Opdracht aanpak kruispunt de Dobbe uitgebreid

Dinsdagavond vond de eerste evaluatie voor een oplossing van het veelbesproken kruispunt bij winkelcentrum de Dobbe plaats. Het doel van de avond was oplossingen voor het gevaarlijke kruispunt aan te dienen. Dat gebeurde! Er kwamen tal van oude maar ook nieuwe aandachtspunten naar voren in wijkcentrum De Bolder.

De ongeveer honderd aanwezigen brachten aandachtspunten als bijvoorbeeld een uitgang bij het Squashcentrum naar de Zwartewaterallee, een dubbelbaanse Middelweg met een rijbaan naar de Waallaan of een separate afslag vanaf de parkeerplaats naar de Rijnlaan naar voren. Tijdens de bijeenkomst bleek, dat de parkeercapaciteit bij de Dobbe ondermaats is. De gemeente gaat nu nog uit van een wijk-winkelcentrum. Dat moet opgewaardeerd worden naar een boven-wijkwinkelcentrum. Medewerkers van een groot kantoorgebouw, een scholengemeenschap en personeel van een zorgcentrum blijken massaal op de parkeerplaatsen bij het winkelcentrum te parkeren. Ook moet onderzocht worden waar de klanten vandaan komen. Volgens een spreker komt 65 % van de bezoekers van buiten de Aa-landen naar de Dobbe. Het werd de aanwezige wethouder J. Cnossen duidelijk, dat de opdracht, die reeds aan een adviesburo was uitgegeven, te miniem was. Daarbij worden alleen de twee kruisingen bij de Eemlaan en de Dommel (rotonde) op aspecten als veiligheid en doorstroom onder de loep genomen. Dat moet nu meer -duurzaam- uitgebreid worden.


Voorzitter van de winkeliersvereniging Albers (midden) vecht al 11 jaar voor een veilige kruising…

Ook gaf Cnossen aan, dat er meer geld beschikbaar is voor de kwestie. Door het nadere onderzoek en de daarop volgende procedures duurt het nog wel een jaar voordat het kruispunt werkelijk aangepast gaat worden. Het bedrijf Mobycon gaat de opdracht voor de gemeente onderzoeken.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

8 gedachten over “Opdracht aanpak kruispunt de Dobbe uitgebreid”

  1. Het werd de aanwezige wethouder J. Cnossen duidelijk, dat de opdracht, die reeds aan een adviesburo was uitgegeven, te miniem was. Daarbij worden alleen de twee kruisingen bij de Eemlaan en de Dommel (rotonde) op aspecten als veiligheid en doorstroom onder de loep genomen.

    Dat is nu echt weer Zwolse tunnelvisie!Niet verder kijken dan je neus lang is.

  2. @ Tjalling, volgens mij doe jij nu precies hetzelfde. Die avond is georganiseerd om meer duidelijkheid scheppen. Nu krijgt de wethouder dat, laat het onderzoek zelfs uitbreiden, kijkt verder dan zijn neus lang is, is het nog niet goed.
    Als je er wat van te zeggen hebt had je er gisteren avond naar toe moeten gaan, toen had je de kans! Nu ga je weer achteraf kritiek leveren.

  3. Nu de auto’s uit de zijwegen (dus parkeerplaats en de straat er tegenover) alleen nog maar rechtdoor mogen, is de kruising er voor fietsers die vanuit diezelfde richting komen en dan rechtdoor willen (en dat wél mogen) niet veiliger op geworden, want de automobilisten kijken vaak alleen naar links of er wat aankomt en vergeten de fietsers dan voorrang te verlenen.
    Vraag me af of dit ook is aangekaart.

  4. @Andre,Ik bedoel er mee te zeggen dat die wethouder gelijk al het totale plaatje had moeten zien en zich niet in de eerste plaats had moeten richten op de twee genoemde kruispunten. :-*

  5. observaties laten uitvoeren door die vier oudjes die de hele dag in die auto zitten te ????????? , ik zie ze regelmatig (soms wel acht uur) met VIER auto’s bij kruispunten met stoplichten staan. Wat de bedoeling is en wat het wel niet kost weet ik niet ,maar ik rij al wel vijf jaar over de zwartewaterallee zie regelmatig die vier auto’s weer opgesteld staan maar in die vijf jaar sta ik tot de dag van vandaag bij ieder stoplicht stil terwijl er stoplichten op groen staan (voorbeeld is bij holtenbroek) terwijl er geen auto of fietser aankomt. verder wil ik reageren over kruispunt a-alanden, ik woon zelf in de a-alanden ik heb zeker al wel drie keer gezien dat het kruispunt veranderd werd terwijl je al zag dat het probleem alleen maar erger werd dan voorheen dus , nu is het al zo dat de burgers zelf met een idee moeten komen . de gemeente zwolle besteed liever aandacht aan het laten neer zetten van grote gebouwen en het verkopen van grond en het bouwen van pakeergarages, daar verdienen ze lekker aan. Dus al met al ik geloof al jaren niet meer in die???????????

  6. ik zie ze regelmatig (soms wel acht uur) met VIER auto’s bij kruispunten met stoplichten staan. Wat de bedoeling is en wat het wel niet kost

    Zeer waarschijnlijk voeren zij tellingen uit (heb ik in het verleden als vakantiewerker ook gedaan voor een verkeerstechnisch buro). Dus met een handtellertje “turven” van vrachtwagens, personenauto’s en motoren.

Reacties zijn gesloten.