Zwolle – Maandag is er vanuit Zwolle de allereerste digitale sponsorloop gestart waarbij 14 organisaties uit Zwolle mensen oproepen om via twitter in actie te komen voor het het Ronald McDonald Kinderfonds.
Door een twitterbericht door te sturen via een zogenaamde retweet, wordt er 50 cent gedoneerd aan het fonds. Met één druk op de knop helpt men zo het goede doel, zonder dat het iets kost! Deze digitale donatie wordt mogelijk gemaakt door 14 Zwolse organisaties. Goede start Na amper 3 uur van start te zijn gegaan staat de teller al op meer dan 1100 berichten waarin de sponsorloop genoemd wordt. ‘Dit is boven verwachting en een hele mooie start’, aldus Alfred Guikema, organisator van het IJsbeeldenfestival in Zwolle en deelnemer van deze digitale sponsorloop. Het doel van de actie is om zoveel mogelijk online aandacht te vragen voor het Ronald McDonald Kinderfonds. ‘En dat begint al aardig te lukken!’, aldus Guikema.
Met één druk op de knop doneert men aan het goede doel, zonder dat het iets kost! De actie loopt tot 24 november, 13.00 uur. Of zoek op twitter via #digisponsorloop .
Deze organisaties doen mee: De #digisponsorloop is een initiatief van 14 Zwolse organisaties te weten IJsbeelden Festival Zwolle, Xando APR, Odeon De Spiegel theaters, Business Kees, Bas Autowas, Loetje aan de Kade, Bloopers, Timeless, Jelske Docter, Communiq, Bandencentrum Bourgonjen, MultiCopy Zwolle, Fusion of Dance & McDonald’s Heerde, Kampen en Zwolle.