Zwolle – Na een succesvolle start bij de agenten in de regio Twente, heeft nu het hele politiedistrict IJsselland een webcareteam. Hierdoor is de politie in Overijssel, en daarmee ook in Zwolle, vanaf 30 april voor vragen, tips en meldingen sneller bereikbaar via social media. Dagelijks is het webcareteam bereikbaar van 07.00-23.00 uur om mensen via Facebook en Twitter te woord te staan.
Eerder was het al wel mogelijk om via die kanalen te reageren, maar kon de politie niet altijd snel reageren. Dit omdat de agenten een groot deel van de tijd op straat zijn om meldingen af te handelen. Met de komst van een webcareteam is er voortdurend iemand online beschikbaar om meldingen met prioriteit op te pakken.
De politie wil met de komst van dit team zorgen dat mensen snel antwoord op hun vragen krijgen en andersom gemakkelijker tips door kunnen geven. Daarnaast is het via social media eenvoudiger om een grote groep mensen te bereiken met een getuigenoproep. Doordat er een snelle wisselwerking tussen getuigen en agenten plaatsvindt, is het voor de politie mogelijk om zaken eerder op te lossen.
Voor spoedmeldingen bel je nog steeds met 112. Voor minder dringende zaken is de de politie bereikbaar via 0900-8844.Op politie.nl kun je informatie vinden en aangifte doen. Heb je een vraag, tip of andere informatie dan kan dat vanaf nu via Facebook: Politie Zwolle en Twitter: POL_Zwolle
Dit lijkt me een beetje overbodig, er is immers al misdaad melden: https://www.meldmisdaadanoniem.nl/
De politie die mee zit te loeren op ‘social media’, dat doen ze al lang, en beangstigend.
Hopelijk hebben de politie luitjes door dat gezond boerenverstand beter is.
Lezende ‘Daarnaast is het via social media eenvoudiger om een grote groep mensen te bereiken met een getuigenoproep’.
Denk ervan wat je wilt denken van zoiets. De polisie op de ‘social media’ ? , lachen.
Alhoewel…