De Bazuin sluit seizoen af met zomerconcert op Grote Kerkplein

Foto: Roxana Keizer

Harmonieorkest De Bazuin Zwolle geeft op woensdag 1 juli een zomerconcert op het Grote Kerkplein in de binnenstad. Met het optreden sluit de vereniging het concertseizoen af.

Tijdens het concert verzorgen zowel het concertorkest als het B-orkest een gevarieerd muzikaal programma. Het concertorkest staat onder leiding van dirigent Römanö Mediati. Het B-orkest, waarin beginnende muzikanten van verschillende leeftijden spelen, wordt geleid door Reina de Groot.

Op het programma staan onder meer een medley uit de film The Greatest Showman, verschillende Disney-thema’s en het nummer Valerie. Daarnaast brengen de orkesten werken ten gehore als Army of the Nile, Lord Tullamore en African Symphony, waarmee het publiek muzikaal wordt meegenomen naar verschillende delen van de wereld.

Volgens De Bazuin maakte dit repertoire het afgelopen jaar ook deel uit van een concertreis naar Berlijn en het examenconcert van dirigent Reina de Groot. “Mooi om deze werken nu ook in het hart van Zwolle uit te voeren”, laat de vereniging weten.

De twee orkesten spelen daarnaast gezamenlijk de bekende nummers Earth Song en muziek uit Harry Potter. Het concert duurt van 19.30 uur tot 20.30 uur en is gratis toegankelijk voor publiek.