Grimm Sprookjestocht wordt groot succes

Zwolle – Dit jaar is het tweehonderd jaar geleden dat de Gebroeders Grimm hun sprookjes optekenden uit de monden van de vele verhalenvertellers. Om dit jubileum te vieren is Zwolle dit jaar omgetoverd tot Grimmstad. Het hele jaar door zullen er activiteiten plaatsvinden die in het teken staan van de verhalen van de gebroeders Grimm. Zondagmiddag vond vanaf de Sassenpoort de derde editie plaats van de Sprookjestocht. Er liepen maar liefst 50 deelnemers (jong en oud) mee.

grimm_3.jpg

Na de succesvolle voorgaande twee edities was het zondag weer een mooie dag voor fans van de sprookjes van Grimm. Ook het weer was nagenoeg perfect deze dag. Meester-verteller Stan Fritschy nam de geïnteresseerden weer mee op reis door de Zwolse binnenstad. De Sprookjestocht begon onder de Sassenpoort. Deze editie stond in het teken van het sprookje ‘De wolf en de zeven geitjes’. Daarnaast werden er ook minder bekende sprookjes van Grimm verteld. Na afloop konden de deelnemers in SAMEN Zwolle wat drinken of van de Sprookjeslunch uit het mandje van Roodkapje genieten. Er was er voor de kinderen tevens een indoor-Sprookjesspeurtocht.

grimm_1.jpg

grimm_2.jpg

grimm_5.jpg 

Zwolle Grimmstad in kader van co-creatie

Via de website www.zwollegrimmstad.nl kan iedereen die met een idee rondloopt dit kenbaar maken door het idee te posten of een definitieve activiteit aanmelden voor de activiteitenagenda. Of dat nu een bewoner, ondernemer of evenementenorganisator is maakt niets uit. Iedereen mag aanhaken. Elke initiator is wel verantwoordelijk voor de inhoud en dekking van de kosten. Samenwerken, verbinden en elkaar versterken zijn dan ook kernbegrippen binnen het co-creatie traject Zwolle Grimmstad. Zwolle Marketing neemt in dat licht bezien de rol van regievoerder op zich en neemt tevens de overkoepelende promotie voor haar rekening.

grimm_4.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)