Nieuwe directeur en managers voor Doomijn

Zwolle – Doomijn krijgt op 1 september a.s. een nieuwe directeur. Mevrouw G.R. Jansen (Gea) heeft een brede ervaring in de kinderopvang en het onderwijs en ze vervulde diverse functies op management niveau. Op dit moment is mevrouw Jansen directeur in het Speciaal Onderwijs.
 
Doomijn heeft bewust gezocht naar iemand met een bredere ervaring dan alleen de kinderopvang. Verbinding met andere sectoren (en dan vooral met het onderwijs) is in onze ogen de beste strategie om de toekomst van de kinderopvang te waarborgen. Maar ook de relatie met sport, cultuur en welzijn moet bijdragen aan de versterking van buurten en wijken.

Doomijn heeft nog meer wijzigingen aangebracht in het management. Per 1 september zijn zeven managers Doomijn benoemd, die elk een gedeelte van de stad en de omliggende regio voor hun rekening gaan nemen. Deze ‘ondernemers’ in de wijk hebben de opdracht om hun locaties tot grote bloei te brengen. De contacten met de ouders in de wijk, maar ook met de scholen en de sportverenigingen moeten leiden tot sterke verbindingen.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

20 gedachten over “Nieuwe directeur en managers voor Doomijn”

  1. Lees ik het nou goed???? moeten er om een simpele kinderopvang draaiende te houden een heuse directeur en zeven managers in dienst genomen worden!!!!!! het moet toch niet gekker worden, en moeten de ouders al die bobo’s betalen??

  2. @observer: deze simpele kinderopvang heeft wel 350 medewerkers, dus het is ietsje groter dan een lokaaltje met 3 overblijf-juffen.. En volgens mij is er marktwerking in de kinderopvang dus ouders hoeven niets te betalen als ze niet willen.

  3. 1 manager per 50 kinderen dus. Even aangenomen dat een manager zo rond de 3300 per maand bruto verdiend, betekent dit dus zo’n 66 euro per maand per kind aan managementkosten. De directeur niet meegerekend. Daarvoor mag je dan wel kwaliteit verwachten.

  4. Een kinderopvang met 350 medewerkers en 7 managers plus hoofddirectie??, dat mag rustig een multinational genoemd worden.
    Ehhh… hoeveel kinderen vangt zo’n gigantische onderneming dan dagelijks op? dat moeten er wel enige duizenden zijn?

  5. Wat een aanname’s hier allemaal. De ouders die hier hun kinderen na toe laten gaan, zullen wel tevreden zijn. Anders zaten er niet zoveel kinderen. Sinds dat gedonder in Amsterdam, moet de kinderopvang aan steeds meer eisen voldoen, en wie zegt dat de 7 managers, niet ook gedeeltelijk mee werken in de groepen.

  6. @Ingrid, heb jij dan enig idee hoeveel kinderen dan dagelijks gebruik maken van Doomijn?
    En in welke leeftijdsgroep zitten deze kinderen dan hoofdzakelijk?
    Ik maak uit het artikel op dat de activiteiten van Doomijn verder gaan dan het simpel opvangen, verzorgen en bezighouden van kinderen.
    Ik lees dat Doomijn ook verbindingen zoekt met sport, cultuur, onderwijs en welzijn, mijns inziens, een taak die primair bij de ouders thuishoort.
    Als Doomijn dan zegt dat haar managers de lokaties tot grote bloei moeten brengen dan krijg ik de indruk dat Doomijn tevens een gezinsvervangend tehuis is met sterke commercieële trekjes.

  7. Observer & Mul Wat ik op hun site lees is dat ze alle kinderopvang doen, zowel in de leeftijds voor de basisschool als buitenschoolse opvang. Het is een grote organisatie met meerdere vestigingen in de gehele regio. Ik zag een vacature voor een “manager” bij Doomijn kinderopvang Harderwijk. Die verdient bij 36 uur ca 1900 euro per maand (schaal 11, CAO kinderopvang). Wel een ander bedrag dan Mul inschatte.

  8. Op 31-12-2012 had Travers waar Doomijn ondervalt een omzet van 21 miljoen en 270 fte. Niet alleen voor Doomijn maar ook voor de andere poten (wijkcentra, kinderboerderij, poppodia etc). Doomijn ving 2700 kinderen op in de kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en BSO.
    De directeur verdient afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal 90.000 euro bruto bij een volledige werkweek.

  9. @Observer, deze feiten had ik ook op hun site gelezen. Voordat je iets hier neer gooit, kun je ook zelf even op hun site kijken.
    Vandaar mijn opmerking over de aanname’s.

  10. Naar mijn weten (heb kinderen op de opvang van Doomijn) is er ivm een teruglopende vraag naar kinderopvang (dit agv zowel de werkloosheid als de gestegen kosten voor kinderopvang) een grote ontslagronde bij Doomijn gaande, waarbij zowel leidsters en managers de laan uitgestuurd worden…

  11. Dame, ik weet niet wat er in die vacaturetekst stond, maar schaal 11 van de cao kinderopvang begint bij 2991 euro per maand en gaat in 13 treden omhoog naar naar 4101 euro. Mijn schatting is dan zo gek nog niet lijkt mij.

  12. Dame, vaak werken cao s inderdaad met schalen -functiegebonden- en daarbinnen verschillende treden. Vaak ga je per jaar een trede omhoog en het is afhankelijk van opleiding en ervaring op welke trede je de schaal binnenkomt. In de zorg ook een fraai geharwar;)

  13. er staat inderdaad niet bij dat het hierbij gaat om een reorganisatie waarbij tig locatiemanagers zijn ontslagen! ze konden allemaal solliciteren op die 7 vacatures maar werden dan wel verplicht dit fulltime te gaan doen. de managers die deeltijd werken vielen dus meteen al buiten de boot 🙁

  14. Helemaal niet vreemd dat elke locatie een ft manager krijgt. En dat komende van iemand met een hekel aan (teveel) managers.

  15. En, hatsikidee, weg is mevrouw Jansen alweer.
    Vanwege achtergehouden informatie bij de sollicitatieprocedure.
    Is er dan bijna niemand meer zuiver op de graat als het om hoge bestuurlijke functies gaat? ik vind het een zorgelijke maatschappelijke ontwikkeling.

Reacties zijn gesloten.