Gewoon Zwolle wil Zwolle beter op de kaart zetten

Zwolle – Donderdagmorgen is het initiatief Gewoon Zwolle van start gegaan. Gewoon Zwolle! is een initiatief van enkele Zwollenaren om Zwolle vanuit eigen kracht en trots op de kaart te zetten. "Zwolle heeft veel bijzondere kenmerken. Deze ervaren we wel, maar roepen ze niet; we ervaren ze als zo ‘gewoon’. Dit is een prachtig vertrekpunt om Zwolle op de kaart te zetten. Laat de wereld weten dat Zwolle bijzonder is." De rappers Typhoon en Sticks (Fakkelteitgroep), Diederik Meijntjes (sportmanager FC Zwolle, Landstede en Pelikaan), Ralph Keuning (directeur Fundatie), Marit Otto (beeldend kunstenaar), Arend Kistemaker (stadsbakker) en Corine den Hollander (IntermeZZo) steunen het initiatief met woord en beeld.

gewoonzwolle.jpg

De initiatiefnemers: "Naast bijzonder culinair en bijzonder smaakvol is Zwolle ook bijzonder creatief, cultureel, ondernemend, zorgzaam, flex, groen, duurzaam, vrijwillig, sociaal, sterk, bereikbaar, culinair, feestelijk, bewust, gezellig … en ga zo maar door. In gewoon zwolle! schuilt een enorme kracht, die wij Zwollenaren op eigen wijze bijzonder maken. Laat weten wat jij vindt op gewoonzwolle.nl Eind september verzamelen wij alle reacties en bieden we deze aan aan het college van B&W. Doelstelling: Zwolle vanuit eigen kracht, mèt draagvlak op de kaart zetten. Wij zien uit naar jullie reactie op gewoonzwolle.nl en maak ‘bijzonder …’ voor jezelf af!"

De beveiliging van zowel het Stadskantoor als het Stadhuis laat toch wel ernstig te wensen over … Gewoon Zwolle! was in staat om vanavond door te dringen tot het "Heilige der Heiligen", zonder betrapt te worden. Ok … ze hebben een klein beetje hulp gehad van een andere gepassioneerde Zwollenaar, maar toch! Donderdagochtend hebben tientallen ambtenaren, waaronder de burgemeester en wethouders de schrik van hun leven … Op hun bureau liggen de kaarten van Gewoon Zwolle! Die zijn heel benieuwd naar hun reacties.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

27 gedachten over “Gewoon Zwolle wil Zwolle beter op de kaart zetten”

  1. Is dit een diskwalificatie van de ambtenarij op het stadhuis? Die hebben toch al een aantal keren een dergelijke oproep voor ideeën gedaan. Een andere mogelijkheid is het nog immer actieve Samen Maken We De Stad.

    Waarom weer het wiel uitvinden? Kom dan zelf met een innovatief plan, lanceer dat en ga daarvoor. Maar nee, lekker rmakkelijk zo :'(

  2. @kerkplein. Dat ‘samen maken we de stad’ is blijkbaar mislukt en staat nu als slap aftreksel op zwolle.nl. Het wordt nu gekaapt door reguliere bedrijven om personeel te zoeken. Eerder vond ik het een aardig project, maar blijkbaar werkte het niet.

  3. Een Geuzenactie tegen het gevestigde Bestuursbolwerk? het begint al weinig origineel als je de bijna versleten leuze “Zwolle op de kaart zetten” alweer gebruikt

  4. Wie zitten er feitelijk achter dit project? Welke personen? Dat wordt mij niet duidelijk, en ik weet dan niet met wie of waarmee ik deal. Het kan een willekeurige partij of organisatie zijn. Commercieel misschien? Ik ga dan geen prachtig plan indienen zodat iemand daar eenvoudig flink aan gaat verdienen.

    Wie zitten hier achter?

  5. In utrecht zijn ze ook trots op hun stad en in maastricht ook en in……., je weet wel….

    Ik zou niet weten waarin Zwolle nou zoveel beter is dan andere steden.

  6. Super al die reacties! Wie we zijn is niet belangrijk. Het gaat ons om de inhoud! We hebben geen commercieel belang, we zijn Zwollenaren die vinden dat we Zwolle en de regio beter moeten en kunnen profileren. Wij vinden dat Zwolle vaak te bescheiden is, terwijl we veel bijzondere initiatieven ontwikkelen. In de campagne zijn enkele voorbeelden gebruikt van Zwollenaren die (naar onze mening) voor iets bijzonders staan, er zijn echter veel meer voorbeelden van bekende en minder bekende BIJZONDERE initiatieven….maar wat vinden jullie? Laat het ook weten op gewoonzwolle.nl Met al jullie reacties (dat is het draagvlak wat we bedoelen) gaan wij aan de slag….!

    NB Het bedrijf kaartje2go is bereid geweest om, gratis, mee te werken met deze actie. Als je een kaart verstuurd betaal je een heel klein bedrag voor het printen en verzenden van de kaart.

  7. Waarom moet Zwolle zo nodig op de kaart gezet worden?
    Wat schiet Zwolle op met deze ‘status’?
    Is wie je bent niet veel belangrijker dan waar je toevallig woont?

