Rijkswaterstaat presenteert donderdagniddag de uitkomsten van een onderzoek naar de N50 tussen Zwolle en Kampen.
De nieuwe weg is nu ongeveer één jaar in gebruik, maar er zijn al veel ernstige ongelukken gebeurd. Om de veiligheid te vergroten zijn er inhaalstroken aangelegd en is er een betonnen scheidingswand geplaatst. De afgelopen periode heeft Rijkswaterstaat onderzocht hoe de automobilist de N50 ervaart.
Bron: RTV Oost
Probleem is natuurlijk dat tankstation Zalkerbroek. Ineens verkeerslichten in the middle of nowhere. Misschien kunnen ze dat wel sluiten, je kan op de A50 nog tanken bij Heerde (15km verderop), en op de A28 weer bij Staphorst (20km) of op de A6 bij Bant (35km), allemaal geen onoverkomelijke afstanden, in Duitsland zie je regelmatig 100km geen tankstation op de Autobahn.
maar wel lekkker goedkoop tanken daar 😀 😀 😀
Ze hadden er gewoon een snelweg van moeten maken het is en blijft een doden weg op deze manier, waar ik helaas/gelukkig 4 keer per dag overheen moet.
De N50 tussen Zwolle en Kampen is veel veiliger geworden. Dat concludeert Rijkswaterstaat na onderzoek.
Sinds de herinrichting zijn er geen ongevallen geweest met dodelijke afloop. Ook vielen er geen ernstig gewonden. Daarnaast voelen veel weggebruikers zich veiliger op de weg. Wel is het aantal ongevallen met blikschade sinds de herinrichting toegenomen. De meeste ongevallen gebeuren bij het kruispunt Zalkerbroek waar stoplichten staan.
Om de weg helemaal veilig te maken worden bij het kruispunt extra waarschuwingsborden geplaatst. En in de loop van volgend jaar wordt het kruispunt aangepast. Bij de stoplichten komen extra rijstroken.