Zwolle – Zwolle gaat bij de IJsselallee extra maatregelen nemen om de doorstroming van verkeer te bevorderen en (daarmee) sluipverkeer tegen te gaan. Op de kruispunten van de IJsselallee met de Ittersumallee en de Oldeneelallee kan verkeer door slim afgestelde verkeerslichten beter doorrijden.
Uit onderzoek blijkt dat door extra opstelcapaciteit en een andere indeling van de opstelvakken in ieder geval de komende 15 jaar verkeer op genoemde kruispunten beter doorstroomt. Voor deze aanpak aan de Zwolse ring is bijna acht ton beschikbaar. De verleiding om sluiproutes te nemen wordt daardoor kleiner.
Zwolle maakt, samen met partners als de provincie en het Rijk, veel werk van een goede infrastructuur in en om de stad. Een goede bereikbaarheid komt de economische ontwikkeling van Zwolle en de regio ten goede. De IJsselallee is bijvoorbeeld belangrijk voor de bereikbaarheid van bedrijventerrein Marslanden en van de Spoorzone. De maatregelen waartoe burgemeester en wethouders nu besloten hebben voor de kruispunten met de Ittersumallee en de Oldeneelallee zijn aanvullend op verbeteringen van de IJsselallee die al eerder afgesproken zijn. De verwachting is dat de maatregelen volgend jaar uitgevoerd zijn.
Leuk is dat doorstroming om te zorg voor dat sluipverkeer verminderd, doch de opstellingwijziging op de oldeneelallee heeft al wel gezorg voor extra verkeer op de nieuwe deventerweg. :(:(
Had de gemeente de uitvoegstrook van de IJsselallee naar de Oldeneelallee maar verlengt en verbreed, dat was de doorstroom een stuk ten goede gekomen.
Het zuidelijke einde van de IJsselallee is inderdaad prut, je staat bij de Ittersumallee vaak al stil, omdat er teveel verkeer rechtdoor moet. Er moeten eigenlijk 2 stroken voor rechtdoor komen, en een langere voor rechtsaf zodat je de file voorbij kan rijden.
Vanaf de Oldeneelallee de IJsselallee op is ook niet echt geslaagd. Ik snap de redenatie erachter, maar ook hier te weinig opstelcapaciteit, het beste zou 2 rechtdoor en 2 linksaf zijn, maar daar is denk ik geen ruimte voor.