉

  3. En wat gaat de opening van dat stuk snelweg door Schultz vanHaegen weer kosten.Haar voorganger heeft ook al kapitalen opgemaakt met het open van wegen met stevige borreltjes en etentjes erbij plus de vele genodigde geldverkwisters.Die miljoenen die Eurlings er toen voor gebruikt heeft hadden ze de ouderen beter kunnen geven voor de zorg.Een opening mag voor mij de obstakels weg en rijden maar weer

Reacties zijn gesloten.