Sfeergroep FC Zwolle komt met eigen magazine

Zwolle – Stichting FCZ Tifosi wil haar ambities waarmaken en heeft besloten een eigen magazine uit te brengen. Het magazine heeft de toepasselijke naam: Sfeer! Dat is namelijk wat FCZ Tifosi sinds haar bestaan als doelstelling heeft: het bevorderen van een positieve voetbalsfeer in het FC Zwolle stadion.

fotos_magazine_stichting_fcz_tifosi_025.jpg

De eerste editie van het magazine is begin december verspreid aan alle leden van de Business Club van FC Zwolle. Daarnaast zullen zo’n 500 exemplaren in de vrije verkoop worden aangeboden aan de supporters. Voornaamste doelstelling van het magazine is meer naamsbekendheid creëren onder zowel de sponsoren als de supporters van FC Zwolle. In deze eerste uitgave wordt voornamelijk ingegaan op het wie, wat en waarom van Stichting FCZ Tifosi. Wat is FCZ Tifosi? Wat doet FCZ Tifosi? Waarom zet FCZ Tifosi zich in voor FC Zwolle? En hoe bekostigt FCZ Tifosi haar sfeeracties?

Mocht u meer willen weten over Stichting FCZ Tifosi, neem dan een kijkje op onze website: www.fcztifosi.nl.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

17 gedachten over “Sfeergroep FC Zwolle komt met eigen magazine”

  1. @ Marcello

    Dat is onzin. Ik kan mij voorstellen dat dit uit commercieel oogpunt gebeurt. Vanuit de businessclub hopen ze uiteraard ook want sponsorgelden te ontvangen. Iets wat ik hoop, want hoe meer geld hoe meer en mooiere sfeeracties.

  2. Ik kan het in dit geval wel eens zijn met Marcello, want onder de Business Club leden bestaat veel sympatie voor de Tifosi. Ook wij als ondernemers genieten van de sfeeracties van de groep.

    De ondernemers 50 euro per magazine laten betalen, dat is al snel 200 x 50 = 10.000 Euro, waarvan je het komend seizoen een sfeerrijke ambiance mee kunt creëren.

  3. Ook wij als ondernemers genieten van de sfeeracties van de groep.

    Misschien is het dan ook eens leuk om mee te doen als het halve stadion zingt: “sta op voor de kampioen” Dan genieten de ME en Patrick nog meer. Maar misschien is dat wel te veel gevraagd, mijn excuses in dat geval.

  4. Dat is uiteraard een goede inkomstenbron. Maar voor een ondernemer is het ook fijn om ‘kennis’ te maken met de tifosi via een gratis magazine. Ik zeg niet dat dit altijd gratis moet zijn. Maar ik snap niet waar Marcello zich zo druk over maakt en met termen begint te strooien als echte supporters en het oude bestuur/

  5. Hopen dat tifosi wat sponsoren weten te vinden.
    Maar marcello nooit eens iets gehoord van PROMOTIE? Iets wat nieuw is moet je kunnen aanbieden. velen willen het eerst proberen/zien voor dat ze iets kopen.
    Dus mede daarom dat t gratis word aangeboden. een hele goede zet om zo sponsoren te vinden

  6. De BC weet al jaren wat de Tifosi kunnen. Promotie is dan wat mij betreft ook niet nodig.

    Met het oude bestuur had ik een groot probleem, en met Jan Everse nog meer. Ze waren mij als sponsor bijna kwijt. Bijna. Het oude bestuur had meer oog voor de business dan voor de supporter, en dat stoorde ook mij.

    Nu is er een positieve vibe waar ik zeer positief over ben.

    Wij, alle supporters, moeten het samen doen!

  7. Het zal ook eens niet in Zwolle: de eerste twee reacties zijn gelijk verongelijkte zeikreacties waarbij het uiteraard over geld gaat… Die tifosi doen alles vrijwillig en uit eigen zak en hebben een blaadje gemaakt om wat extra geld binnen te halen. Ze hopen er waarschijnlijk sponsors mee te winnen en evt. wat geld in te zamelen onder de supporters. Mgrst en Marcello, zit niet zo te zeiken!>:(

  8. Dieze-Oost, het oude bestuur had ook geen oog voor de echte supporters. Die gasten dachten alleen maar aan hun zelf, de portemonnee en hun zakenrelaties. Ze hadden er een mooie bende van gemaakt. Tifosi denkt nu ook als eerste om de BC te vriend te houden door hun gratis dat magazine te geven. Ik hou niet van die denkwijze, dat levert gedonder op, dat zie je maar.

  9. Marcello, leg jij dan eens uit waar tifosi anders hun geld vandaan moeten halen dan van sponsors? Waarom zo negatief? Tifosi bestaat uit supporters en voeren acties uit voor de supporters. Daaraan zijn ze vele uren per week kwijt als vrijwilligers. Om die acties te kunnen betalen zijn ze afhankelijk van sponsors (bedrijven uit de BC), donaties van supporters en verkoop van merchandise. Onder dat laatste valt ook dit blad. Er wordt geen cent winst gemaakt en alle inkomsten gaan naar sfeeracties. Ik zie echt niet in wat daar nou mis mee is. Petje af voor die jongens dat ze dit er voor over hebben! En wat betreft Marcello en Dieze-Oost: zoals de waard is…

  10. ben het niet altijd eens hoe dingen uit de verf komen bij tifosi, maar zodra er weer eens geld gevraagd word aan de supporters wijst iedereen met de vinger naar elkaar.
    Zonder geld gebeurt er niks en als die jongens zo geld in willen zamelen moeten ze dat zelf weten. Iedereen is vrij om te geven als hij of zij dat wilt, maar over anderen oordelen terwijl jijzelf niets toevoegd is al helemaal een lachertje natuurlijk. Net zoals bussinessclubleden die denken dat wanneer ze lid zijn ineens inspraak willen/kunnen hebben bij clubbeleid.
    Ik hoop dat we promoveren en de sponsoren straks in de rij staan om zich bij ons aan te sluiten. Dan helpt het wel dat we als supporters laten zien dat we er allemaal voor gaan en niet lopen te bitsjen om elk initiatief wat ingebracht wordt.

Reacties zijn gesloten.