Betalende sponsor verdwijnt van ZAC-shirts, voetballers gaan Tiem zichtbaarder maken

Door Redactie

|   Laatste wijziging

Van links (rechts) af Roel de Jong, manager bij Tiem, Michel Mulder van Albert Heijn Mulder en ZAC-voorzitter Dennis Holterman met het nieuwe shirt.
Foto: Peter Denekamp

Op het hoofdveld van ZAC werd dinsdag een bijzondere samenwerking afgetrapt. ZAC-voorzitter Dennis Holterman en Roel de Jong, manager bij Tiem, trapten daar een balletje om een uniek partnerschap te vieren. Na de zomerstop verdwijnt de naam van de betalende hoofdsponsor Albert Heijn Mulder van de shirts. Sociaal werk- en ontwikkelbedrijf Tiem zal dan op de borst prijken van de dames- en herenteams bij de voetbalclub.  

Vanuit de gedachte ‘iedereen doet mee’ gaan ZAC en Tiem een vierjarige samenwerking aan. Holterman en De Jong ondertekenden vanmiddag de samenwerkingsovereenkomst. Doel van het partnerschap is het stimuleren dat iedereen in de samenleving meedoet, of het nu om sport of werk gaat. In Zwolle komt deze manier van sponsoring, waarbij een sportclub en zijn sponsoren samenwerken om een maatschappelijk doel te promoten via de sport, nog niet voor.

Voor ZAC gaat met de samenwerking de wens in vervulling om samen met de sponsoren een lokaal maatschappelijk doel te ondersteunen. Hiervoor stellen beide de sponsorpositie op de voorzijde van de seniorenshirts belangeloos beschikbaar aan Tiem.

“Toen de sponsorcontracten voor onze clubkleding afliepen, zijn we op zoek gegaan naar een voor ZAC nieuwe formule. Samen met een aantal hoofdsponsoren geeft onze club een Zwols maatschappelijk doel een podium,” zegt Holterman. “Met het motto ‘Iedereen werkgeluk’ past Tiem perfect bij onze missie ‘Iedereen doet mee’. We gaan hier de komende jaren samen met Tiem invulling aan geven. We zien hiervoor volop kansen!”

Hoofdsponsor Albert Heijn Mulder was direct te porren voor de nieuwe visie en koers van de club. De supermarkt aan de Forelkolk is inmiddels ruim 25 jaar sponsor van ZAC. Als eerste sponsor besloot Michel Mulder van Albert Heijn Mulder om zijn plek op de shirts van de herenteams af te staan.

“Wij staan achter de visie en missie van de club dat iedereen mee doet,” zegt Mulder. “We doen graag een stapje opzij om ruimte te maken op de voorkant van de shirts.” Mulder blijft onlosmakelijk verbonden met de Zwolsche Atletische Club. Hij blijft de komende jaren sponsor. Mulder hoopt dat andere sponsoren, die nu nog prijken op de shirts, zijn voorbeeld volgen.

De samenwerking houdt voor Tiem in dat de zichtbaarheid van Tiem wordt vergroot en dat er activiteiten worden georganiseerd zoals een sporttoernooi of een banenmarkt voor iedereen. Ook zijn er kansen voor maatschappelijke stages of werkplaatsen via het sponsornetwerk van ZAC.

“Voor Tiem is dit een fantastisch aanbod. Sport en bewegen geeft mensen energie. Hier zetten we als Tiem steeds meer op in, omdat we zien dat het bijdraagt aan werkgeluk,” zegt Martin Post, directeur van Tiem. “En we hopen natuurlijk dat ZAC een mooie en succesvolle competitie tegemoet gaat met haar Tiem-teams.”

Foto's 3
Van links (rechts) af Roel de Jong, manager bij Tiem, Michel Mulder van Albert Heijn Mulder en ZAC-voorzitter Dennis Holterman met het nieuwe shirt. - Foto: Peter Denekamp
Van links (rechts) af Roel de Jong, manager bij Tiem, Michel Mulder van Albert Heijn Mulder en ZAC-voorzitter Dennis Holterman met het nieuwe shirt.
Foto: Peter Denekamp
Roel de Jong en Dennis Holterman ondertekenden dinsdagmiddag de samenwerkingsovereenkomst. - Foto: Peter Denekamp
Roel de Jong en Dennis Holterman ondertekenden dinsdagmiddag de samenwerkingsovereenkomst.
Foto: Peter Denekamp
Roel de Jong en Dennis Holterman trapten op het hoofdveld van ZAC symbolisch de samenwerking af. - Foto: Peter Denekamp
Roel de Jong en Dennis Holterman trapten op het hoofdveld van ZAC symbolisch de samenwerking af.
Foto: Peter Denekamp

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)