De Nederlandse Spoorwegen en de gemeenten Deventer en Olst-Wijhe gaan op korte termijn met elkaar om de tafel om een oplossing te zoeken voor de volle treinen op het traject Zwolle-Deventer. Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling in december rijden op dit traject kortere treinen. De NS erkent dat de capaciteit mager is.
‘Aan de ene kant komt dat doordat we hier met ander materieel rijden’, verklaart een woordvoerder van de NS. ‘De dubbeldekkers tussen Zwolle en Deventer zijn vervangen door de oude ‘hondenkoppen’. Aan de andere kant krijgen we met steeds meer reizigers te maken, waardoor de treinen soms wat vol raken.’ De treinen zouden zo vol zijn, dat reizigers regelmatig noodgedwongen op het perron moeten achterblijven. NS nuanceert dit: er zou sprake zijn van slechts één incident, afgelopen vrijdag in Olst. Berichten over reizigers die door de grote drukte flauwvallen, zijn bij de NS niet bekend.
Hondekoppen rijden al jaren niet meer in dit land, dit zijn zogenaamde Apekoppen: PlanV of PlanT. Maargoed, het is wel een forse achteruitgang op de IRM dubbeldekkers.
De intercity naar Wijhe en Olst, dat kan ook alleen de NS verzinnen. Bovendien is het een beroerde een veels te volle trein, en pakt de nieuwe dienstregeling voor deze regio beroerd uit. Waarom alle goede treinen naar het Westen om daar vier keer in het uur te rijden?
Apekoppen? 😮
De Vanda’s… d?¡t zijn apekoppen. 😛 8) ;D
echte, let je even op, met jou leeftijd ben je niet meer zo snel op je bata??s en op je mooie fietsje moet je toch nog een beetje kunnen peddelen. Voor de rest vind ik deEchte nogsteeds een naam uit amsterdam… 😀
Beter dan een naam van stroomopwaarts. ;D