Zwolle – ZCN totaalvervoer uit Rotterdam gaat waarschijnlijk met ingang van 1 juli 2010 het WMO – vervoer in de gemeente Zwolle doen. Dit vervoersbedrijf kwam als beste uit de Europese aanbesteding. Taxi Centrale Zwolle mist daardoor het WMO-vervoer in haar stad.
De vervoerder moet er voor zorgen dat de minder validen kunnen deelnemen aan het maatschappelijk verkeer en het dagelijks leven. ZCN krijgt zowel het contract voor het collectieve WMO – vervoer als het WMO – vervoer op maat. In het collectieve vervoer reizen mensen die nog redelijk zelfstandig zijn en nog met anderen kunnen reizen. Het vervoer op maat is voor die mensen die meer zorg en begeleiding nodig hebben. ZCN totaalvervoer blijkt een betrouwbaar, zorgvuldig, gedegen en solide bedrijf. Het verzorgt op dit moment onder meer het ziekenvervoer voor Menzis Zorg en Inkomen in de provincies Groningen, Noord-Drenthe, grote delen van Gelderland en Zuidoost–Utrecht. Het bedrijf zal een nieuwe vestiging in Zwolle openen.
ZCN houdt klanten actief op de hoogte van het tijdstip waarop de taxi aankomt. Alle voertuigen worden gevolgd met een GPS-systeem. Als blijkt dat een taxi verlaat is, geeft ZCN dit door aan de klant. Bij piekmomenten worden extra voertuigen ingezet vanuit andere vestigingen. Het vervoersbedrijf heeft zich zeer goed ingeleefd in de Zwolse situatie, hecht veel waarde aan goed werkgeverschap en stelt de klant centraal.
Het gaat hier nog om een voorlopige gunning. Zodra de gunning definitief is, worden de klanten hierover geïnformeerd.
Dus de taxi gaat nu wel op tijd komen? 😉
Of gaan ze er net zo als nu een uur over doen om van het sophia naar de aa-landen te rijden>:(
En dan die belachelijke eis om minimaal een uur van tevoren te reserveren.
was dit bedrijf de beste of de goedkoopste bij de aanbesteding??De klant staat centraal.We wachten met spanning af ,want voorlopig worden de chauffeurs weer van verre aangestuurd.Op piekmomenten worden er extra voertuigen ingezet,hopelijk niet alleen met de Kerst,want dat is eigenlijk de Piek tijd
ZCN Totaalvervoer is zelf in principe geen vervoerder, maar heeft zich gespecialiseerd in het organiseren, administreren en zorgdragen voor de adequate uitvoering van alle soorten van vervoer door lokale vervoerders.
bron: klik
Hmm oke dus eentje die mee wilt snoepen
Op piekmomenten worden extra voertuigen ingezet, want in andere gebieden is het in de spits niet druk?
We zullen het mee gaan maken. 🙂
“een uur over doen om van het sophia naar de aa-landen te rijden ” en “En dan die belachelijke eis om minimaal een uur van tevoren te reserveren.”
Dit betreft bestekseisen en heeft dus niets met de vervoerder te maken met de aanbestedende partij (de gemeente)
En ja, ook hier wordt, net als overal in NL, voor de goedkoopste gekozen. Met als gevolg een belabberde uitvoering. Dat is nl wat de overheid graag wil
Dus klagen over dit soort vervoer; altijd vervoegen bij de opdrachtgever. Daar zit de basis van vrijwel alle problemen.
De Gemeente (Dannenberg voorop) wist bij voorbaat de uitslag al ……>:(
Ik heb vertrouwen in de BIOS Groep. Heb al veel ervaring in de taxiwereld en het zal vele malen beter zijn dan TCZ..