Zwolle – Het Isala ziekenhuis neemt verschillende maatregelen om goed voor hun patiënten en medewerkers te kunnen blijven zorgen. Met ingang van maandag gaan zij contact opnemen met alle patiënten die binnenkort een afspraak hebben op de polikliniek.
De behandelend arts bepaalt of een afspraak kan worden uitgesteld, telefonisch plaats kan vinden of dat de patiënt toch naar het ziekenhuis moet komen. Het Isala ziekenhuis is zich er van bewust dat de ontwikkelingen rondom het coronavirus zich snel opvolgen, waardoor de situatie van dag tot dag verandert. Ze bekijken dus ook elke dag wat nodig is om goede zorg te kunnen blijven bieden.
Het ziekenhuis schrijft op haar website; “De goede zorg kunnen blijven garanderen gaat niet vanzelf, dit vraagt een enorme inspanning van al onze medewerkers en om begrip en flexibiliteit van onze patiënten. Hierdoor is het nog steeds mogelijk om voor alle patiënten de noodzakelijke zorg te bieden.”
Het Isala ziekenhuis verzoekt iedereen om niet zelf te bellen. Zij nemen telefonisch contact op met patiënten om overbelasting van de telefoonlijnen te voorkomen.