Zwolle – Met grote teleurstelling hebben de CDA-fracties van Overijssel, Zwolle en Kampen afgelopen week het bericht gelezen over de bodem onder het spoor van het Kamperlijntje. Hoewel er bij alle fracties nog veel vragen zijn, willen ze vooral weten wat er de komende tijd gaat gebeuren om de reizigers tussen Zwolle en Kampen zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Woordvoerder Verkeer en Vervoer van de CDA-Statenfractie Bart van Moorsel legt uit: “Nu de feiten duidelijk lijken, is het voor het CDA ook een moment om vooruit te kijken en te onderzoeken wat er op de korte termijn kan gebeuren om de treinreizigers tussen Zwolle en Kampen optimaal te bedienen en station Stadshagen toch in gebruik te nemen”.
De Statenfractie zal tijdens de commissievergadering van 9 mei vragen stellen aan verantwoordelijk gedeputeerde Bert Boerman. Ook de CDA-raadsfracties van Zwolle en Kampen zullen hun colleges hierover bevragen.
Tja… uuh… tjonge… Wat nu… goh. Nou uh… Dat zagen we toch echt niet aankomen.
Fijn, want bij het CDA is er uiteindelijk maar één verantwoordelijk.
Ja hoor CDA, jullie willen zsm een oplossing, hoe dan? Gaan jullie dit probleem zelf oplossen? Houdt toch op met dit soort kolder.
Ik denk dat ik hierin kans zie kritiek om de verkeerde redenen te vermijden.
Nou het blijkt qua taalgebruik dat jij de problemen zelf kunt oplossen.
Ik zie een snelbus komen. Ik ben voor 🙂
De trein tot aan stadshagen laten rijden en vanaf stadshagen een 2de trein naar kampen laten rijden. Goedkoopste oplossing, geen verstoring van dienst regeling op station en slechts minimale verlenging totale reisrijd