Zwolle in actie voor Glazen Huis

Zwolle – De gemeente Zwolle probeert, in samenwerking met Zwolle Marketing, rond de Kerst van 2010 het populaire Glazen Huis naar Zwolle te krijgen. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan diverse acties voor de keuze van Hanzestad Zwolle. Er wordt gewerkt aan een heus bidbook en pas geleden is er een originele bidmovie online verschenen. Twitter is een andere wijze om veel bekendheid aan de actie te geven. 3FM DJ Coen Swijnenberg laat via zijn twitterpagina weten dat hij maandag van het Zwolse kamp een fraaie taart heeft ontvangen.

taart_glazen_huis.jpg

Zwolle is niet de enige stad dat interesse heeft in het bijzondere huis en de landelijke actie van 3FM Serious Request. Er hebben zich al meer dan 10 steden aangemeld om het Glazen Huis in 2010 te herbergen. In Zwolle was het de lokale PvdA die na de vorige editie het idee voor een Glazen Huis in Zwolle opperde. Al meer dan 10 steden hebben zich officieel aangemeld om het Glazen Huis aan het einde van het jaar te herbergen. Dat is al een flinke buit, zeker omdat niet elke gemeente in aanmerking komt. Je kunt het Glazen Huis niet zomaar in elke gemeente neerplempen, want er moet natuurlijk een groot plein in de stad te vinden zijn: het Glazen Huis heeft ruimte nodig. En wat te denken van gezelligheid? Er moet genoeg horeca in de buurt zijn om de hongerige en dorstige bezoekers te verwarmen met een natje en een droogje.

En er is nog meer! Serious Request is een gebeurtenis waarbij stad, bevolking en ondernemers zich goed kunnen profileren. Het evenement zorgt voor veel extra bezoekers en de stad kan zich voor een miljoenenpubliek presenteren aan de rest van Nederland.

Voor het organiseren van een succesvolle editie van 3FM Serious Request kijkt 3FM naar de volgende voorwaarden:

1. De gemeente heeft een groot plein in de binnenstad, met horeca en winkels in de directe omgeving.
2. De gemeente start een dialoog tussen gemeente, lokale belanghebbenden en 3FM om alle initiatieven zo goed mogelijk te coördineren.
3. De gemeente schrijft een marketingplan ter promotie van het evenement op lokaal en regionaal niveau om zoveel mogelijk donaties voor het Rode Kruis te genereren.
4. De gemeente draagt bij aan de kosten van 3FM Serious Request.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

18 gedachten over “Zwolle in actie voor Glazen Huis”

  1. Uhhh, wordt dit betaald van onze belastinggelden? Het moet niet gekker worden in deze tijd dat Zwolle miljoenen moet bezuinigen!! Mag ik ook een taart a.u.b. >:(

  2. Goed werk. Als WeblogZwolle ook nog eens een linkje zou plaatsen naar waar wij Zwolle kunnen neerplempen op een van de pagina’s van 3FM… 😉 en natuurlijk een mooi linkje in het rechtermenu… 😉

  3. @ Marcello, heb je de vorige keren dat dit op weblog Zwolle heeft gestaan ook gevolgd. Daar staat o.a. bij hoe ze dit willen bekostigen.

  4. Het gaat me niet om de locatie. Ik sta waarschijnlijk dan zelf vooraan op de Grote Markt! Maar het gaat me om de lobby via het sturen van taarten. Dat gaat me veel tever! Wat voor actie volgt, en wie betaald dat allemaal?

  5. Zeuren om een paar taarten terwijl het de gemeente/bedrijven miljoenen oplevert, en dan hebben we het nog niet eens over de statusverhoging van de stad Zwolle.

  6. Bericht door dick, op 23 maart 2010 om 08:55
    Je komt ze overal tegen

    Mag ik hier even wild komen plassen Ohja het ruikt als azijn 😀

  7. DJ Gerard Ekdom heeft vandaag een taart ontvangen. Maar initiatiefnemers, stuur ze naar de beslissers!! De producer bijvoorbeeld 😉

  8. Het is gênant om te zien hoe gemeenten en andere belangengroepen als gieren over elkaar heen buitelen om de buit binnen te halen. Blijkbaar is het alleen interessant om zoiets als Het Glazen Huis te organiseren als je er zelf goed beter van wordt. Welk goede doel daar verder mee gediend wordt is eigenlijk maar bijzaak. Ben benieuwd of de belangstelling om “het goede doel” te dienen ook zo groot zou zijn geweest als er geld bij moest.

Reacties zijn gesloten.