Zwolle – Een 21-jarige automobiliste uit Zwolle raakte op dinsdagavond rond de klok van 20.50 uur gewond bij een aanrijding op de Klokkengieterlaan. De vrouw reed over de genoemde weg en kwam vanaf de Mastenbroekerallee. Een 25-jarige plaatsgenoot kwam met zijn auto vanuit de Knopenmakerstraat en kon de naderende auto niet meer ontwijken.
Het portier van een auto werd door de brandweer afgeknipt om een slachtoffer uit de auto te halen. Het slachtoffer klaagde over pijn aan de nek. Zij is naar het Sophia ziekenhuis afgevoerd. Getuigen meldden dat de grijze VW geen voorrang verleende aan de Suzuki.
het is een wonder dat dit hier niet vaker gebeurt.
weinig zicht van af de knopenmakerstraat door sommige luie en gemakzuchtige klokkengieterlaan bewoners door lukraak de auto maar op de stoep te parkeren om zo wel een paar meter minder te hoeven lopen.
aanpakken die lui
De arme man… Of zou hier het portier bedoeld worden? 😉
Overigens lijk je hier op de foto’s al te kunnen zien wat zo’n 15 jaar ontwikkeling in veiligheid doet. De Swift is beduidend meer gehavend dan de Polo voor zover ik kan zien.
Quote>
Overigens lijk je hier op de foto’s al te kunnen zien wat zo’n 15 jaar ontwikkeling in veiligheid doet. De Swift is beduidend meer gehavend dan de Polo voor zover ik kan zien.
Is niet overal zo ook ongelukken gezien waarbij de nieuwe auto aanmerkelijk meer schade had maar dat heeft te maken met het energie opvangen in de kreukelzones.
Op de eerste foto is ook duidelijk te zien dat de Polo geen voorrang had gegeven. Sterkte voor voor beide bestuurders.
Over welke weg reed de vrouw toen??? Ja over de genoemde weg maar dat zijn er in stukje al twee voordat er staat “over de genoemde weg”.
Dat klopt. Veel blikschade om weinig persoonlijke schade op te lopen is natuurlijk een goed uitgangspunt. Toch denk ik dat in dit geval de Swift de kreukelzone werd omdat die uit behoorlijk minder stijve materialen is opgebouwd.
Polo komt uit de Knopenmakerstraat, Suzuki reed op de Klokkengieterlaan, kan ik zien op de foto en straatnaamborden.
Dat klopt inderdaad kire.
Heb de straatnamen goed gezet in het artikel nu.
Quote>
Dat klopt. Veel blikschade om weinig persoonlijke schade op te lopen is natuurlijk een goed uitgangspunt. Toch denk ik dat in dit geval de Swift de kreukelzone werd omdat die uit behoorlijk minder stijve materialen is opgebouwd.
Toch zijn juist nu veel nieuwere auto,s gemaakt van minder stijvere materialen om juist de klap op te kunnen vangen van bv.voetgangers,fietsers veren mee om zo weer in juiste vorm te blijven. Ook is de Polo een veel volwassener auto in sommige uitvoeringen al richting de 1100 kilo gaat en de swift is veel lichter.
Heeft niets te maken dat klokkengieterlaan bewoners lui zij om verder te moeten lopen, bij gebrek aan parkeerplekken, en als
je er niet mag staan moeten ze er borden plaatsen, op het moment van het ongeval stond er geen auto.
er zijn genoeg parkeerplaatsen ter plekke even een paar meter lopen .
en sinds wanner mag je op een stoep parkeren dus waarom borden plaatsen,ja misschien met let op dit is een stoep.
Er wordt zowiezo niet veel gecontroleerd op parkeren op verkeerde plekken in de wijk, krijg ik de indruk.
Was het ook niet een regel dat je niet aan de verkeerde kant van de weg mocht parkeren? Deze in Stadshagen maar weer eens invoeren, lijkt me geen overbodige luxe. Als je ziet wat voor capriolen sommige bewoners uithalen om dan de volgende morgen nog te moeten keren op de weg om weg te kunnen rijden… Ik begrijp niet dat mensen niet even een rondje rijden om het blok, zodat ze zichzelf en overige weggebruikers niet in gevaar brengen.