Zwolle – Wehkamp.nl uit Zwolle heeft de afgelopen dagen, tijdens de korting4daagse, ondanks de krimpende markt, wederom alle records gebroken. De online retailer boekte niet alleen het beste verkoopresultaat ooit, maar brak ook haar eigen bezoekersrecord. In slechts vier dagen tijd brachten ruim 1,5 miljoen mensen een bezoek aan wehkamp.nl, het grootste online warenhuis van Nederland.
Vanaf donderdag 22 april tot en met zondag 25 april stond wehkamp.nl in het teken van de korting4daagse. Tijdens dit vier dagen durende kortingfeest profiteerden klanten van 20% korting op mode en wonen, 10% korting op elektronica en 10% korting op de rest van het assortiment. De groei van 25% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, die wehkamp.nl wist te realiseren tijdens deze actiedagen, wijkt sterk af van de groeicijfers die momenteel zichtbaar zijn binnen de branche. Zo laat de non-food branche in februari van dit jaar een krimp van 5,9% zien; daar waar wehkamp.nl alle records breekt.
Positieve lijn
Kijkend naar de recente groeicijfers in de markten voor kleding (-/- 3,2%), wonen (-/-5,7%) en elektronica (-/- 5,6%) (bron: CBS) is het des te opvallender dat wehkamp.nl ondanks de economische tegenwind en krimpende markt, assortimentbreed continu haar marktaandeel vergroot. Het grootste en meest gewaardeerde online warenhuis weet hiermee de positieve lijn, die is ingezet na de rebranding halverwege 2008, vast te houden.
Innovatief
Met het succes van W.APP, de mobiele applicatie van wehkamp.nl, die tijdens de korting4daagse werd gelanceerd bevestigt wehkamp.nl tevens haar innovatieve karakter. Deze unieke en nieuwe ‘location based‘ applicatie voor de smartphone werd binnen een week tijd vele duizenden malen gedownload en wist daarmee de bestellingen via de mobiele website van wehkamp.nl te verveelvoudigen.
Ckus omdat er toppers werken :D:D:D
Bestel regelmatig wat bij wehkamp en heb geen klachten , Bij otto ook eens een jas besteld en die is ook geleverd , alleen niet bij ons en dan ook nog moeilijk doen .
Eerlijk gezegd hebben ze hier nooit klachten over de digitale H&M.
Nog een puntje: zijn de rentes (bij uitgestelde betaling) bij Wehkamp nu eindelijk op een acceptabel niveau?
Mijn ervaring is ook dat Otto wat organisatie betreft nog heel wat kan leren van Wehkamp.
Zeker van de IT-mensen bij Wehkamp.
Tja, Dick, de oudjes hebben een stevig fundament aangelegd………
Ze doen het echt goed met die website, denk wel de grootste van Nederland en dat is toch knap dat je zo met je tijd meegaat.
@ Japi, met name Dubbel D natuurlijk. Die van 9:09 hoeft ook niet zo lang meer toch 8)
Goedemorgen allen.
De oudjes hebben een stevig fundament gelegd…
Hoorde vorige week dat ongeveer 3 jaar geleden er 160 telefoondames uit moesten i.v.m. de ontwikkelingen n.a.v. internetverkoop. Sommigen van hen werkten toen al 30 jaar voor Wehkamp. Die zijn met z’n allen naar een Callcenter geloodst, waardoor Wehkamp van z’n sociale verplichtingen af was. Nu, 3 jaar later gaat het callcenter plotseling? failliet! Zou dit toeval zijn. Ik weet het niet.
Had dat ook niet met de vorige eigenaar te maken? Er zijn op pesoneelsgebied idd hele VUILE spelletjes gespeeld.
Drama123, dat is niks nieuws meer helaas, zo zijn er ook een groot antal KPN-ers met veel dienstjaren “ge-outsourced” naar een telecombedrijf dat de monteurs overnam. Kregen ze werkgarantie en al maar wat denk je, na zo-n 3 a 4 jaar 180 man op straat, en weg alle opgebouwde rechten! >:(
heb ook maar even wat besteld. Lekker, 20% korting.
Koos je je ook voor gespreide betaling voor woekerrentes zodat het netto-voordeel verdampte 😮
Die van 9.09 is al bijna 2 jaar met de VUT.
De beslissing de telefoondames (en -heren) 3 jaar gelden te outsourcen is van de toenmalige directe een strategische beslissing geweest. Verkopen per telefoon zat in een zeer negatieve spiraal en de laatste 3 jaar heeft inderdaad uitgewezen dat, hoe vervelend ook voor de betrokkenen, dat een juiste beslissing is geweest. Overigens, het hele personeelsbestand is in een paar jaar tijd van 1200 naar 600 teruggebracht.
:o:o:o Ongelooflijk! Dacht dat mensen niet op jongere leeftijd met de VUT konden dan Joop de V. en mijn vader bij “De IJsselcentrale”. Mazzelt opa 9.09 er weer goed doorheen. En F en R en B (natuurlijk) maar zwetend achterlaten…
Dick, heeft jouw vader bij de Ijsselcentral gewerkt? Ook op Harculo, en wanneer dan? Misschien heeft hij mijn vader ook wel gekend.;D
Haha, hebben we toch al eens besproken? Joop de V. kende hij misschien ook, had dezelfde bijbaan als jij maar dan bij die prachtclub in Westenholte.
@ Japie, Tromp G. dan hoe lang moet hij nog?
🙂 oh dat wist ik niet meer. Mijn pa heeft er van 1931 tot 1980 gewerkt, best wel lang dus.
Ga ik even navragen wanneer hun met de VUT zijn gegaan. De 2 heren in hetzelfde jaar. Weet nog dat Joop erg veel mazzel had: kon net wel net niet. Hij was dus nog jonger….maar het is zéker geen 30 jaar geleden!
Toen ik begon dacht ik ook dat ik er met 40 dienstjaren uitmocht 😮
Tromp G. is ook al met de VUT. Wel even bij de sociale contacten ook dat soort zaken betrekken beste Dick…………
Had het kunnen bedenken…..jullie zijn de “vette mazzel generatie”. Maar vanzelfsprekend is het jullie van harte gegund 😉
Maar uh Japi…jullie zijn 2 uitzonderingen….maar je denkt toch niet dat ik met iedereen WIL praten 😮