Rabobank verlengt sponsorcontract met FC Zwolle

Zwolle – Bij de opening van het nieuwe FC Zwolle stadion in 2008 zijn FC Zwolle en Rabobank IJsseldelta een driejarig sponsorcontract aangegaan. Belangrijkst onderdeel van deze samenwerking is de Rabo Business Corner, een zakelijk netwerkplatform voor MKB’ers, jonge ondernemers, startende ondernemers en ZZP’ers uit Zwolle en de regio. Eind juni 2011 liep het contract af, maar de samenwerking gaat verder.

Beide partijen zijn steeds op zoek naar nieuwe kansen en initiatieven die beter aansluiten op de behoefte van de markt. Daarom gaat de Rabo Business Corner vanaf seizoen 2011-2012 verder onder de naam IJsseldelta Corner. Het zakelijk netwerk blijft bestaan met dezelfde leden en vanuit dezelfde gedachte: mensen verbinden. Rabobank IJsseldelta sponsort vanaf seizoen 2011-2012 FC Zwolle United. FC Zwolle United is maatschappelijk betrokken en richt zich met verschillende projecten op mensen die het nodig hebben. FC Zwolle United stimuleert de verbinding tussen verschillende groepen en creëert een gevoel van eenheid en sympathie bij alle belanghebbenden. Een deel van de sponsorbijdrage is bestemd voor het project Playing for Success. Namens FC Zwolle United tekent Erben Wennemars vrijdagavond met Paul Verhoef (directeur bedrijven) namens Rabobank het samenwerkingscontract.

Playing for Success Zwolle is een unieke vorm van samenwerking tussen Landstede, het Zwolse basisonderwijs (Vivente, Catent en Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio), SportService Zwolle en FC Zwolle United. Het verbindt leren met de uitdagende wereld van topvoetbal. Het is bewezen dat dit niet alleen een groot effect heeft op het leren, maar ook op het zelfvertrouwen en het zelfbeeld van de kinderen.

FC Zwolle heeft in 2009 als eerste voetbalclub in Nederland een Playing for Success leercentrum geopend in het stadion. Een plek waar sport en onderwijs elkaar versterken, dat is de gedachte. Playing for Success is een uniek initiatief waarmee leerlingen in de leeftijd van 9 tot 14 jaar hun prestaties in taal, rekenen en ICT verbeteren in de, voor hen, bijzondere omgeving van FC Zwolle. Voetballers en trainers zetten zich met veel plezier in om deze leerlingen te helpen, te motiveren en te inspireren.

In seizoen 2010-2011 heeft dit project het label van Stichting Meer dan Voetbal ontvangen. Tevens is Playing for Success Zwolle winnaar geworden van de Meer dan Voetbal Award 2011 welke wordt uitgereikt aan het beste maatschappelijke project. Vanaf oktober 2011 gaat dit project ook van start met kinderen vanaf 15 jaar. Hierbij komt de focus te liggen op gedrag.

FC Zwolle en Rabobank delen met deze samenwerking hun gezamenlijke maatschappelijke missie.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

1 gedachte over “Rabobank verlengt sponsorcontract met FC Zwolle”

Reacties zijn gesloten.