  8. @gewoonzwolle
    Je wilt Zwolle “op de kaart zetten” (wat een ongelooflijke platgekauwde kreet is dat toch). Ik heb eens gegoogled naar die term en kwam al snel 250 andere gemeentes tegen die dat ook willen. What’s new zou ik zeggen.
    Wat ik nou zo graag wil weten wat “Gewoon Zwolle” nu CONCREET wil bereiken.

  9. Op de kaart, is dat niet zo’n papieren plattegrond die in diverse oudheidsmusea’s liggen..

    Het is energie steken in het weer zoveelste niets… en de initiatief steuners hebben hun eigen ego weer gestreeld dat hun naam weer eens voorbij komt.

    Wat voor zin heeft het, wat bereik je ermee, wie bereik je ermee. De enigen die nu reacties geven zijn de zwollenaren zelf, ik kan me niet voorstellen dat zij de doelgroep zijn.

  10. Iedereen wil altijd van alles, dat begint altijd met werk en inkomen. Om voldoende banen te krijgen moet je bedrijven naar Zwolle halen en daarvoor heb je als stad een goed imago nodig. Alles wat daar een bijdrage aan levert is dus welkom! Maakt niet uit Wie dat doet maar wat de intentie en de boodschap is. Raar die sommigen zich hier druk maken over WIE er achter het initiatief zitten en dat die mensen niets zeggen over het DOEL van de actie! Ik vind het geweldig!

  11. Dhr. v.d. Kooy, ik wil per sé geen commercieel doel gaan steunen. Er worden maar al te vaak van die digitale valstrikken gelegd. Vandaar.

  12. Raar standpunt: geen commercieel doel willen steunen. We moeten toch geld verdienen in deze stad, al was het maar om allerlei voorzieningen te kunnen betalen! Waar moet het geld anders vandaan komen?

  13. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandstalige_reclameslogans

    AH: “Gewoon bij Albert Heijn” (2008)
    Calvé pindakaas: “Stom h?? ik vind het gewoon lekker…”;
    Edah (supermarkten): “Ik ga voor Edah”; “Dat is gewoon Edah, Edah”
    FBTO (verzekeraar): “FBTO doet het gewoon”; “Verzekeren kan je zelf”
    UPC: “Daar kom je voor thuis”, “U mag het zeggen”, “Gewoon voor iedereen” (sinds 2007)

    Erg platgetrapt is het gebruik van “gewoon” volgens deze lijst niet.
    Ik deel de kritiek dat “op de kaart zetten” ontzettend niet 2011 meer is.

    Ik blijf enthousiast over de prikkelende eenvoud van:

    GEWOON ZWOLLE!

    Gewoon goed en vooral ‘gewoon’ decennia vasthouden!

  14. Het volgende gewone cliche komt alweer voorbij, “imago”. De zelfde 250 gemeenten die zich “op de kaart” willen zetten gebruiken ook dat gewone woord.
    Blijkbaar is het imago “gewoon”. Wat gaan we nou GEWOON doen om met een verbeterd imago “buitengewoon Zwolle” “op de kaart te zetten”? Ik zou zeggen gewoon niets, dat lijkt me gewoon het beste.
    Van de gemeente hoor je altijd ronkende verhalen hoe goed we het economisch doen, in whatever welke top-5 we nu weer staan, dat we zo aantrekkelijk zijn voor bedrijven om zich hier te vestigen. Blijkbaar is het imago “gewoon” nu juist de doorslaggevende factor. Doe maar gewoon, no-nonsens. ik zou dat maar gewoon zo proberen te houden.
    Er wordt tot 2020 een groei verwacht tot 140.000 inwoners.
    Het gaat gewoon prima met Zwolle. Ik zou zeggen, gewoon zo houden.

  15. Goede initiatieven moet je nooit in de kiem smoren maar ik lees hier nog niet veel concreets en ook de twee rappertypes op de foto zou je ook zo in de Bijlmer tegen kunnen komen dus “whats new???”
    Maar als van der Kooy erachter staat zal het wel in de kroeg eindigen

  16. Dhr. v.d. Kooy; ik ga me voor deze keer herhalen:

    Wie zitten er feitelijk achter dit project? Welke personen? Dat wordt mij niet duidelijk, en ik weet dan niet met wie of waarmee ik deal. Het kan een willekeurige partij of organisatie zijn. Commercieel misschien? Ik ga dan geen prachtig plan indienen zodat iemand daar eenvoudig flink aan gaat verdienen.

    Wie zitten hier achter?

    Ik ga toch geen gouden plan aan een stelletje gladde commerciële jongens schenken? Dat is tevens een waarschuwing voor iedereen hier! Weet wat je doet als je niet weet met wie je te maken hebt.

  17. Dit zo’n beetje het best bewaarde geheim van Zwolle. Wie zit er achter Gewoon Zwolle. Dat wil ik ook weten voordat ik ook maar iets ga ondernemen. Of is het gewoon Zwolle Marketing 😉

  18. zoals de meeste zwollenaren zeggen “doe maar GEWOON, dan doe je al gek genoeg!” wat dat betreft is die leus wel goed gekozen. Maar met een andere interpretatie lijkt me…..:o

Reacties zijn gesloten.