RIAGGz over de IJssel presenteert de activiteiten van het tweede bestaansjaar in haar jaarverslag ‘Zorg, mag het een onsje meer zijn?’. 2006 is voor de organisatie in meerdere opzichten een topjaar geweest. Dat uit zich in het feit dat er meer cliënten zijn geholpen dan ooit tevoren en dat de wachttijden fors zijn teruggedrongen. 2006 is ook een topjaar als het gaat om tevredenheid. Uit onderzoeken blijkt dat cliënten tevreden zijn over de hulpverlening en ook de medewerkers toonden zich in onderzoek meer tevreden dan het gemiddelde in de sector.
Bestuurders Hans Ester en Ernst Klunder kijken terug op een jaar waarin de verbinding tussen RIAGG Zwolle en RIAGG IJsselland effectief is gemaakt. Met als kroon op het werk de fusie met De Kern Maatschappelijke Dienstverlening, de eerste fusie in Nederland tussen een instelling voor geestelijke gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening. De uitdaging voor de toekomst ziet de organisatie in het bieden van service en kwaliteit aan haar klanten. Dat realiseert RIAGGz over de IJssel door de inzet van regionale teams, zodat de hulp dichtbij de mensen wordt aangeboden. Met daarnaast de inzet van specialistische teams waaronder het Autismeteam, team Persoonlijkheidsstoornissen, team Niet Aangeboren Hersenletsel en de gespecialiseerde hulp voor kinderen van 0 – 4 jaar (team Infant Mental Health). Het jaarverslag 2006 is te bekijken op www.riaggz-overdeijssel.nl
Leuk hor, maar die omslag van dat boekje.
Markt 2006, met een of ander fotomodel met een bosje bloemen in een marktkraam.Wat moet ik me dan bij de zorg voorstellen. Een patient die langs de groenteboer loopt om een onsje meer te halen ???