Zwolle – De gemeente gaat het aantal fietsklemmen in de binnenstad met ongeveer 600 nieuwe klemmen uitbreiden. De nieuwe klem die hiervoor gebruikt wordt, moet nog gekozen worden. Gebruiksvriendelijk, diefstalveilig en passend bij het historische Zwolse centrum zijn daarbij belangrijke selectiecriteria. Voor de uitbreiding krijgen fietsers op zaterdag 13 september a.s. tussen 10.00 en 17.00 uur de gelegenheid om verschillende fietsklemmen uit te testen en daaruit een klem te kiezen. De test vindt plaats op het Grote Kerkplein tijdens de manifestatie van de Week van de Vooruitgang.
Fietsers die hun mening hebben gegeven, ontvangen (zolang de voorraad strekt) een sportieve bidon en maken kans op één van de vier fietsreparatiebonnen van FietsNED ter waarde van 25 euro. Bij de uiteindelijke keuze worden, behalve de mening van de fietsers, ook het advies van de welstandcommissie en de technische en financiële aspecten meegewogen. Zwolle is een levendige stad waar relatief veel wordt gefietst. Het toenemende aantal inwoners en arbeidsplaatsen leidt niet alleen tot een hoge parkeerdruk voor auto’s, maar ook voor fietsers. Vooral in en rond het centrum is de vraag naar fietsstallingen erg groot.
Uitbreiding fietsklemmen
Om te voldoen aan de grote vraag naar fietsparkeerplaatsen in de binnenstad, wordt het aantal klemmen sterk uitgebreid. Uitbreiding van het aantal fietsklemmen op straat biedt echter niet voldoende soelaas. De fietsparkeerkelder die is voorzien aan de Melkmarkt moet op termijn de fietsparkeerproblematiek verder oplossen.
Alstublieft, want eerdaags kan je op werkdagen de diezerstraat niet meer in vanaf de oude vischmarkt.
en de melkmarkt lijkt nu al 1 grote ijzerhandel
Ben benieuwd!
Kunnen ze daarna dan alsjeblieft iets doen aan de fietsparkeerproblematiek bij het station? Het is namelijk echt niet leuk om elke avond naje werk (& een treinreis) je fiets onder een stuk of drie andere weg te slepen. Soms moet er zelfs grof geweld aan te pas komen.
He jammer, ik dacht in de gauwigheid iets over tepelklemmen te lezen.