Zwolle – Investeren in de toekomst van de drie recreatieplassen in Zwolle, dat stelt het college van burgemeester en wethouders voor aan de gemeenteraad. Het college wil onder andere investeren in het parkeersysteem en de toiletten bij de Wijthmenerplas, de reddingsbrigade bij de Milligerplas en Wijthmenerplas en daarnaast is het nodig om onderhoudswerkzaamheden uit te voeren bij de recreatieplassen. Met deze maatregelen wil het college de aantrekkelijkheid van de Agnietenplas, Milligerplas en Wijthmenerplas vergroten.
Nieuw parkeersysteem Wijthmenerplas
Het parkeersysteem aan de Wijthmenerplas is verouderd en moet vervangen worden. De voorkeur gaat uit naar een parkeerinstallatie waarbij bezoekers achteraf en contactloos kunnen betalen. Dit verbetert de doorstroming bij de in- en uitgang op drukke dagen. Ook wordt het nieuwe systeem gekoppeld aan het centrale parkeersysteem in Zwolle. Hierdoor kunnen bezoekers 24 uur per dag hulp inschakelen bij bijvoorbeeld problemen met de slagboom en is er met camera’s toezicht op de entree.
Toiletten
Het college stelt voor om de toilettengebouwen aan de Wijthmenerplas op te knappen en weer klaar te maken voor de toekomst. De architect van de toiletgebouwen aan de Wijthmenerplas, Cor Haasjes, heeft een modern ontwerp gemaakt waarbij de gebouwen een meer open karakter hebben. Bij de Milligerplas worden de toiletten gekoppeld aan grand café Milligers.
Inzet reddingsbrigade en groot onderhoud
Veiligheid is belangrijk, daarom wordt de reddingsbrigade bij de Milliger- en Wijthmenerplas tijdens drukke weekenden uitgebreid. Daarnaast is er bij de drie recreatieplassen groot onderhoud nodig. Al deze maatregelen dragen bij aan de aantrekkelijkheid van de Zwolse zwemplassen.
Betalen voor parkeren vergroot de aantrekkelijkheid om naar de Whythmenerplaya te gaan. Uhuh…..
NEE DUS.
Fail!
Oké en wat gebeurt er op het Agnietenplas
@Eso
Waar lees jij dat betaald parkeren mensen moet lokken?
Lijkt me dat de opmerking Fail dan ook slaat op je eigen leesvermogen?
Betaald parkeren is er voor inkomsten (zijn we allemaal blij mee) om beperkte parkeerruimte niet te overbelasten en om mensen te stimuleren met de fiets te komen of te carpoolen. Dat ze het systeem nu opnieuw willen inrichten om verbeteringen door te voeren, tja lijkt mij niet vreemd?