Zwolle – De wegwerkzaamheden aan de Merwedelaan, tussen de Rijnlaan en Westerveldse Aa, zijn succesvol verlopen! Op donderdag 19 juli aanstaande maakt wijkwethouder van de Aa-landen Gerrit Piek samen met buurtbewoners een rondwandeling ter gelegenheid van de officiële opening van de Merwedelaan. Het programma van de opening start om 13.00 uur bij de kruising Merwedelaan-Zijpe en duurt uiterlijk tot 14.00 uur.
Tijdens de werkzaamheden aan de Merwedelaan heeft de gemeente Zwolle de geluidsoverlast aangepakt. De Merwedelaan is één van de twee ontsluitingswegen voor Aa-landen Oost met circa 3.500 inwoners. Van het vele verkeer, dagelijks circa 6000 auto’s, ondervonden de bewoners van de Krekenbuurt geluidsoverlast. Daarnaast heeft de reconstructie Merwedelaan de verkeersveiligheid en toegankelijkheid van de aanwezige bushaltes voor minder validen verbeterd. Meer informatie over de werkzaamheden vindt men op www.zwolle.nl/merwedelaan.
Alleen jammer dat de openbare verlichting daar nog niet in orde is. De gemeente heeft er samen met de aannemer(s) een mooi zootje van gemaakt. En wie kan het weer opknappen…..?
Zijn die touwen geluidsmatten hufterproof? Het lijken me dankbare objecten voor ‘kunstenaars’.
Nu nog wachten tot er bij de bushalte Volkerak in de richting de wijk in ook een haltepaal en mogelijk een bushokje of zo geplaatst wordt, want meer dan een stelletje tegels is het nog niet.
Graag ook nog de gaten in de gebruikte omleidingsroute van de Zijpe dichten. De gemeente is op de hoogte maar wacht op de 1e fietser die op z’n gezicht gaat…..>:(>:(>:(
In tijden van crisis zijn er op kosten van de gemeenschap een aantal dure erfafscheidingen geplaatst bij een paar mensen. De verkeerssituatie is er niet beter op geworden nu er een openbare racebaan van is gemaakt die nog onverlicht is ook. Daarnaast staat er midden op het trottoir bij de kruising grevelingen een raar paaltje van 30 cm hoog. Benieuwd wanneer hier de eerste over valt.>:(
De bedoeling van de gemeente was om het verkeersveiliger te maken. Dat is helaas niet gelukt. Moet je maar eens ervaren als je op de fietsstrook door een bus wordt gepasseerd met name ter plaatse van een middengeleider waar ook nog een flauwe bocht moet worden gemaakt! Wie controleert de 50 km max. snelheid? Voor kinderen en ouderen is het er zeker langs de oostzijde veel gevaarlijker op geworden dan in de oude situatie.