File door geschaarde caravan op A28 bij Zwolle

Zwolle – Op de A28 ter hoogte van Hattem is maandagmorgen rond 11.55 uur door een aanrijding een caravan geschaard. De caravan belandde op de kop. De combinatie met de auto raakte in de slip en draaide 180 graden. Er zijn geen gewonden. Door het ongeluk werden twee rijstroken geblokkeerd. Vanaf Zwolle richting Harderwijk vormde zich een file.

caravan.jpeg

Foto via Twitter: @polelburg 

Eerder op deze dag vond op de IJsselbrug een aanrijding plaats tussen een vrachtwagen en een auto. Daarbij viel één gewonde. De A28 van Zwolle in de richting van Harderwijk werd tijdelijk afgezet. Om 11.40 uur werd er een rijstrook vrijgegeven.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

17 gedachten over “File door geschaarde caravan op A28 bij Zwolle”

  1. Ik snap vooral niet dat mensen zoveel haast hebben als ze op vakantie gaan! Het is heel simpel: caravan = max 90 km/uur op de teller!
    Wil je sneller rijden? Dan is caravan geen optie!
    Klaar….

  2. Wat knap zeg, in jullie ( Fiets – Mobiel en Plantje) nieuwsbericht staat veel meer dan in die van mij! Ik zie helemaal niet dat het onervaren mensen zijn met een verkeerd beladen caravan die maximaal over de snelweg knallen, waar staat dat precies?

  3. Als je je snelheid aanpast aan de situatie raak je niet in slip. In het nieuwsbericht staat dat de auto in slip is geraakt. Dus zodoende.

    In mijn reactie staat ook niet, dat ze “maximaal over de snelweg knallen”. In de reactie van Fiets- Mobiel zie ik dat ook niet staan.

  4. Misschien moest die man wel uitwijken.
    Misschien gaf hij plotseling een ruk aan het stuur.
    Misschien was de caravan niet goed beladen.
    Misschien was de caravan niet goed gekoppeld.
    Misschien moest de bestuurder plosteling remmen.
    Misschien lag er olie op de weg.

    Insinueer je nu dat hij zijn snelheid niet heeft aangepast? Waar kan ik dat vinden in het nieuwsartikel?

  5. @redactie WLZ
    Het ongeluk gebeurde om 11.55 en om 11.40u werd de weg vrijgegeven? Volgens mij kloppen de tijden niet. 😉

  6. Heeeel erg pech voor die mensen lijkt me.
    Ik kan me ook wel voorstellen dat
    je op vakantie gaat met de caravan,
    en gewoon ’t ding inpakt en gas geeft
    richting ’t zuiden.
    Hopelijk hebben ze toch nog een goede vakantie

  7. Als je je snelheid aanpast aan de situatie raak je niet in slip. In het nieuwsbericht staat dat de auto in slip is geraakt. Dus zodoende.

    Mooi staaltje flauwekul. Ik heb in mijn jeugd ook een ongeluk meegemaakt met de caravan. M’n ma reed toen (en nog steeds trouwens) braaf minder dan de maximum snelheid met de caravan erachter over de Autobahn. Toen we werden ingehaald door een porsche die de toerenbegrenser opzocht was de luchtverplaatsing voldoende om de caravan te laten stuiteren. Daar kon zelfs onze zware passat niks meer tegen beginnen, en stonden we ineens omgekeerd tegen de vangrail. Met als gevolg auto plus caravan compleet total loss.

  8. Dat zal niet je leukste vakantieherinnering zijn, Bigge. Ik hoop dat jullie destijds al op de terugweg waren, dan heb je iig de vakantie gehad. Afschuwelijk voor deze mensen. Die caravan kan zo naar de schroot. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken.
    En bij dat andere ongeluk ook niet, begreep ik.

  9. Ik rijd toch zeer vaak met kleine en grote aanhangers achter mijn auto, maar vraag me af hoe mensen het toch voor elkaar krijgen dat de boel gaat scharen.. In mijn ogen zijn daar maar 3 oorzaken voor

    – De beruchte ruk aan het stuur/plotseling van rijstrook willen veranderen
    – Verkeerde belading
    – Te hard gereden

    Ik weet niet of de bestuurder in kwestie in het bezit is van een BE rijbewijs (ik wel, maar dat is niet direct mijn punt) en zoja of hij dit destijds gelijk bij zijn B heeft verkregen of een apart examen gedaan heeft, maar buiten de situatie die Bigge beschrijft (ookal lijkt het mij sterk dat er verder niks meegespeeld heeft…) zijn dit soort ongelukken volledig toe te schrijven aan een onervaren danwel een zich onvoldoende aangepast hebbende bestuurder.

    Evengoed hoop ik dat er geen persoonlijk leed is en dat men alsnog een fijne vakantie mag hebben.

  10. Los van of het de oorzaak is bij dit ongeluk, ik zou iedereen die wel eens met een aanhanger weg gaat aanraden toch voor het BE rijbewijs te gaan. Je leert er erg nuttige dingen over aankoppelen en beladen (het aan- en afkoppelen is een onderdeel van het examen zelfs) en laadvermogens icm leeggewicht aanhanger/maximaal te trekken massa voor de betreffende auto en hoe daarmee om te gaan.

    Mijn ouders kregen bij hun B rijbewijs ook E, en hoewel mijn vader dus gewoon met de lompste BE combinaties mag rijden, heeft hij nooit ook maar een letter theorie erover gehad, nooit geleerd hoe bepaalde zaken werken.. Gelukkig laat hij het rijden met zware aanhangers dan ook aan mij over.

  11. Zoals elders staat te lezen, vermeerderde de bestuurder – na vrijgave van de rijstroken na het eerdere ongeluk – snelheid en wisselde van rijstrook, waarbij een vrachtauto over het hoofd werd gezien. De rest laat zich raden.

  12. Ik heb dat inmiddels ook gelezen Criticus. Dan blijft er dus nogsteeds ruimte over om te twijfelen aan de kwaliteiten van de bestuurder (een vrachtauto over het hoofd zien??).. Maargoed laten we in elk geval maar hopen dat de mensen hun vakantie er al op hadden zitten.

Reacties zijn gesloten.