CDA: Zorgen om laagvliegroutes tot in Tweede Kamer

Door Redactie

Zwolle – Tweede Kamerlid Mustafa Amhaouch bracht 17 november een bezoek aan Overijssel om informatie op te halen over de laagvliegroutes van en naar Lelystad Airport. Amhaouch is de nieuwe woordvoerder op dit dossier in de CDA Tweede Kamerfractie. In de  Zwolse wijk Stadshagen deelden gemeentelijke en provinciale CDA politici uit Zwolle, Kampen, Steenwijkerland en Dalfsen hun zorgen met het Tweede Kamerlid over de vliegroutes. Ook een vertegenwoordiging van HoogOverijssel schoof aan om technische details op de vliegroutes toe te lichten vanuit hun expertise.
De komende weken staat zowel de technische briefing over de gemaakte fouten in het milieuonderzoek als een debat met de minister in de Tweede Kamer op de agenda. “We zijn erg blij dat Mustafa Amhaouch vandaag op locatie in gesprek is gegaan met zowel gemeentelijke als provinciale politici. Het wordt ook in de Tweede kamer steeds duidelijker dat het dossier inhoudelijk niet op orde is. Om de minister straks in de Kamer kritisch te kunnen bevragen, moet Mustafa Amhaouch inhoudelijk goed geïnformeerd zijn.” aldus Bouwien Rutten, woordvoerder CDA Overijssel.

De middag werd afgesloten met de gezamenlijke conclusie dat vliegen pas van toepassing kan zijn vanaf het moment dat het dossier inhoudelijk klopt, de MER volledig en juist is en het proces transparant. Beter is om volle energie te zetten op herindeling luchtruim, dat geeft de benodigde ruimte voor hogere vliegroutes en voorkomt veel weerstand.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

3 gedachten over “CDA: Zorgen om laagvliegroutes tot in Tweede Kamer”

  1. De conclusie is: ” middag werd afgesloten met de gezamenlijke conclusie dat vliegen pas van toepassing kan zijn vanaf het moment dat het dossier inhoudelijk klopt, de MER volledig en juist is en het proces transparant”.

    Neeeheee, dat is de conclusie niet, hoop ik. Dat kàn toch niet, dit is typisch “Schiphol lobby politiek CDA prietpraat”.

    Nadat de MER volledig en juist is ga je met belanghebbenden in overleg om te bedenken òf vliegen wel kan. De conclusie kan dan ook zijn ‘slecht idee, we gaan een andere oplossing zoeken en laten Lelystad zoals het is’.

    Nu staat er dat als de MER compleet en juist is, dat men dan kan gaan vliegen, ook als er uit de MER blijkt dat er (te)veel schade aan milieu en andere belangen is. Maar zo werkt dat niet hoop ik toch CDA?

Reacties zijn gesloten.