In de afgelopen periode is onderzoek gedaan naar klanttevredenheid onder een aantal klantgroepen van de GGD Regio IJssel-Vecht. Uiteraard is er een aantal mogelijke verbeterpunten geformuleerd, maar over het algemeen scoort de GGD erg goed!
Het klanttevredenheidsonderzoek is gehouden middels een schriftelijke vragenlijst onder ruim 1400 klanten van verschillende onderdelen van de GGD.Het onderzoek is gehouden onder klanten van de Travel Clinic (reizigersadvisering en –vaccinatie), de klanten van het Soa spreekuur, de klanten van de Tuberculosebestrijding en klanten van de Jeugdgezondheidszorg. De klanten van de Jeugdgezondheidszorg zijn ondervraagd na de periodieke gezondheidsonderzoeken welke de GGD uitvoert op scholen in groep 2 en 7 van de basisschool en in klas 2 van het Voortgezet Onderwijs. De klanten van de overige onderdelen zijn ondervraagd na afloop van hun afspraak tijdens één van de spreekuren van de GGD.
Resultaten
De belangrijkste conclusie uit het onderzoek is dat de klanten erg tevreden zijn over de dienstverlening van de GGD. De klanten geven de GGD gemiddeld maar liefst een 8,4 als rapportcijfer.
Hiernaast is er een aantal aanbevelingen geformuleerd. De aanbevelingen gaan onder andere over het informeren van klanten bij een wachttijd van meer dan 15 minuten, de mogelijkheid om de tijden voor spreekuren uit te breiden, en het actueel en informatief houden van de website van de GGD. Het management van de GGD gaat binnenkort bepalen hoe deze aanbevelingen aangepakt kunnen worden.