Zwolle – Tijdens het pinksterweekend is er door het Team Verkeer van werkgebied IJsselland zowel met onopvallende motor en videoauto, maar ook opvallend gesurveilleerd op met name de dijkwegen, waar door aanwonenden vaak geklaagd wordt over hard rijden met motoren.
In totaal werden maar liefst 14 rijbewijzen ingevorderd, waarvan 12 van motorrijders. 2 motorrijders moesten hun rijbewijs inleveren na een snelheidsovertredingop de Westerholterallee te Zwolle. In de bebouwde kom was de de gemeten snelheid 127 km bij 70 km. De twee motorrijders worden ook voorgedragen voor de cursus Educatieve Maatregel Gedrag. De kosten daarvan zijn 1.000 euro. Eén van deze twee motorrijders had deze EMG curus al eens eerder gehad en krijgt hem dus nu weer. Hij bleek tevens recidivist. Dat betekent een inhoudingstermijn van 4 maanden. Een andere motorrijder reed op de A28 bij Zwolle 157 km bij 80 km.
Gelden er eigenlijk ook geluidsrestricties voor motoren? Er knalde vanmiddag ook weer iemand door de wijk. Je zult er maar opzitten, dan word je zelf toch ook gek van het lawaai? Of zou die al gek zijn misschien?
@Mike70:
Bedoel je stadshagen? Sinds dat woonwagenkamp aan de nijerwalstraat er staat rijd er iemand van daar steeds met een motor met een gigantische herrie…… Ik wou dat dat kamp er nooit gekomen was. Vanaf dag 1 overlast. Alle parkeerplekken opeisen, geluidsoverlast etc…… Heel heel jammer
Gewoon een keer aankloppen bij desbetreffende woonwagen
En dan zeg je: “hoi ik ben monstercock, wat maken jullie uitlaatpijpen veel kabaal”….
Goed gezegd Flipper!
Invorderen en laat die gasten maar 10jaar lang geen motor,auto, of welke voertuig dan ook rijden!!!
Het zijn de p… van deze tijd!!
Van me mag veel meer gecontroleerd worden en dagelijks ook nog!
Ik zit helemaal niet op meer controles te wachten. Er wordt al meer dan genoeg gecontroleerd. Alleen de manier waarop is flink te verbeteren. Als de nadruk meer op handhaving komt te liggen en minder op “lekker snel de staatskas spekken”, zou dat al heel veel schelen.
De meeste ongelukken gebeuren (voor zover ik weet) op provinciale wegen en binnen de bebouwde kom, maar het gros van controles vindt plaats op snelwegen. Controleer maar wat meer in 30km gebieden, waar je geregeld idioten met 70km/uur voorbij ziet razen (in auto’s of op scooters / brommers). Pak al die fietsers ’s avonds maar aan die zonder licht fietsen, etc.
@JoopdeSloper
Omwonenden op de dijk hadden geklaagd, lijkt me goed dat ze daar dan ook controleren.
Verder ben ik het met je eens dat er vooral op gevaarlijke punten moet worden gecontroleerd, met als voornaamste doel de verkeersveiligheid, niet de schatkist.
@JoopdeSloper idd controle op naleving 30 km erg belangrijk. Onderzoek laat zien, dat fietsers een kans hebben een botsing met gemotoriseerd verkeer te overleven zolang de snelheid niet harder is dan 30km p/uur. Boven die snelheid nemen de risico’s flink toe. Juist in 30km-gebieden (woonwijken) is veel fietsverkeer.
Goeie actie vind ik dat. En een goede vangst ook nog!