Bekendheid centraal telefoonnummer 14038

Zwolle – De gemeente Zwolle gebruikt sinds bijna twee jaar een centraal telefoonnummer. Het servicenummer van de gemeente Zwolle is bereikbaar via het Telefonisch Servicecentrum (TSC) op telefoonnummer 14038 (zonder kengetal). Klanten hoeven zich door het centrale telefoonnummer niet meer af te vragen welk telefoonnummer zij voor welke afdeling moeten bellen, maar of dit servicenummer inmiddels algemeen bekend is, is maar de vraag.

Het servicenummer wordt gebruikt voor de negen servicenummers die er eerder waren.  Doelstelling van de gemeente was, dat de gemeente Zwolle één herkenbaar nummer heeft, 14038. Voor alle gemeenten begint het centrale telefoonnummer straks met 14 gevolgd door het netnummer van die gemeente. Voor Zwolle werd dat dus 14038. Een aantal grote gemeenten in Nederland hebben dit systeem ingevoerd, zoals bijvoorbeeld Amsterdam (14020), Den Haag (14070) en Delft (14015). Op deze manier is er een landelijk herkenbare systematiek in de telefoonnummers voor overheidsinformatie. Zijn de Zwollenaren bekend met het centrale servicenummer 14038 ?

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

11 gedachten over “Bekendheid centraal telefoonnummer 14038”

  1. Ik ken het wel. Maar ik heb het nog nooit gebruikt. Ik vraag me af hoe het werkt als je vanaf een mobieltje belt, zou er wat voor moeten, of zou het nummer rechtstreeks werken?

  2. Ik geloof wel dat ik er al eerder eens iets over gelezen heb (vermoedelijk hier op WZ) maar echt blijven hangen is het niet. Heb het nummer nu maar in m’n mobiel gezet 😛

  3. Tis hier wel eens eerder aan de orde geweest. Nog steeds niet zo leuk, want mijn VOIPdienstje kent het nummer niet. Met een cijfer dat begint met “1′ ga je naar USA bellen geloof ik. Evenals bellen met mobiel ging ook niet goed.
    Naja, wie tot 10 kan tellen kan de hele wereld bellen. Maar Zwolle bellen kan niet 🙁 😮

  4. Wilt u alléén 14038 bellen met niets ervoor. Anders krijgt u mij of mijn vrouw aan de telefoon. In het verleden gebeurde dit tientallen keren per dag. Gelukkig nu nog maar incidenteel.
    Een excuus van de gemeente Zwolle nooit ontvangen.

  5. Met mijn mobiele telefoon is het nummer wel gewoon bereikbaar (net geprobeerd)

    @Berend:
    in jouw geval zullen er toch minimaal 2 nummers voor geplaatst moeten worden om jou aan de lijn te krijgen. 42 is een mogelijkheid, dat is dan een bestaand nummer.

    Leg eens uit hoe de mensen bij jou terecht zouden moeten komen? Als Zwolle doorgeeft ‘14038’ komen ze toch zeker niet bij jou uit? Of hebben ze per ongeluk een keer jouw hele 7-cijferige (of mogelijk 10-cijferige) telefoonnummer gebruikt?

  6. ik vind het handig, en als je menu niet af wilt wachten (burgerzaken, WMo loket enzo) dan is de 6 voor receptie..
    belt veel handiger dan altijd het nummer van een afdeling weten.
    Enne..het staat ook altijd op de pagina’s van de Wijzer in de Peperbus.

Reacties zijn gesloten.