Zwolle – De Upgrade “Effe Lunche” die vrijdag 24 augustus tijdens de Bruisweken voor veel hilariteit in de Zwolse binnenstad zorgde, dingt mee naar de prijs voor de meest duurzame introductie stunt. Aankomend studenten van ‘groepje 9’ van de Bruisweken verrasten mensen die rustig op een bankje zaten te eten. Gekleed als serveerders zorgden de studenten voor een mooi gedekte tafel vol Fairtrade lekkers en een gezellig wereldmuziekje.
Met deze actie gaven zij een ‘Upgrade’, een kleine ludieke verbetering, aan de lunch. De mensen reageerden heel positief en lieten zich lekker verwennen met de Fairtrade hapjes en drankjes. De prijs voor de meest duurzame introductie stunt wordt uitgeschreven door de EEN campagne. Stemmen kan via: www.een.nl/dis. De Upgrade “Effe Lunche” werd uitgevoerd in het kader van de landelijke campagne Upgraden.nu. Upgraders zijn jongeren die zichtbare, positieve acties uitvoeren voor een betere wereld. De acties leveren een bijdrage aan één van de Millenniumdoelen of aan mensenrechten. Op de portal www.upgraden.nu wordt met filmpjes en foto’s verslag gedaan van Upgrades in het hele land. Ook het filmpje van “Effe Lunche” is hierop te vinden. De campagne Upgraden is onderdeel van het jongerenprogramma Consumptie Verplicht, een vierjarig programma dat wordt uitgevoerd door COS, Tûmba en NJR. In de provincie Overijssel wordt het programma uitgevoerd door COS regiokantoor “Jong in de Wereld”. Consumptie Verplicht richt zich op jongeren in de leeftijd van 12 t/m 25 jaar die met positieve energie werken aan een betere toekomst. Jongeren die aan een van de acties deel willen nemen, of zelf een actie willen opzetten kunnen contact opnemen via de website.
Studenten postitief in het nieuws ! :D:D