Shirtsponsor Vitens betaalde 150.000 euro

Zwolle – In de media verschenen donderdag berichten over het bedrag dat Vitens investeert in de ‘Kraanwater, graag’ campagne op het shirt van PEC Zwolle. Vitens en PEC Zwolle United zetten zich middels deze campagne, samen actief in om kraanwater nadrukkelijk(er) onder de aandacht te brengen.

23-07-2013_vitens_nieuwe_shirtsponsor_pec_zwolle_04.jpg 

PEC Zwolle benadrukt het maatschappelijk belang van de campagne ‘Kraanwater, graag’. Het hoopt jeugd en volwassenen aan te zetten tot het drinken van kraanwater, omdat het lekker én gezond is.  Het Nederlandse kraanwater staat namelijk bekend als het beste ter wereld. Alleen staan maar weinig mensen daar bij stil en daarom is de bewustwordingscampagne gelanceerd. De campagne moet ertoe leiden dat mensen zich bewust worden van al het goede van kraanwater, maar we willen vooral dat iedereen het normaler vindt om ook om kraanwater te vragen. PEC Zwolle United en haar partners onderschrijven deze boodschap. Daarom zetten de partijen zich gezamenlijk in om kraanwater op zo veel mogelijk plekken beschikbaar te maken en het verhaal achter kraanwater te vertellen. Het waterbedrijf Vitens sponsort de Zwollenaren voor ongeveer €150.000,-. Dit bedrag wordt aangevuld door partners van de maatschappelijke tak PEC Zwolle United. Hierdoor loopt het shirtsponsorschap voorop het wedstrijdshirt op tot een totaal van €300.000,-. Overigens levert het complete tenue van PEC Zwolle dit seizoen €600.000,- aan sponsorgelden op. Dit is een substantiële stijging ten opzichte van het bedrag dat vorig seizoen werd binnengehaald.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

9 gedachten over “Shirtsponsor Vitens betaalde 150.000 euro”

  1. Toch opmerkelijk dat een statenlid van GL zoveel heisa maakt van een maatschappelijk verantwoorde sponsor waarbij er sprake is van een 100% private aanvulling van het ‘gemeenschapsgeld’ dat wordt aangewend voor een maatschappelijk doel. De politiek wordt steeds meer overbodig in onze participatiemaatschappij.

  2. Idd raar, Elrey. Je zou zeggen dat het doel hem aanspreekt: een reclamecampagne met flinke exposure voor meer gebruik van kraanwater. Of zou het iets te maken hebben met de plaats waar hij woont (driemaal raden;))?

  3. Robert Jansen, statenlid voor GroenLinks, terstal, die heeft deze informatie boven water gekregen en gaat nieuwe vragen stellen volgens De Stentor en RTV Oost.

  4. Op de website van PEC Zwolle United kan ik niets vinden over dit initiatief. Je zou toch denken dat dat zo’n ongekend belangrijke maatschappelijke belangrijke bijdrage net als de andere goede doelen vermeld wordt.

    Goede doelen
    De samenwerking tussen de twee goede doelen en PEC Zwolle United is bijzonder. Om onze maatschappelijke missie te karakteriseren staan sinds seizoen 2009-2010 twee goede doelen op de wedstrijdshirts. PEC Zwolle is de eerste Nederlandse club die goede doelen op het shirt heeft staan en zo structureel uitkomt als een Betrokken Voetbal Organisatie.

    Goede doelen seizoen 2013/2014:

    Ronald McDonald Huis

    De Groene Wens Boot

Reacties zijn gesloten.